Η εταιρεία Adidas σε μια προσπάθεια να εξυμνήσει το γυναικείο σώμα αλλά και να αναδείξει με υπερηφάνεια τη διαφορετικότητα των ανθρώπινων σωμάτων, δημιούργησε μια νέα σειρά αθλητικών bra, η οποία περιέχει 43 διαφορετικά στιλ (εφαρμογής και υποστήριξης) σε 73 μεγέθη, ώστε όλοι να μπορούν να βρουν το κατάλληλο για εκείνους εσώρουχο.
Η εταιρεία όταν πρωτο-λανσάρισε την καμπάνια πριν από λίγους μήνες δήλωνε: "Πιστεύουμε ότι τα γυναικεία στήθη όλων των σχημάτων και μεγεθών αξίζουν υποστήριξη και άνεση προσαρμοσμένη ειδικά για αυτά" ανέφερε στη λεζάντα της δημοσίευσης που παρουσίαζε ουσιαστικά το λανσάρισμα της νέας σειράς. Η ανακοίνωση για τη "γιορτή του σώματος" πραγματοποιήθηκε μέσω των social media, όπου το brand δημοσίευσε δύο φωτογραφίες με ακάλυπτα σημεία του γυναικείου σώματος, τονίζοντας την σημασία της στήριξης και της αποδοχής όλων των σωμάτων. Συγκεκριμένα, στο δεύτερο (χρονολογικά) post παρουσιάζεται ένα κολάζ φωτογραφιών με 25 γυναίκες – τα πρόσωπα των οποίων δεν εμφανίζονται, να ποζάρουν τόπλες αποδεικνύοντας την μοναδικότητα τους".
Ωστόσιο μάλλον η Αγγλία φαίνεται δεν συμφωνεί, μια που απαγόρευσε την παραπάνω διαφήμιση, έπειτα από 24 παράπονα στην αρμόδια υπηρεσία, τα οποία χαρακτήρισαν την ιδέα «βλαβερή», «προσβλητική», «σεξουαλική» και, φυσικά, είχαν το τρανταχτό επιχείρημα «θα τη δουν και παιδιά».
Η Adidas UK υπερασπίστηκε τις εικόνες, υποστήριξε ότι δεν υπήρχε τίποτα σεξουαλικό πάνω τους και μοναδική πρόθεση είχαν «να υμνήσουν τα διαφορετικά σχήματα και μεγέθη και να αποτυπώσουν την ποικιλομορφία». Οι εικόνες δεν είχαν κοπεί για να αντικειμενοποιήσουν τις γυναίκες – τα πρόσωπα έλειπαν για να προστατευθεί η ανωνυμία τους, καθώς δεν ήταν επαγγελματίες μοντέλα αλλά εθελόντριες, οι οποίες πίστεψαν στον σκοπό της καμπάνιας.
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι δεν διαφήμισε τα αθλητικά σουτιέν σε πινακίδες κοντά σε σχολεία ή χώρους θρησκευτικής λατρείας, ενώ σε καμία περίπτωση δεν περίμενε ότι θα τα έκανε να αισθανθούν άβολα.
Για μία ακόμη φορά, βλέπουμε το γυναικείο σώμα να παρουσιάζεται σαν κάτι εγγενώς σεξουαλικό, το γυναικείο στήθος να προκαλεί (ενώ το ανδρικό περνά απαρατήρητο) χωρίς να παραβιάζει κανέναν κανόνα (γιατί, προφανώς, δεν είμαστε έτοιμοι για το #freethenipple, αν και στο 2022). Και μία καμπάνια που είχε σκοπό να γιορτάσει την ποικιλομορφία και τη διαφορετικότητα, απαγορεύεται για όλους τους λάθος λόγους.
Κεντρική φωτογραφία:Courtesy of Adidas
Ακολουθήστε το Woman Toc στο Instagram