Η ενδυμασία αλλά και η συνολική εικόνα των εργαζομένων μιας αεροπορικής εταιρείας αποτελούσε πάντοτε τρωτό σημείο τόσο στιλιστικά, όσο και από κοινωνικής φύσεως ζητηματων. Οι περιοριστικοί και "καθωσπρέπει" κανονισμοί επιβάλλουν ακόμα και σήμερα ρούχα και αξεσουάρ λιγότερο βολικά των απαιτήσεων μιας τέτοιας εργασίας. Οι γυναίκες αεροσυνοδοί υποχρεούνται να φορούν υφασμάτινες φούστες ή παντελόνια με πιέτες, στενά σακάκια, πουκάμισα και φορέματα, που μόνο βολικά δεν κρίνονται για πολύωρα ταξίδια. Το φουλάρι, η γραβάτα, το καπέλο και τα ψηλοτάκουνα παπούτσια δε αποτελούν αναπόσπαστα αξεσουάρ στο dress code των αεροσυνοδών. Την ίδια μοίρα έχουν και οι άνδρες του πληρώματος, οι οποίοι πρέπει πάντοτε να δείχνουν περιποιημένοι, άνετοι και κομψοί στα σακάκια και γιλέκα τους, χωρίς να γίνονται διακριτά τυχόν τατουάζ ή ατέλειες του σώματος τους.
Την παραπάνω πολιτική φαίνεται πως αναθεωρεί για ακόμα μια φορά η αεροπορική εταιρεία "Virgin Atlantic", η οποία μετά την "ελευθερία" ως προς τα τατουάζ, ανοίγει τον δρόμο και για την ελεύθερη – εν μέρη – επιλογή των ενδυμάτων. Συγκεκριμένα, ο βρετανικός κολοσσός αποφάσισε πως οι πιλότοι, οι αεροσυνοδοί και το προσωπικό εδάφους θα έχει την ελευθερία να φοράει οποιαδήποτε στολή τους κάνει να αισθάνονται άνετοι και βολικοί ανεξαρτήτως φύλου. Αυτό, δηλαδή, σημαίνει πως άνδρες και γυναίκες θα μπορούν να φορέσουν είτε την χαρακτηριστική κόκκινη φούστα, είτε το μπορντό παντελόνι που διαθέτει η καθορισμένη ενδυμασία της αεροπορικής και φέρει την υπογραφή της βρετανίδας σχεδιάστριας Βίβιαν Γουέστγουντ.
Να αγκαλιάζουν την ατομικότητά τους και να είναι ο πραγματικός τους εαυτός στη δουλειά
Εκπρόσωποι της "Virgin Atlantic" ανακινώντας την νέα τακτική στις ενδυματολογικές επιλογές επισημαίνουν πως η απόφαση αυτή αντικατοπτρίζει την ποικιλομορφία του εργατικού δυναμικού, ενισχύοντας την καμπάνια κατά των αποκλεισμών. "Είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους μας να αγκαλιάζουν την ατομικότητά τους και να είναι ο πραγματικός τους εαυτός στη δουλειά. Για το λόγο αυτό θέλουμε να επιτρέψουμε στους ανθρώπους μας να φορούν τη στολή που τους ταιριάζει καλύτερα και τον τρόπο με τον οποίο ταυτίζονται και να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα απευθύνονται με τις προτιμώμενες αντωνυμίες τους" εξηγεί ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Juha Järvinen.
Με πληροφορίες: Guardian
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram