Μια πρώην δασκάλα που απέδρασε από το ISIS στο Ιράκ περιέγραψε πώς ένα μεταλλικό εργαλείο βασανιστηρίων, γνωστό ως «δαγκάνα», προκαλεί πόνο «χειρότερο κι από τη γέννα».
Το συγκεκριμένο εργαλείο λειτουργεί σαν «κυνηγητική παγίδα» και, ουσιαστικά, είναι ένα σφιγκτήρας με κοφτερά δόντια που σκίζει βίαια τη σάρκα του θύματος.
Αυτή η άγρια μέθοδος χρησιμοποιείται κυρίως για την τιμωρία των γυναικών του ISIS στην πόλη Μοσούλη, αν αυτές βγουν από το σπίτι τους και οποιοδήποτε σημείο του σώματός τους δεν είναι πλήρως καλυμμένο.
Οι τζιχαντιστές επιμένουν ότι οι γυναίκες πρέπει, σε δημόσιους χώρους, να φορούν φαρδιά παντελόνια, κάλτσες, γάντια και να συνοδεύονται από κάποιον άνδρα.
H Φατιμά, λοιπόν, έχοντας πια αποδράσει από το ISIS, παραδέχθηκε ότι η αδελφή της είχε τιμωρηθεί με αυτό τον τρόπο, γιατί είχε βγει από το σπίτι, είχε ξεχάσει τα γάντια της και φαίνονταν τα χέρια της.
Η 22χρονη περιέγραψε: «H δαγκάνα ήταν εφιάλτης για εμάς. Η αδελφή μου τιμωρήθηκε τόσο σκληρά, που οι μελανιές και οι ουλές φαίνονται ακόμα στα χέρια της. Και μου έχει πει ότι αυτή η μέθοδος προκαλεί περισσότερο πόνο και από τη γέννα»
Η Φατιμά αποφάσισε να εγκαταλείψει το ISIS όταν είδε τα μέλη του να γίνονται ακόμα πιο βίαια τον τελευταίο χρόνο, αλλά και τα παιδιά της να υποφέρουν από υποσιτισμό. Προσπάθησε αρκετές φορές να αποδράσει και τελικά τα κατάφερε και κατευθύνθηκε προς ένα καταφύγιο προσφύγων στην, ελεγχόμενη από Κούρδους, Συρία.
Ωστόσο, αυτή δεν είναι η πρώτη αναφορά που οι τζιχαντιστές χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο εργαλείο βασανιστηρίων.
Το 2014, μια άλλη γυναίκα στην πόλη Ράκκα της Συρίας παραδέχτηκε ανοιχτά ότι της είχαν τραυματίσει με αυτό το στήθος, αφού προσπάθησε να θηλάσει το παιδί της.
«Γράπωσαν με τη δαγκάνα το στήθος μου, το πίεσαν με δύναμη, ούρλιαξα από τον πόνο, τραυματίστηκα σοβαρά και μεταφέρθηκα στο νοσοκομείο», αφηγείται η ίδια. «Ακόμα και όταν συνήλθα, ένιωσα ότι η θηλυκότητά μου είχε καταστραφεί εντελώς. Όμως, δεν ήμουν η μόνη που είχε βασανιστεί με αυτό τον τρόπο. Σε πολλές γυναίκες στην περιοχή είχε συμβεί. Η κατάσταση ήταν δραματική».