ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Χάρμα οφθαλμών: Η έκθεση που επιμελήθηκε ο Γουές Άντερσον είναι γεμάτη χρώμα και συμμετρία

Παρουσιάζει περίπου τετρακόσια ευρήματα, κάποια από αυτά από την αρχαία Ελλάδα και Αίγυπτο.

Χάρμα οφθαλμών: Η έκθεση που επιμελήθηκε ο Γουές Άντερσον είναι γεμάτη χρώμα και συμμετρία

Έντονα χρώματα να καλύπτουν ολόκληρους τοίχους, εκθέματα τοποθετημένα συμμετρικά. Μια αληθινή απόλαυση για το μάτι, που δεν διαταράσσεται από καμία αισθητική παραφωνία. Η έκθεση που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης Γουές Άντερσον μαζί με τη σύντροφό του, Juman Malouf (σχεδιάστρια, εικονογράφο, συγγραφέα), στο Kunsthistorisches Museum στη Βιέννη, δεν είναι τίποτα λιγότερο, τίποτα διαφορετικό από αυτό που θα περιμέναμε.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το αυστριακό μουσείο ζήτησε από τον Άντερσον και την Malouf να επιμεληθούν μια έκθεση με ευρήματα από τους θησαυρούς του, στο πλαίσιο μιας σειράς πρότζεκτ όπου διακεκριμένοι καλλιτέχνες αναλαμβάνουν για λίγο ρόλο επιμελητή. Το ζευγάρι, αφού πέρασε δύο χρόνια εξετάζοντας τα τέσσερα εκατομμύρια αντικείμενα από τις 14 συλλογές του Kunsthistorisches Museum, κατέληξε στα 423 εκλεκτά κομμάτια που θα παρουσίαζε στην έκθεση. Ανάμεσα σε αυτά ευρήματα από την αρχαία Ελλάδα, τη Ρώμη και την Αίγυπτο, αλλά και κλασικοί πίνακες ζωγραφικής.

Χάρμα οφθαλμών: Η έκθεση που επιμελήθηκε ο Γουές Άντερσον είναι γεμάτη χρώμα και συμμετρία
Η έκθεση γίνεται στο πλαίσιο μιας σειράς πρότζεκτ όπου διακεκριμένοι καλλιτέχνες αναλαμβάνουν ρόλο επιμελητή.

Η έκθεση «Spitzmaus Mummy in a Coffin and other Treasures», όπως ονομάστηκε, δεν ενδιαφέρεται να λειτουργήσει ως εκπαιδευτικό μέσο αλλά ως οπτική εμπειρία. Όλοι οι κανόνες της επιμέλειας έχουν καταρρεύσει: Η τοποθέτηση των εκθεμάτων -που προέρχονται από όλο τον κόσμο και από μια χρονική περίοδο πέντε χιλιετιών- έχει γίνει με κριτήρια όχι τη χρονολογία, τη βαρύτητα στην ιστορία της τέχνης ή τον τόπο προέλευσής τους, αλλά το μέγεθος, το σχήμα ή τα χρώματά τους. Επιπλέον, απουσιάζουν οι επεξηγηματικές επιγραφές.

Ανάμεσα σε τέσσερα εκατομμύρια αντικείμενα, ο Γουές Άντερσον και η σύντροφός του επέλεξαν 423 να παρουσιάσουν στην έκθεση.

Κάπως έτσι, ένα άγαλμα του Χριστού έχει βρεθεί δίπλα σε ένα ξύλινο φολκλόρ γλυπτό, με μοναδικό σημείο αναφοράς τις στάσεις σώματος που έχουν οι δύο φιγούρες. Σε ένα δωμάτιο υπάρχουν μόνο πράσινα εκθέματα, ενώ σε ένα άλλο μια συλλογή από αγαλματίδια ζώων. Είκοσι δύο προτομές έχουν παραταχθεί όχι με χρονολογική σειρά αλλά σύμφωνα με το μέγεθός τους.

Η «Spitzmaus Mummy in a Coffin and other Treasures» θα κρατήσει έως τις 28/4 στο Kunsthistorisches Museum. Αλλά αν δεν σχεδιάζετε μέχρι τότε ένα ταξίδι στην Αυστρία, τους επόμενους μήνες θα έρθει πιο κοντά: Το Prada Foundation προγραμματίζει να τη φέρει, μέσα στο 2019, στο Μιλάνο.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την έκθεση.

Ο Γουές Άντερσον με τη σύντροφό του Juman Malouf.

Δείτε το σποτ της έκθεσης.

Read Next

04 Δεκ 2022

Αλίκη Διπλαράκου: Η πρώτη Ελληνίδα που αναδείχτηκε "Μις Ευρώπη" και έλαβε τιμές εθνικής ηρωίδας

Η καλλονή του μεσοπολέμου που εκπροσώπησε την Ελλάδα για πρώτη φορά σε παγκόσμιο διαγωνισμό ομορφιάς.

04 Δεκ 2022

Μαντόνα: Η ιστορία πίσω από το θρυλικό φόρεμα που φορούσε στο Like a Prayer

Το παρασκήνιο του βίντεο κλιπ που προκάλεσε όσο τίποτα και απαγορεύτηκε από το Βατικανό.

Περισσότερα από

Stories

03 Δεκ 2022

Στο εσωτερικού του εγκαταλελειμμένου ιδιωτικού jet του Έλβις Πρίσλεϊ η χλιδή παραμένει αθάνατη

Το εμβληματικό πορτοκαλί JetStar του βασιλιά της rock 'n' roll βρέθηκε σκονισμένο στην έρημο του Νέου Μεξικού.

03 Δεκ 2022

Μητέρα βρήκε το παιδί της 51 χρόνια μετά την απαγωγή του από την baby sitter

Εξαφανίστηκε πριν από 51 χρόνια και βρέθηκε χάρη σε ένα τεστ DNA.

03 Δεκ 2022

Ελίζαμπεθ Τέιλορ: "Παντρέψου κάποιον που σε βλέπει ως το δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα"

Μυστικά και αλήθειες για τη συναρπαστική ζωή της ηθοποιού με το βελούδινο, βιολετί βλέμμα.

02 Δεκ 2022
01 Δεκ 2022

Η Νταϊάνα έκανε χειραψία σε ασθενή με AIDS, όταν όλοι πίστευαν ότι η νόσος κολλάει με το άγγιγμα

Η στιγμή που εξηγεί απόλυτα τον βαθύ, αδιαπραγμάτευτο λόγο που η Λαίδη Ντι ήταν το μεγαλύτερο είδωλο που πέρασε ποτέ από το Μπάκιγχαμ.

01 Δεκ 2022

Βilly Bo: Το ωραιότερο αγόρι της Αθήνας υπήρξε το πιο διάσημο θύμα του AIDS στην Ελλάδα

"Από το ωραιότερο αγόρι της Αθήνας είχε μείνει μόνο μία σκιά". Η τελευταία συνέντευξη του θρυλικού σχεδιαστή που πέθανε από Aids το 1987.

01 Δεκ 2022

Νατάσα Κάμπους: Το κορίτσι που έζησε αιχμάλωτη 3.096 μέρες στο υπόγειο του απαγωγέα της κληρονόμησε το σπίτι του

Η φρικτή ιστορία της Αυστραλιανής μαθήτριας που πέρασε τα 8 χρόνια της εφηβεία της κλειδωμένη σε κελί πέντε τετραγωνικών.

30 Νοε 2022

Η ζωή του Όσκαρ Ουάιλντ στη φυλακή. Όταν ο σπουδαίος λογοτέχνης διαπομπεύτηκε και φυλακίστηκε

Η μεγάλη περιπέτεια ενός μεγάλου συγγραφέα που έφυγε από τη ζωή στις 30 Νοεμβρίου του 1900.

30 Νοε 2022

Βλάσσης Μπονάτσος: "Οι μόνοι που αξίζουν για μένα είναι οι τρελοί"

Ο "αιώνιος" έφηβο της ελληνικής ροκ γεννήθηκε σαν σήμερα και λείπει πολύ.