Φαντάζει απίθανο, κι όμως μέχρι και 100 χρόνια πριν η αποτρίχωση δεν αποτελούσε μέρος της καθημερινής ρουτίνας περιποίησης των γυναικών. Στο δυτικό κόσμο όλα άλλαξαν όταν το 1915 το αμερικάνικο Harper's Bazaar στο τεύχος Μαΐου συμπεριέλαβε μια διαφήμιση που χαρακτήριζε αναγκαίες τις ξυρισμένες μασχάλες όταν μια γυναίκα επιθυμεί να φορέσει κάποιο αμάνικο ρούχο. Από τότε και καθώς τα ρούχα γίνονταν ολοένα και πιο αποκαλυπτικά, η αποτρίχωση μπήκε για τα καλά στη ζωή των γυναικών.
Από τότε και καθώς τα ρούχα γίνονταν ολοένα και πιο αποκαλυπτικά, η αποτρίχωση μπήκε για τα καλά στη ζωή των γυναικών.
Σταδιακά το τοπίο άλλαξε και η αποτρίχωση από επιλογή της εκάστοτε γυναίκας μετατράπηκε σε default mode. Δεν ήταν οι λίγες οι γυναίκες που είδαν το ξυράφι σαν μέσο καταπίεσης και αποφάσισαν να αντισταθούν, αμφισβητώντας τα καθιερωμένα πρότυπα ομορφιάς.
Αμφισβήτηση των στερεότυπων περί ομορφιάς
Τη χρυσή εποχή του Παλιού Hollywood, η Sophia Lοren επαναπροσδιόρισε την έννοια της ομορφιάς επιδεικνύοντας την τριχοφυΐα στις μασχάλες της κάτω από το halter φόρεμά της. Την ίδια εικόνα της αντισυμβατικής ομορφιάς έδειχνε και η Madonna τη δεκαετία του 1980. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, τον Απρίλιο του 1998 στην πρεμιέρα της ταινίας Notting Hill, η newcomer Julia Roberts είχε ένα "ατύχημα", το οποίο έμελλε να μείνει στην ιστορία: Φορώντας μια αστραφτερή κόκκινη τουαλέτα, η ηθοποιός σήκωσε το χέρι της για να χαιρετίσει τους θαυμαστές της, αποκαλύπτοντας για πρώτη φορά μια πιο relatable εκδοχή της, αυτή του girl next door, που αφήνει τις μασχάλες του αξύριστες. Το παράδειγμά της, θέλοντας και μη, μιμήθηκαν και άλλες stars τη δεκαετία που ακολούθησε, ανάμεσά τους η Britney Spears και η Drew Barrymore.
Διαβάστε περισσότερα στο Harper's Bazaar
Kεντρική φωτογραφία: EPA/CLAUDIO ONORATI
Aκολουθήστε το WomanToc στο Instagram