Συνεργάστηκε ο Γιάννης Χρύσου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος (giannischrysou.gr).

Μήπως, παρά τις καλές σου προθέσεις, αποκλείεις από τη διατροφή σου κάποιες θρεπτικές τροφές ή τις διαχειρίζεσαι με λάθος τρόπο; Παρακάτω ακολουθούν 5 παραδείγματα από τρόφιμα που τρώμε με λάθος τρόπο και τι ακριβώς σημαίνει αυτό.

5 τρόφιμα που τρώμε με λάθος τρόπο και τι ακριβώς σημαίνει αυτό

Πατάτα

Θρεπτική αξία: Υψηλή, αλλά επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο μαγειρέματός της. Περιέχει κυρίως υδατάνθρακες με τη μορφή αμύλου και, παρόλο που έχει μικρή ποσότητα σε πρωτεΐνη, το σύνολο των απαραίτητων αμινοξέων, ενώ αποδίδει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Μόνη της, ωστόσο, δεν καλύπτει τις ανάγκες σου σε πρωτεΐνη. Επίσης, περιέχει περισσότερο κάλιο από οποιοδήποτε άλλο φρέσκο λαχανικό και φρούτο, ενώ η βιταμίνη C καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος B (νιασίνη, πυριδοξίνη, ριβοφλαβίνη, θειαμίνη και φυλλικό οξύ) υπάρχουν σε υψηλές συγκεντρώσεις. Είναι, ακόμα, πλούσια σε φυτικές ίνες.

Το λάθος: Στο τηγάνι χάνει λόγω των υψηλών θερμοκρασιών μεγάλο μέρος των βιταμινών της. Επίσης, απορροφά μεγάλη ποσότητα λίπους, που αυξάνει πολύ το θερμιδικό περιεχόμενο. Όταν ψήνεται σε υψηλή θερμοκρασία στο φούρνο, συμβαίνει κάτι αντίστοιχο.

Το σωστό: Όταν η πατάτα γίνεται βραστή ή ψήνεται στον ατμό, διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτα τα θρεπτικά της συστατικά.

Διαβάστε περισσότερα στο Shape.gr

Κεντρική φωτογραφία: iStock

TAGS