ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η ιστορία ενός ζευγαριού ομοφυλόφιλων Ισραηλινών, οι οποίοι ετοιμάζονται να αποκτήσουν δίδυμα

Η ιστορία ενός ζευγαριού ομοφυλόφιλων Ισραηλινών, οι οποίοι ετοιμάζονται να αποκτήσουν δίδυμα

Στο ντοκιμαντέρ «Παιδιά για δυο μπαμπάδες» που προβάλλεται στο 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης παρακολουθούμε την ιστορία ενός ζευγαριού ομοφυλόφιλων Ισραηλινών, οι οποίοι ετοιμάζονται να αποκτήσουν δίδυμα μέσω μιας παρένθετης μητέρας από τις ΗΠΑ. «Είναι ένα “ βαλς” μεταξύ συμμετοχής και παρατήρησης στην καθημερινότητά τους», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γερμανός σκηνοθέτης Χέντρικ Σέφερ (Hendrik Schäfer).

Η ταινία εγείρει μια σειρά από ερωτήματα για τις κοινωνικές νόρμες και το πνεύμα της εποχής μας. Ο θεατής γίνεται μάρτυρας της καθημερινότητας του ζευγαριού στο Ισραήλ και του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα οικονομικά, ιατρικά, κοινωνικά και θρησκευτικά εμπόδια που ορθώνει η ισραηλινή κοινωνία στην προσπάθειά τους να βιώσουν το συναίσθημα της πατρότητας.

Στο σημείωμα της ταινίας, ο σκηνοθέτης αναφέρει ότι δεν έχει συναντήσει ποτέ τόσους ομοφυλόφιλους με τη βαθιά επιθυμία να βιώσουν την πατρότητα όσους στο Ισραήλ, ενώ στη Γερμανία φαίνεται να υπάρχει ευρεία αποδοχή σχέσεων χωρίς παιδιά.

Ως παρατηρητής, ο Σέφερ βρήκε ότι στο Ισραήλ είναι βαθιά ενσωματωμένη στην εβραϊκή παράδοση, τον πολιτισμό, τη θρησκεία και την ιστορία η επιθυμία των ανθρώπων να γίνουν γονείς. «Οι φίλοι, η οικογένεια ακόμη και γείτονες θα σε ρωτήσουν ποιο είναι το σχέδιό σου σχετικά με τα παιδιά. Φαίνεται το πιο λογικό και φυσικό πράγμα μετά το σχολείο ή τη στρατιωτική θητεία. Και οι ομοφυλόφιλοι είναι μέρος αυτού όσο και τα ετερόφυλοι. Το Ισραήλ έχει το υψηλότερο ποσοστό γεννήσεων σε όλες τις βιομηχανικές χώρες, 3,2 παιδιά ανά γυναίκα».

«Στη Γερμανία, το ποσοστό είναι το μισό», λέει και υπογραμμίζει την ελευθερία της επιλογής στο Βερολίνο. «Εδώ δεν έχει μεγάλη σημασία, αν έχει κάποιος οικογένεια με παιδιά ή όχι. Γνωρίζω πολύ περισσότερους ανθρώπους που εκτιμούν άλλα πράγματα έναντι των παιδιών: τη σταδιοδρομία τους ή την ανεξαρτησία τους. Ποτέ δεν ένιωσα οικογενειακή πίεση. Είναι μια επιλογή. Ο πλανήτης είναι υπερπληθυσμένος. Οι φίλοι είναι η οικογένειά. Δεν νιώθεις η εξαίρεση αν δεν έχεις παιδιά στη Γερμανία», τονίζει, χωρίς να προτιμά απαραίτητα έναν από τους δύο τρόπους ζωής. «Είναι ωραίο να ξέρεις ότι η σεξουαλικότητά σου δεν σε σταματά από το να γίνεις γονιός, όπως και το ότι η επιλογή σου να γίνεις, είναι ελεύθερη από κριτική».

Προσποιείσαι ότι δεν είσαι εκεί

Ο σκηνοθέτης περιγράφει την αμηχανία της κινηματογράφησης προσωπικών στιγμών. «Είναι σαν ένα μικρό “ βαλς” ανάμεσα στη συμμετοχή και την παρατήρηση. Προσποιείσαι ότι δεν είσαι εκεί. Στην αρχή ένιωσα άβολα, να στέκομαι στο σαλόνι και να τραβάω στιγμές, όπως για παράδειγμα, όταν ο Άλον προσπαθεί να επεξεργαστεί τα συναισθήματά του σχετικά με την είδηση ενός προβλήματος με ένα από τα έμβρυά του. Δεν καταλάβαινα καν όλα αυτά που έλεγαν, τα εβραϊκά μου ήταν περιορισμένα», εξηγεί και προσθέτει ότι μόνο μετά τα γυρίσματα, όταν είδε το βίντεο κατάλαβε πόσο πραγματικά κοντά τους ήρθε και πόσο συγκινητικές είναι κάποιες σκηνές.

Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας κάποιος την ταινία νιώθει έντονα την αλήθεια των συναισθημάτων των πρωταγωνιστών. «Ευχαριστώ πραγματικά τους Mότι και Άλον που μοιράστηκαν τις σκέψεις και τη ζωή τους τόσο ανοιχτά μαζί μου. Μου έδωσαν απίστευτη πρόσβαση, όπως και η Κρίστα, η παρένθετη μητέρα. Η αλήθεια είναι θεμελιώδης κατά τη δημιουργία μιας ταινίας. Αλήθεια απέναντι στους χαρακτήρες, αλλά και στην παρατήρηση. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε γιατί ένας χαρακτήρας ενεργεί με κάποιο τρόπο, ανεξάρτητα από το αν συμφωνούμε μαζί του ή όχι».

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ

Η καλή ιστορία είναι όπως ένα... κουλούρι!

Η θεματολογία του συνήθως κινείται γύρω από προσωπικά του ενδιαφέροντα και ερωτήματα, όπως το ποιος είναι, ποιοι είναι οι γονείς του -η έρευνα για τον βιολογικό του πατέρα είναι το νέο του πρότζεκτ- ή πως γίνεται κάποιος πατέρας. «Πρέπει όμως να βρίσκεις πρωταγωνιστές που θέλουν να δώσουν ζωή και προοπτική στην ιστορία σου», εξηγεί και παραλληλίζει τη δημιουργία μιας ιστορίας με ένα... κουλούρι. «Το κουλούρι είναι η καθημερινότητα που ζούμε ή η επικαιρότητα. Το γύρω-γύρω είναι το εξωτικό, το νέο, το σχετικά εύκολο να βρει κάποιος. Η τρύπα στο κουλούρι είναι όλα αυτά που προκαλούν συναισθήματα, δυνατές αντιδράσεις. Αυτά τα συναισθήματα είναι παγκόσμια. Ιδανικά μια ιστορία πηγάζει από αυτήν την τρύπα στο κουλούρι. Αν μπορώ να δω και να συνδεθώ με μία ή περισσότερες συναισθηματικές εμπειρίες, αυτό με οδηγεί στο να ξεκινήσω μια ταινία», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στην εποχή της πανδημίας έμαθε να φοβάται λιγότερο μήπως χάσει το τι συμβαίνει στον κόσμο, (FOMO- Fear Of Missing Out) την τάση που έχουν γεννήσει κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Έμαθα να κάνω περισσότερα πράγματα με τα χέρια μου, όπως κηπουρική και ξυλουργική», επισημαίνει, προσθέτει ωστόσο ότι του λείπει πολύ να βρίσκεται με άλλους για την παρουσίαση μιας ταινίας ή να ταξιδεύει σε διεθνή φεστιβάλ ντοκιμαντέρ. Τα αγαπημένα του είναι το DokLeipzig στη Γερμανία και το HotDocs στον Καναδά.

«Εκτός από την παρακολούθηση ταινιών, μου αρέσει όταν οι σκηνοθέτες, ιδίως οι νεότεροι, έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν με τους χρηματοδοτικούς εταίρους τους και το κοινό τους μέσω εκδηλώσεων, εργαστηρίων ή προγραμμάτων προώθησης», τονίζει. Θεωρεί σπουδαίο το γεγονός ότι η ταινία του προβάλλεται φέτος στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης καθώς, όπως λέει, «είναι από τα καλύτερα της Ευρώπης» και λυπάται που δεν μπορεί να είναι εδώ.

Έχει επισκεφτεί την Ελλάδα μικρός με τη μητέρα του, λατρεύει το ελληνικό φαγητό -«χτυπάνε όλα τα καμπανάκια των διακοπών», λέει χαρακτηριστικά αναφερόμενος σε αυτό- και θα ήθελε να είχε την ευκαιρία να περάσει στην Ελλάδα περισσότερο χρόνο για μια λιγότερο τουριστική εμπειρία.

Περισσότερες πληροφορίες για το 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο: https://www.filmfestival.gr

*Πηγή: Δήμητρα Κεχαγιά / ΑΠΕ-ΜΠΕ

*Πηγή φωτογραφίας: ΦΝΘ

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

27 Μαϊ 2022

Έλεν Ντε Τζενέρις: Το τελευταίο χειροκρότημα

19 χρόνια τηλεόραση, 3.000 συνεντεύξεις, πολλά εκατομμύρια δολάρια και ένας γάμος με την αγαπημένη της Πόρσια.Πόσο πιο εντυπωσιακή μπορεί να είναι μια αυλαία;

26 Μαϊ 2022

Ινδή μητέρα έζησε 36 χρόνια ως "άντρας" για να μεγαλώσει μόνη την κόρη της

Μια 57χρονη γυναίκα πέρασε 36 χρόνια παριστάνοντας πώς είναι άντρας για να καταφέρει "να μεγαλώσει την μοναχοκόρη της μέσα σε μια πατριαρχική κοινωνία".

Περισσότερα από

Stories

26 Μαϊ 2022

Βάντα Φεραγκάμο: η απίστευτα δυναμική γυναίκα πίσω από τον Σαλβατόρε Φεραγκάμο

Μια έκθεση φόρος τιμής στη Βάντα Φεραγκάμο, το πρότυπο των γυναικών στην Ιταλία που βίωσαν τα δύσκολα χρόνια της χειραφέτησής τους

25 Μαϊ 2022

Η 15χρονη ιδιοφυΐα από την Ελλάδα που θέλει να αποδείξει ότι ο Στίβεν Χόκινγκ κάνει λάθος

Ο μικρός φιλόσοφος στον οποίο υποκλίνεται η επιστημονική κοινότητα

25 Μαϊ 2022

Το νέο ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Ντέιβιντ Μπόουι είναι ένα ψυχεδελικό ταξίδι στο φεγγάρι

Το τρέιλερ του "Moonage Daydream" μας δίνει μια πρώτη γεύση για την νέα ταινία που αφορά στη ζωή του σπουδαίου Ντέιβιντ Μπόουι

24 Μαϊ 2022

Flash Back: Η Τίνα Λιβανού σε ένα σπάνιο κλικ με τον γιο της Αλέξανδρο Ωνάση στα ‘60s

Η Ελληνίδα "Grace Kelly", όπως πολλοί την αποκαλούν, λάτρευε τα δύο της παιδιά παρόλο που δεν κατάφερε να απολαύσει την οικογενειακή ευτυχία στο σύνολό της.

24 Μαϊ 2022

"Hermettes": Η "μυστική" κοινότητα των γυναικών που επιλέγουν τη μοναξιά

Ένας απομονωμένος τρόπος ζωής που δεν προϋποθέτει νέους ή/και παλιούς φίλους.

21 Μαϊ 2022

Νίκος Κούρκουλος: Σπάνιο φωτογραφικό ντοκουμέντο από τα εφηβικά του χρόνια

Νίκος Κούρκουλος: Σπάνιο φωτογραφικό ντοκουμέντο από τα εφηβικά του χρόνια

21 Μαϊ 2022

Άννα Γουίντουρ: Η ανεπίσημη βιογραφία της Σιδηράς Κυρίας της Μόδας

Η βιογραφία γράφτηκε χωρίς την Άννα Γουίντουρ

20 Μαϊ 2022

Φρίντα Κάλο: Η τηλεοπτική σειρά που θα δείξει τις άγνωστες πτυχές της ζωής και των έργων της

Το ίδρυμα της Φρίντα Κάλο και η BTF Media με έδρα το Μαϊάμι συνεργάστηκαν για την παραγωγή τηλεοπτικής σειράς βασισμένης στη ζωή και τα έργα της.

20 Μαϊ 2022

Η γόνος Μπάρμπαρα Μπέικελαντ προσπάθησε να "θεραπεύσει" την ομοφυλοφυλία του γιου της με αιμομιξία

Η Μπάρμπαρα Μπέικελαντ πίεζε αφόρητα τον γιό της να "θεραπευτεί" από την ομοφυλοφυλία του. Έπρεπε να αλλάξει πάση θυσία. Τελικά εκείνος τη δολοφόνησε.

20 Μαϊ 2022

Τζόνι Ντεπ - Κέιτ Μος: Ο θυελλώδης έρωτας που κατέστρεφε πολυτελή δωμάτια ξενοδοχείων

Ένα από τα πιο λαμπερά ζευγάρια των ‘90s που άφησε εποχή με το φλογερό πάθος, τις έντονες σύγκρουσης αλλά και τον τεράστιο εθισμό στην κοκαΐνη.