Το εικαστικό σύμπαν του κορυφαίου Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και πιο επιδραστικά στην ιστορία της παγκόσμιας τέχνης.
Ο πατέρας του εξπρεσιονισμού βάσισε ολόκληρη την θεωρία του γύρω από την αποτύπωση των ανθρώπινων συναισθημάτων στον καμβά σε μία εξαιρετικά προσωπική διαχείριση του χρώματος και της φόρμας, δημιουργώντας μία τεράστια σχολή που καθόρισε ολόκληρη τη μοντέρνα τέχνη του 20ου αιώνα. Δε γίνεται να αντικρύσεις έναν δικό του πίνακα και να μην αντιληφθείς πως τον έχει φιλοτεχνήσει εκείνος - σίγουρα εξαιρούνται τα έργα της πρώιμης καριέρας του, εκείνα που ζωγράφισε πριν προλάβει ακόμα να διαμορφώσει το ύφος που τον χαρακτήρισε - ενώ παράλληλα κάθε νέα «ανακάλυψη» γύρω από το μεγάλο και σημαντικό έργο του εξακολουθεί να συγκινεί και να ενδιαφέρει το κοινό που θα αντιμετωπίζει πάντοτε τις δημιουργίες του ως κομμάτι της ποπ κολτούρας αυτού του κόσμου.
Με το Moυσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ να αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα της ολλανδικής πρωτεύουσας, μία νέα άφιξη η οποία θα προστεθεί στη μόνιμη συλλογή του μουσείου το πολύ μέχρι τον Ιανουάριο του 2022, έρχεται για να τραβήξει εκ νέου την προσοχή του κοινού πάνω στον σπουδαίο Ολλανδό, αφού ένα άγνωστο μέχρι σήμερα σκίτσο του ταυτοποιήθηκε επίσημα από τους ειδικούς και θα πάρει σύντομα τη θέση του ανάμεσα σε άλλα σημαντικά έργα του καλλιτέχνη.
Το σκίτσο, που είναι φιλοτεχνημένο με μολύβι έχει τον τίτλο Study for Worn Out και είναι βέβαιο πως αποτελεί προσχέδιο για τον πίνακα Worn Out, θυμίζει αρκετά άλλα παρόμοια σκίτσα του Βον Γκογκ για το συγκεκριμένο έργο, αλλά και για τον πίνακα Eternity's Gate.
Η ζωγραφιά απεικονίζει έναν ηλικιωμένο άνδρα να κάθεται σε μία καρέκλα, κρατώντας το κεφάλι του με τα χέρια του. «Ως ένα ίδρυμα αφιερωμένο στην εξερεύνηση του έργου του Βίνσεντ βαν Γκογκ αλλά και στη βαθύτερη γνώση γύρω από αυτό δηλώνουμε ευτυχισμένοι με τη συγκεκριμένη ανακάλυψη, νιώθοντας ότι κάνουμε όπως μπορούμε το χρέος μας πάνω στο συγκεκριμένο πεδίο», είπε η Emilie Gordenker διευθύντρια του Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ. «Είναι εξαιρετικά σπάνιο να εντοπιστεί κάποιο νέο έργο του καλλιτέχνη και είμαστε περήφανοι που μπορούμε να το μοιραστούμε με το κοινό».
Το σκίτσο έφτασε στα χέρια του μουσείου όταν μία ολλανδική οικογένεια απευθύνθηκε σε ειδικούς προκειμένου να ταυτοποιήσει την αυθεντικότητα ενός ανυπόγραφου έργου που υπήρχε στην κατοχή τους. Γρήγορα οι ιστορικοί εξακρίβωσαν ότι το σκίτσο ανήκε στον κορυφαίο καλλιτέχνη, «Το έργο ταιριάζει απόλυτα με τις φιγούρες του Βίνσεντ που γνωρίζουμε από την εποχή που ο καλλιτέχνης έζησε και δούλεψε στη Χάγη, ενώ η σύνδεση με τον πίνακα Worn Out είναι προφανής», εξηγεί ο Teio Meedendorp ανώτερος ερευνητής στο Μουσείο Βαν Γκογκ.
Οι μελετητές κατάφεραν επίσης να εξακριβώσουν τον ακριβή χρόνο που φιλοτεχνήθηκε το σκίτσο, υπολογίζοντας ότι ο ζωγράφος το σχεδίασε μέσα στον Νοέμβριο του 1882, περίοδο κατά την οποία ο καλλιτέχνης έγραψε στον αδελφό του Τheo, αλλά και στον εικαστικό Anthon van Rappard, πολλά γράμματα σχετικά με τη δημιουργία του Worn Out.
Δείτε ένα σχετικό βίντεο: