Το ευρύ κοινό την γνώρισε χάρη στην σπουδαία ερμηνεία της στην ταινία The Help («Οι Υπηρέτριες»,2011). στην οποία υποδύθηκε μία υπηρέτρια την δεκαετία του 1950 στην μικρή πόλη Tζάκσον της πολιτείας Μισισίπι του αμερικανικού νότου, την εποχή των ακραίων φιλετικών διακρίσεων, όταν οι μαύροι δεν επιτρεπόταν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τουαλέτες με τους λευκούς και ήταν υποχρεωμένοι από τον νόμο να παραχωρήσουν την θέση τους στο λεωφορείο αν μπει ένας λευκός και δεν υπάρχει πουθενά αλλού ελεύθερος χώρος για να καθίσει.
Τώρα, εν έτει 2019, στην καλύτερη φάση της καριέρας της, καταξιωμένη και πολυβραβευμένη, η Βαίόλα Ντέιβις εμφανίζεται σε εκδήλωση στα πλαίσια του Women in the World Event για να μιλήσει ανοικτά για τον μεγάλο ρατσισμό που έχει βιώσει στο Χόλιγουντ καθ'όλη τη διάρκεια της πορείας της.
Η πετυχημένη πρωταγωνίστρια αποφάσισε να αφήσει στην άκρη της ωραιοποιήσεις και τους ισχυρισμούς που θέλουν τα πράγματα να έχουν γίνει καλύτερα με τα χρόνια που περνούν και δήλωσε ορθά και κοφτά: «Τι κι αν έχω μια καριέρα η οποία συγκρίνεται άνετα με αυτή της Μέριλ Στριπ, της Τζουλιάν Μουρ, της Σιγκούρνι Γουίβερ και πάλι δεν είμαι πουθενά δίπλα τους. Ούτε καν κοντά τους. Ούτε σε ό,τι έχει να κάνει με τις αμοιβές ούτε σε ό,τι έχει να κάνει με τις ευκαιρίες εργασίας. Δεν πλησιάζω καν σε όλα αυτά».
Το πιο εντυπωσιακό στα όσα είπε η Ντέιβις είναι το γεγονός ότι επιβεβαιώνονται απόλυτα από τα στατιστικά στοιχεία που φτάνουν στα χέρια μας. Το μισθολογικό χάσμα των λευκών και των μαύρων γυναίκων σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει ακόμα και το 65,1%, με τη λίστα του οικονομικού περιοδικού Forbes να συμπληρώνει με τον πιο αποστομωτικό τρόπο τους ισχυρισμούς της. Σύμφωνα με τα στοιχεία του έγκυρου εντύπου το 2016 στην δεκάδα με τις πιο ακριβοπληρωμένες ηθοποιούς στον κόσμο δεν υπήρχε ούτε μία μαύρη.
Δες το βίντεο.