
Μέχρι πριν από περίπου τρία χρόνια δεν υπήρχε στην παγκόσμια βιβλιογραφία ένα βιβλίο τέχνης αφιερωμένο αποκλειστικά στα μαύρα μοντέλα. Το αξιοσημείωτο αυτό κενό φρόντισε να καλύψει ο Αμερικανός συγγραφέας και δημοσιογράφος μόδας Μαρσέλ Ρέινολντς, αποτίνοντας φόρο τιμής σε 70 εμβληματικές προσωπικότητες που έφεραν την επανάσταση στην βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς, με μοναδικό όπλο το χρώμα της επιδερμίδας τους. Το "Supreme Models" πρόκειται για εγχειρίδιο που εξυμνεί την αλλαγή, αποδεικνύοντας μάλιστα πως η έλλειψη αυτής θα μπορούσε να στιγματίσει ανεπανόρθωτα τον ελεύθερα δημιουργικό κόσμο της δημοφιλούς τάσης.
Το κορίτσι "φαινόμενο" από την Σομαλία που κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα των catwalks ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970.
Από την Ντόνιαλ Λούνα – το πρώτο Αφρο-αμερικανό μοντέλο που εμφανίστηκε σε εξώφυλλο περιοδικού μόδας το 1966 – μέχρι την Αντουόα Αμπόα και την Τζόαν Σμολς, ο Ρέινολντς παρουσιάζει κυρίαρχα πορτραίτα μαύρων γυναικών τα τελευταία 75 χρόνια. Ανάμεσα σε αυτές, θα ήταν παράλειψη να μην βρίσκεται η Ιμάν, το κορίτσι "φαινόμενο" από την Σομαλία που κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα των catwalks ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Το διάσημο supermodel με την εντυπωσιακή φιγούρα και ιδιαίτερα καλλιτεχνική ομορφιά αποδέχτηκε να συμμετάσχει στην δημιουργία μιας mini σειράς ντοκιμαντέρ του YouTube Originals, βασισμένη στο βιβλίο του Αμερικανού συγγραφέα που φέρει τον ομώνυμο τίτλο του, με μοναδικό σκοπό να παρουσιάσει τον αντίκτυπο που η ομορφιά των μαύρων γυναικών διαθέτει στον πολιτισμό της δύσης σήμερα.
Δεν είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς την Ιμάν. Είναι μοναδική με πολλούς τρόπους. Ήταν από πάντοτε μια αληθινή σταρ
Η ιστορία της Ιμάν έχει χαρίσει απλόχερα έμπνευση σε πολλά σύγχρονα επιτυχημένα μοντέλα, όπως η Ράιλι Μοντάνα και η Νταμάρις Λιούις, οι οποίες χάρη σε εκείνην κατάφεραν κάτω από σχετικά ευκολότερες συνθήκες να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους στον χώρο του modeling. Στο πρώτο επεισόδιο της σειράς, το 67χρονο μοντέλο και επιχειρηματίας περιγράφει καρέ καρέ την διαδρομή της μέχρι την κορυφή, ένα ταξίδι που παρά την άδοξη αρχή, κατέληξε σε μεγαλειώδη καριέρα. "Δεν είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς την Ιμάν. Είναι μοναδική με πολλούς τρόπους. Ήταν από πάντοτε μια αληθινή σταρ" ακούγεται να λέει αρχικά η Μπέθαν Χάρντισον - ένα από τα πρώτα μαύρα μοντέλα υψηλού προφίλ μετά την εμφάνισή της στη επίδειξη μόδας του "Battle of Versailles" το 1973.

Με αφοπλιστική ειλικρίνεια και εξομολογητικό ύφος, η Ιμάν παραδέχεται πως πριν ταξιδέψει από την χώρα καταγωγής της στις Ηνωμένες Πολιτείες - όταν ήταν περίπου 20 χρονών - "δεν είχε ακούσει ποτέ πριν για την βιομηχανία του modeling, ούτε γνώριζε τι είναι τα περιοδικά μόδας". Το 1969 αναγκάστηκε να γίνει πρόσφυγας, εγκαταλείποντας την Σομαλία και αναζητώντας την τύχη της στην πρωτεύουσα της Κένυας το Ναϊρόμπι, με απώτερο σκοπό να σπουδάσει στο κρατικό πανεπιστήμιο. Λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση της "ένας λευκός άνδρας την προσέγγισε με ευγενή τρόπο στον δρόμο και την ρώτησε αν είχε ποτέ φωτογραφηθεί". Ο άνδρας αυτός ήταν ο εμβληματικός φωτογράφος και καλλιτέχνης Πίτερ Μπίαρντ, ο οποίος παρά τους δισταγμούς της Ιμάν κατάφερε να την πείσει, όχι μόνο να την φωτογραφίσει αλλά και να πληρώσει ως αντάλλαγμα τα δίδακτρα του πανεπιστημίου.
Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες της "άγριας" ομορφιάς ενός κοριτσιού από την Αφρική, συνόδευσαν σύντομα ένα αφιέρωμα προς το πρόσωπο της στους New York Posts, όπου ο Μπίαρντ την παρουσίαζε ως την "πιο όμορφη γυναίκα" που είχε ποτέ δει στην ζωή του. Η Ιμάν καταφθάνει στην Νέα Υόρκη χωρίς να γνωρίζει Αγγλικά, έχοντας ωστόσο στο πλευρό της τον Αμερικανό φωτογράφο. Η καθηλωτική περιγραφή του Μπίαρντ, προκάλεσε το ενδιαφέρον διάφορων σχεδιαστών, με τον δημοφιλή σχεδιαστή Στίβεν Μπάροους να την προσκαλεί στο showroom για μια ενδεχόμενη συνεργασία.

Το δωμάτιο ήταν γεμάτο με έμπειρα μοντέλα, τα οποία δεν βρήκαν την Ιμάν ούτε όμορφη, αλλά ούτε και ψηλή όπως περιέγραφε ο Μπίαρντ. Μάλιστα, μια από τις στιγμές που έχουν χαραχθεί στην μνήμη της από εκείνο το πρωινό στο ατελιέ του Μπάροους, ήταν όταν ο σχεδιαστής της έδωσε ένα εκπληκτικό φόρεμα και ψηλοτάκουνα παπούτσια να δοκιμάσει. Η Ιμάν σε μια προσπάθεια να σταθεί όρθια πάνω σε αυτά συνεχώς έπεφτε, αφού δεν είχε φορέσει ποτέ πριν τέτοιου είδους παπούτσια. Όταν οι περισσότεροι ξεκίνησαν να την σαμποτάρουν με προσβλητικά σχόλια, τα οποία θεωρούσαν πως δεν καταλαβαίνει, η Μπέθαν Χάρντισον την πλησίασε και της πρόσφερε βοήθεια. Έκτοτε οι δύο γυναίκες έγιναν αχώριστε φίλες, διατηρώντας μέχρι σήμερα ακλόνητο τον iconic δεσμό τους.
Ο κόσμος της ομορφιάς υστερούσε σημαντικά στο μακιγιάζ των μαύρων μοντέλων
Οι δυσκολίες στα πρώτα βήματα της καριέρας της υποδέχονταν η μια την άλλη, με τις περισσότερες σαφώς να αφορούν το χρώμα της επιδερμίδας της. Στην πρώτη της φωτογράφιση, η make up artist που θα την έβαφε της μιλούσε απότομα που δεν έβρισκε τον κατάλληλο τόνο foundation για το δέρμα της. Έπειτα από πολλές αναμείξεις προϊόντων, η Ιμάν άρχισε να εμφανίζεται ως το "απόλυτο σοκολατένιο κορίτσι" στα catwalks και τα περιοδικά μόδας. Ωστόσο, ο κόσμος της ομορφιάς υστερούσε σημαντικά στο μακιγιάζ των μαύρων μοντέλων, ένα κενό που καλύφθηκε πολλές δεκαετίες αργότερα με τις κατάλληλες προσθήκες. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους για τους οποίους το εμβληματικό μοντέλο μετά το πέρας της καριέρας του στον χώρο, αποφάσισε να ασχοληθεί με τις επιχειρήσεις στον τομέα της ομορφιάς, κυκλοφορώντας την δική του σειρά καλλυντικών προσαρμοσμένων στην ποικιλία των αποχρώσεων της επιδερμίδας των μαύρων γυναικών.
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram