
Ο Ισπανός καλλιτέχνης, José Manuel Ballester, αφαιρεί το ανθρώπινο στοιχείο από διάσημους πίνακες και το έργο του γίνεται πιο επίκαιρο από ποτέ. Και viral.
Αντλώντας έμπνευση από την εποχή της κοινωνικής απομόνωσης που ζούμε, ο καλλιτέχνης πείραξε γνωστά έργα όπως “Η 3η Μαΐου του 1808” του Francisco Goya, “Η Αλληγορία της Ζωγραφικής” του Johannes Vermeer, και ”Η Γέννηση της Αφροδίτης” του Sandro Botticelli. Πιο συγκεκριμένα, ο Ballester έχει αφαιρέσει το κεντρικό τους θέμα, τον άνθρωπο, αν και ορισμένες από τις ψηφιακές εκδόσεις των έργων διατηρούν, ακόμα, κάποια σημάδια που άφησαν οι ανθρώπινες φιγούρες που υπήρχαν στους πίνακες. Υπάρχει ακόμα αίμα στο έδαφος, που φανερώνει ότι σε εκείνο το σημείο έλαβε χώρα μία φρικιαστική μάχη. Το αχνό περίγραμμα σε ένα ημιτελές πορτρέτο που το εικονιζόμενο πρόσωπο απουσιάζει. Ωστόσο, υπάρχουν και έργα που δείχνουν σαν να μην έχουν επηρεαστεί από την απουσία των εικονιζόμενων που γέμιζαν τον χώρο.
Ο Ballester, σε μια συνέντευξη στο Bored Panda, είπε ότι ενώ η συλλογή του Concealed Spaces (Κρυμμένοι Χώροι) θεωρείται χιουμοριστική, ωστόσο έχει πολλές σημασίες. Ο καλλιτέχνης αναφέρει «Μετά από μια πιο βαθιά ματιά, δεν είναι δύσκολο να βρούμε την υπέρβαση και τις πολλαπλές πιθανές ερμηνείες, τόσο ως νέες εικόνες όσο και ως προς τους αρχικούς πίνακες».
Αυτή η μοναδική σειρά έργων με διαφορετική οπτική φαίνεται αρκετά ανησυχητική χωρίς οι άνθρωποι που γνωρίζουμε να είναι εκεί. Ωστόσο, δίνει ένα άλλο είδος βάθους στους πίνακες, αποκαλύπτοντας τους χώρους που δεν είχαμε δει ποτέ πίσω τους.
Δείτε αυτή την ιδιαίτερη οπτική στα κλασικά έργα παρακάτω