Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να χάσουμε μερικά κιλά. Ο τρόπος είναι γνωστός: «Τρώτε σωστά. Ασκηθείτε». Όμως, ποια από αυτές τις δύο μεθόδους θα μας βοηθήσει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά να πετύχουμε τον στόχο της απώλειας βάρους;

Με άλλα λόγια, είναι προτιμότερο να αρχίσουμε να πηγαίνουμε στο γυμναστήριο 4 φορές την εβδομάδα ή να παραγγέλνουμε σαλάτα αντί για πατάτες τηγανητές για το μεσημεριανό μας;

O Φίλιπ Στάνφορθ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας με εξειδίκευση στη φυσική άσκηση, ρωτήθηκε πρόσφατα αν η δίαιτα ή γυμναστική είναι πιο σημαντική για την άμεση απώλεια βάρους.

«Έρευνες δείχνουν ότι στην απώλεια βάρους η δίαιτα παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο από τη γυμναστική», ήταν η απάντησή του.

Για ποιο λόγο, όμως, συμβαίνει αυτό;

Όπως ο ίδιος εξηγεί, η άσκηση απαιτεί χρόνο και συνεχή προσπάθεια, με αποτέλεσμα να καθυστερούμε πιο πολύ ώσπου να δούμε αποτελέσματα. Επίσης, οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν γυμνάζονται, καίνε λιγότερες θερμίδες από όσες πιστεύουν. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλές τροφές πλούσιες σε ζάχαρη και λιπαρά, τις οποίες, αν αφαιρέσουμε από το διαιτολόγιό μας, θα δούμε τη ζυγαριά να κατεβαίνει σε πολύ λιγότερο χρόνο.

«Πρέπει να περπατήσουμε ... 56 χιλιόμετρα για να χάσουμε 3.500 θερμίδες. Παράλληλα, μια μέτρια σοκολάτα έχει 500 θερμίδες. Οπότε, είναι ευκολότερο να κόψουμε αυτή από τη διατροφή μας από το να περπατάμε 8 χιλιόμετρα την ημέρα»

Ο Στάνφορθ δίνει το εξής παράδειγμα: «Πρέπει να περπατήσετε ... 56 χιλιόμετρα για να χάσετε 3.500 θερμίδες. Κι αυτή είναι, φυσικά, μια πολύ μεγάλη απόσταση. Από την άλλη πλευρά, μια μέτρια σοκολάτα μπορεί να έχει 500 θερμίδες. Έτσι, είναι πολύ ευκολότερο να κόψουμε αυτή από τη διατροφή μας από το να περπατάμε 8 χιλιόμετρα την ημέρα».

Και άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η αύξηση της φυσικής άσκησης δεν μας βοηθά να χάσουμε άμεσα περισσότερο βάρος. Ωστόσο, για όσους έχουν ήδη χάσει κάποια κιλά, τους βοηθά να τα διατηρήσουν. Και, φυσικά, τα υπόλοιπα οφέλη της γυμναστικής είναι γνωστά: Βελτιώνει τη διάθεσή μας, μειώνει το στρες, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Οπότε, αν θέλετε να χάσετε σε συντομότερο χρονικό διάστημα κιλά, προσέξτε περισσότερο τη διατροφή σας. Και, μετά, όταν θα θέλετε να διατηρήσετε το πιο αδύνατο σώμα σας, αρχίστε να ασκήστε.  

 

TAGS