Μάλλον ο κάθε άνθρωπος που έχει επιχειρήσει κάποια στιγμή στη ζωή του να μείνει πιστός σε μία σκληρή δίαιτα, λίγων θερμίδων, ξέρει καλά πως αυτές οι πρακτικές είναι αδύνατον να έχουν μακροπρόσθεσμα αποτελέσματα και να συνεχίσουν να λειτουργούν μετά από ένα μεγάλο διάστημα εφαρμογών. 

Όλο αυτό βέβαια ακούγεται αρχικά κάπως οξύμωρο αφού η λογική λέει πως όσο λιγότερες θερμίδες καταναλώνεις τόσο περισσότερο αδυνατίζεις. Ωστόσο ένας Βρετανός νευρολόγος, ο Dr. Jason McKeown έρχεται για να εξηγήσει τα βαθύτερα αίτια πίσω από αυτό το λιγάκι παράδοξο γεγονός. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον McKeown οι δίαιτες που βασίζονται στην πρόσληψη ελάχιστων θερμίδων είναι καταδικασμένες να αποτυγχάνουν κάθε φορά που εφαρμόζονται κατά μεγάλα χρονικά διαστήματα κι αυτό γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπλοκάρει από μόνος του το αποτέλεσμα. 

«Στην πραγματικότητα το μυαλό μας είναι αυτό που καθορίζει το βάρος μας, τον μεταβολισμό μας και τα επιπέδα πείνας που αισθάνεται ο οργανισμός μας,» εξηγεί. «Πιο συγκεκριμένα, μελέτες στο παρελθόν έχουν δειξει καθαρά πως ο εγκεφαλός μας έχει μία πολύ ξεκάθαρη εικόνα των κιλών που πρέπει να ζυγίζουμε κι έτσι κάθε φορά που επιχειρούμε να καταναλώσουμε για μεγάλο διάστημα λίγες θερμίδες απορρίπτει αυτόματα την διαδικασία». Γι' αυτό τον λόγο φαίνεται πως ακόμα και σε περιπτώσεις σημαντικής απώλειας βάρους, συχνά παίρνουμε πίσω κάποια περιττά κιλά καθώς το μυαλό μας δεν δείχνει να μπορεί να συμβαδίσει σωστά με τη νέα κατάσταση.

 

 

Παρόλα αυτά η πλειοψηφία των ανθρώπων που θέτουν τον εαυτό τους σε διαδικασία δίαίτας το κάνουν μέσω εξαντλητικών προγραμμάτων για χάρη των οποίων παίρνουν πολύ λίγες θερμίδες σε ημερίσια βάση.

«Ο καθένας από εμάς έχει μία γκάμα κιλών μέσα στην οποία ο εγκέφαλος μας αισθάνεται χαρούμενος,» θα δηλώσει ο McKeown, ο οποίος συμπληρώνει πως η παραπάνω γκάμα βάρους πλήττεαι σοβαρά από την πλήρη έλλειψη ζάχαρης ή άλλων βασικών συστατικών για τη διατροφή μας και πως ο μοναδικός τρόπος να χάσει κανείς κιλά με μακροχρόνια αποτελέσματα είναι να επαναπροσδιορίσει από την αρχή την εν λόγω γκάμα κιλών μέσα στην οποία το μυαλό του θα αισθάνεται καλά.

Πώς θα γίνει αυτό; Mόνο με σταδιακή, ομαλή αλλαγή και προσπάθεια και σίγουρα όχι με εξαντλητικές, απότομες μεθόδους.

 

 

 

Με πληροφορίες από τη Independent.

 

 

TAGS