ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Iάκωβου Καμπανέλλη σε live streaming από το Εθνικό Θέατρο

Το έργο του σημαντικού Έλληνα συγγραφέα σφράγισε την Ελληνική μεταπολεμική δραματουργία και συγκινεί μέχρι τις μέρες μας.

«Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Iάκωβου Καμπανέλλη σε live streaming από το Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Το έργο του συγγραφέα που σφράγισε την Ελληνική μεταπολεμική δραματουργία γράφτηκε την άνοιξη του 1954 και αποτέλεσε την αφορμή για την πρώτη επαφή του με τον κινηματογράφο το 1955.

Η παράσταση παρουσιάζεται το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου στις 20:30 σε απευθείας μετάδοση από το Εθνικό και θα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ μέσω κωδικού πρόσβασης με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

«Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Iάκωβου Καμπανέλλη σε live streaming από το Εθνικό Θέατρο


«Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στον πρόλογο που συνέταξε στην πρώτη έκδοση του έργου από τον Κέδρο το 1991, αναφέρει πως είχε χάσει για πάνω από τριάντα χρόνια τα χειρόγραφα της «Στέλλας με τα κόκκινα γάντια». Από τύχη αγαθή τα ξαναβρήκε και, όπως συνήθιζε, ξαναέγραψε το έργο, αφαιρώντας αρκετές από τις παλιές σκηνές» αναφερει ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννος Περλέγκας.

«Ξεκινώντας τη μελέτη τού έργου αυτούς τους μήνες της πανδημίας θέλησα να μάθω (μάλλον από επαγγελματική διαστροφή) ποια ήταν η παλαιότερη μορφή του κειμένου και σε ποιες ακριβώς περικοπές προχώρησε ο συγγραφέας. Απευθύνθηκα έτσι στην κόρη του συγγραφέα, την Κατερίνα Καμπανέλλη, η οποία γενναιόδωρα μου επέτρεψε να παραλάβω και να μελετήσω τα χειρόγραφα· χειρόγραφα του 1954 και του 1990: ανεκτίμητες και αποκαλυπτικές μαρτυρίες για το πώς σκεφτόταν και τι ήθελε πραγματικά να είναι το έργο αυτό ο συγγραφέας του, προτού παραλάβει το υλικό ο Μιχάλης Κακογιάννης προκειμένου να σκηνοθετήσει την όντως θρυλική και σημαντική ταινία του το 1955. Η Κατερίνα Καμπανέλλη, παραδίδοντάς μου τον φάκελο, μου παραχώρησε και την ελευθερία – κι αυτό φυσικά δεν είναι καθόλου αυτονόητο – να χρησιμοποιήσω το υλικό του πατέρα της.

Θα προσπαθήσω συνοπτικά να αναφέρω κάποιες διαπιστώσεις που μου αποκαλύφθηκαν, γιατί νομίζω ότι εν μέρει μπορούν να εξηγήσουν το πρίσμα μέσα στο οποίο κινείται η ανάγνωσή μας και κατ’ επέκταση η σκηνική μας προσπάθεια.

Αυτό που καταρχάς εντυπωσιάζει στα χειρόγραφα του Καμπανέλλη είναι οι μεγάλες διαφορές που μπορεί να εντοπίσει κανείς στους δύο βασικούς ήρωες, έτσι όπως τους έχουμε γνωρίσει κυρίως από την ταινία. Η Στέλλα παρουσιάζεται εδώ όχι ως μια φτασμένη και πασίγνωστη τραγουδίστρια, μια femme fatale στα πρότυπα της Τζίλντα, αλλά ως μια εξαιρετικά ταλαιπωρημένη από οικογενειακές και κοινωνικές συνθήκες κοπέλα· ένα κορίτσι που «θα ήθελε» να είναι τραγουδίστρια και που «θα ήθελε» να φτάσει μια μέρα που θα τραγουδάει με τον Τσιτσάνη.

Η Στέλλα αποτυπώνει τις επιθυμίες και της ελπίδες μιας μετεμφυλιακής Ελλάδας, καταπονημένης από τον μεγάλο πόλεμο, τον εμφύλιο, και πιθανότατα τραυματισμένης από ισχυρές και βίαιες οικογενειακές συγκρούσεις. Επιπροσθέτως, φέρεται να είναι πολύ περισσότερο υπόλογη στις κοινωνικές επιταγές της εποχής για γάμο και κοινωνική ενσωμάτωση μέσω μιας μικροαστικοποίησης, γεγονός που καθιστά την «επανάστασή» της να μην παντρευτεί (στο τέλος του έργου), όχι τόσο προϊόν της βούλησης μιας εξ ορισμού «ασυμβίβαστης επαναστάτριας», όσο μια σπασμωδική ενέργεια άρνησης και αυτοκαταστροφής ενός βαθιά τραυματισμένου κοριτσιού από τις επιβαρυμένες πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες μιας Ελλάδας που δεν ξέρει ούτε πώς να υπάρξει ούτε τι ακριβώς είναι σε εκείνα τα δίσεκτα χρόνια».

«Βασική αιτία για την συγγραφή της Στέλλας υπήρξε η σαγήνη που άσκησαν στον Καμπανέλλη τα ρεμπέτικα τραγούδια. Μοιραία πάλι, απομακρυνθήκαμε από τον πειρασμό να χρησιμοποιήσουμε την τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με την ταινία μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Η αναφορά στον Τσιτσάνη μάς επέβαλλε μια νέα δραματουργία σε σχέση με τα πάθη των

Η απευθείας μετάδοση θα είναι διαθέσιμη στη σελίδα livestream.n-t.gr μέσω κωδικού πρόσβασης με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ/ Ώρα έναρξης: 20:30

Σκηνοθεσία, μουσική επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας, Σκηνικά, κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας,
Συνεργάτης Μουσικής επιμέλειας: Στράτος Γκρίντζαλης
Κίνηση: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Καυκούλα
Κομμώσεις-Περούκες:Χρόνης Τζήμος, Σχεδιασμός μακιγιάζ: Οlga Faleichyk
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά

Τα ένθετα κείμενα της παράστασης είναι ελεύθερα εμπνευσμένα από γραπτά της Μαργκερίτ Ντυράς και του Μάριου Χάκκα

Διανομή αλφαβητικά: Mάνα του Μίλτου/Αφηγήτρια: Ανθή Ευστρατιάδου
Mαρία: Σοφία Κόκκαλη / Aννέτα: Κατερίνα Λυπηρίδου
Aλέκος/Αντώνης: Βασίλης Μαγουλιώτης / Πίπης: Γιάννος Περλέγκας
Στέλλα : Εύη Σαουλίδου / Mήτσος: Θοδωρής Σκυφτούλης,
Μίλτος: Μιχάλης Τιτόπουλος /
Μουσικός επί σκηνής: Στράτος Γκρίντζαλης

Στην παράσταση ακούγονται, εκτελεσμένες ζωντανά, συνθέσεις του Βασίλη Τσιτσάνη, του Γιάννη Παπαϊωάννου, του Απόστολου Χατζηχρήστου, του Απόστολου Καλδάρα, του Μπάμπη Μπακάλη και της Ιωάννας Γεωργακοπούλου.

Φωτογράφος παράστασης: Κάρολ Τζάρεκ

Ιάκωβου Καμπανέλλη, Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια, Live streaming, Zωντανά από το Θέατρο Rex Σκηνή - «Ελένη Παπαδάκη», Σάββατο 19 Δεκεμβρίου, στις 20:30

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

02 Οκτ 2022

Η τρανς Ανίρα Καμπίρ ζητά ευθανασία επειδή δεν μπορεί να βρει δουλειά

Η 35χρονη τρανς γυναίκα Ινδικής καταγωγής με τρία μεταπτυχιακά δεν μπορούσε να βρει δουλειά λόγω του φύλου της.

Περισσότερα από

Stories

02 Οκτ 2022

Λίνα Μεδίνα: Η νεότερη μητέρα στην ιστορία της ιατρικής ήταν μόλις 5 ετών

Η Λίνα Μεδίνα είναι η νεαρότερη μητέρα που έχει καταγραφεί στα παγκόσμια ιατρικά χρονικά, καθώς σε ηλικία μόλις 5 χρονών γέννησε ένα υγιέστατο μωρό.

02 Οκτ 2022

The Red Dress: Το φόρεμα που εξερευνά πολιτισμούς και παραδόσεις μέσω των κεντημάτων του

Το project Βρετανίδας καλλιτέχνιδας που έδωσε φωνή σε 343 συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο με σκοπό να μοιραστούν την προσωπική τους ιστορία.

01 Οκτ 2022

Ιμάν: Το κορίτσι "φαινόμενο" από την Σομαλία που κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα στα catwalks

"Πριν ταξιδέψω στην Αμερική δεν είχε ακούσει ποτέ για το modeling, ούτε ήξερα τι είναι τα περιοδικά μόδας" εξομολογείται χαρακτηριστικά το iconic supermodel, περιγράφοντας την άδοξη αρχή μιας μεγαλειώδους πορείας.

30 Σεπ 2022

Ζάχος Χατζηφωτίου: "Όταν παντρεύτηκα την Καρέζη, η Αλίκη έλεγε "θα της τον φάω"

"Εγώ στην πραγματικότητα δεν ήθελα σχέσεις με Ελληνίδες ηθοποιούς".

30 Σεπ 2022

Katie Couric: Διεγνώσθη με καρκίνο του μαστού και το αποκάλυψε με μια τρομακτική διαπίστωση

Η γνωστή δημοσιογράφος προχώρησε σε μια συγκλονιστική εξομολόγηση για το πως έμαθα τα νέα για την υγεία της.

30 Σεπ 2022

Μόνικα Μπελούτσι: "Το σώμα γερνάει και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.Αλλά καθώς το σώμα φθίνει, η ψυχή μεγαλώνει"

Η Μόνικα Μπελούτσι κλείνει τα 58 και φυσικά παραμένει μια από τις πιο σαγηνευτικές γυναίκες στον κόσμο.

30 Σεπ 2022
30 Σεπ 2022

Τίνα Τέρνερ: "Εγκατέλειψε" τα παιδιά της για να ζήσει τον έρωτα με τον νεότερο σύντροφό της

Όταν η ντίβα της ροκ κατηγορήθηκε ότι "εγκατέλειψε" τα τέσσερα παιδιά της.

28 Σεπ 2022

Flashback: Η Ρένα Βλαχοπούλου με τον σύζυγό της σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης

Μια ιστορία αγάπης που κράτησε μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος.