Το Facebook απασχολεί 13.000 εργαζόμενους σε 64 γραφεία σε όλο τον κόσμο και αποτελεί έναν από τους πιο περιζήτητους εργοδότες παγκοσμίως.
Πώς επιλέγονται οι πιο ταλαντούχοι εργαζόμενοι σε αυτόν τον τόσο ανταγωνιστικό τομέα; Η επικεφαλής προσλήψεων της εταιρείας, Miranda Kalinowski, αποκάλυψε την αγαπημένη της ερώτηση προς τους υποψηφίους, η οποία τη βοηθά να βρει τους πιο κατάλληλους υπαλλήλους.
“Στην καλύτερη μέρα σας στη δουλειά - αυτή που θα επιστρέψετε στο σπίτι σας και θα σκέφτεστε ότι έχετε κάνει την καλύτερη δουλειά στον κόσμο- τι κάνατε εκείνη την ημέρα;”
Η ερώτηση δεν τίθεται σε όλους τους υποψηφίους, αλλά σύμφωνα με την Kalinowski είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους υπεύθυνους προσωπκού της εταιρείας, λόγω της αποτελεσματικότητάς της. Κάνοντας αυτή την ερώτηση, θέλουν να δουν τι ενθουσιάζει πραγματικά τον υποψήφιο και κατά πόσο το πάθος που δείχνει για κάτι ταιριάζει σε αυτό που αναζητά η εταιρεία.
Η Lori Goler, επικεφαλής του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού από το 2008, προτρέπει τους managers να προσλαμβάνουν και να δίνουν προαγωγές στους εργαζόμενους έχοντας ως κίνητρο όχι το να διαμορφώσουν τον τρόπο εργασίας τους αλλά το να τους δώσουν περισσότερες ευκαιρίες να αναπτύξουν τις δυνατότητες που έχουν ήδη αποδείξει ότι κατέχουν.
Όταν οι υπεύθυνοι προσωπικού ρωτούν έναν υποψήφιο τι έκανε κατά τη διάρκεια μιας ιδανικής μέρας στη δουλειά του, αναζητούν μια αυθεντική έκφραση υπερηφάνειας και εκπλήρωσης στόχου. Επιδιώκουν να δουν εάν τα κίνητρα και οι αξίες του υποψηφίου συμφωνούν με την αποστολή του Facebook “να δώσει δύναμη στους ανθρώπους να μοιραστούν και να κάνει τον κόσμο πιο ανοιχτό και συνδεδεμένο”.
Εάν ο υποψήφιος περάσει δύο γύρους τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κληθεί για μία ακόμα συνέντευξη και ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, ο υπεύθυνος προσωπικού θα προσπαθήσει να του κάνει μια ακριβή περιγραφή των καθηκόντων της θέσης εργασίας που ίσως του προταθεί.
Η Kalinowski συνιστά σε όσους κάνουν αίτηση για δουλειά στο Facebook να προετοιμαστούν για τη συνέντευξη σκεπτόμενοι τι κάνουν όταν χάνουν την αίσθηση του χρόνου κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους, γεγονός που αποτελεί ένδειξη για το τι απολαμβάνουν πραγματικά και κατά πάσα πιθανότητα είναι καλοί σε αυτό.
Σύμφωνα με την Goler, “Οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν πράγματα που έχουν αντίκτυπο. Θέλουν να ξέρουν ότι η δουλειά τους έχει σημασία. Και θα παραμείνουν σε μια εταιρεία όπου αισθάνονται ότι η δουλειά τους μετράει, όπου μαθαίνουν και κάνουν πράγματα που απολαμβάνουν”