ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Yπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εσένα»

Η Efi Dolcini αγαπάει τη μόδα, την Ελλάδα, τις τσάντες και τα χρώματα. Επίσης λατρεύει τους πελάτες της με τους οποίους φροντίζει να αποκτά ιδιαίτερη σχέση.

«Yπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εσένα»

Αγαπάει τη μόδα και αυτό αποδεικνύεται. Από μικρό παιδί εκφραζόταν μέσα από την τέχνη και πλέον ανήκει στους λίγους τυχερούς που κατάφεραν να κάνουν τη μεγάλη τους αγάπη, επάγγελμα. Η Efi Dolcini, είναι η δημιουργία, το μυαλό και η έμπνευση πίσω από τις πιο εξεζητημένες και ιδιαίτερες τσάντες της αγοράς. Ο έναστρος ουρανός και τα χρώματα της Eλλάδας, αποτυπώνονται αρμονικά σε ιδιαίτερα σχέδια, τα οποία ξεφεύγουν από τις επιταγές του fast fashion και δίνουν την αίσθηση αυτού που ακριβώς είναι: Μοναδικά. Παρατηρώντας τη συγκεκριμένη δουλειά δεν θα μπορούσαμε να μην επιδιώξουμε να γνωρίσουμε την Efi καλύτερα και να μας μιλήσει η ίδια για το brand της αλλά και για το πώς είναι να είσαι επιχειρηματίας και γυναίκα στην Ελλάδα του 2021.

Βλέποντας αυτά τα ιδιαίτερα και εκκεντρικά σχέδια, δεν θα μπορούσαμε να μην επιδιώξουμε να γνωρίσουμε την Efi καλύτερα και να μας μιλήσει η ίδια για τη δουλειά της αλλά και για το πώς είναι να είσαι επιχειρηματίας και γυναίκα στην Ελλάδα του 2021.

Φαίνεσαι ένας άνθρωπος ιδιαίτερα ζωντανός, κεφάτος και δημιουργικός. Τα βασικά χαρακτηριστικά δηλαδή που θα πρέπει να έχεις ένας δημιουργός. Ποια ήταν λοιπόν η αφορμή να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο κομμάτι της μόδας, το οποίο είναι και άκρως απαιτητικό;

Ευχαριστώ πολύ! Δεν μπορώ να πω πως υπήρξε μια συγκεκριμένη αφορμή, ήταν περισσότερο ένα μονοπάτι και μια αλληλουχία επιλογών που με οδήγησε εκεί, σχεδόν χωρίς να το καταλάβω. Αρχικά, με ενδιέφερε πολύ η μόδα από μικρό παιδί. Έδινα όλο μου το χαρτζιλίκι στα θρυλικά περιοδικά μόδας της εποχής: The Face, POP, Dazed&Confused και άλλα. Αργότερα και ενώ σπούδαζα κάτι άλλο, πάλι καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, έκανα κάποια workshop πάνω στη μόδα. Στη συνέχεια ξεκίνησα να ράβω τελείως ερασιτεχνικά με τη ραπτομηχανή της μαμάς μου σακάκια, t-shirt, τσάντες και τα έκανα δώρο σε φίλες μου. Όταν αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό πεδίο γιατί δε με γέμιζε πια η εργασία μου, παρατήρησα πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο πάντα γύριζα στη μόδα. Μέχρι τότε βέβαια είχα γεμίσει και μια ολόκληρη αποθήκη με σπάνια υφάσματα, τρέσες και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Είχα τετράδια γεμάτα σχέδια και ιδέες. Κάπως ήταν εκεί μπροστά μου όλον τον καιρό άπλα δεν το είχα συνειδητοποιήσει.

Παρατηρώ μία μοναδικότητα και μία ιδιαιτερότητα σε κάθε σου σχέδιο. Από πού αντλείς την έμπνευσή σου;

Υπάρχει μια γενική ιδέα πίσω από το δημιουργικό, και αυτή είναι τα αξεσουάρ μας να ξεχωρίζουν, να έχουν κάτι να πουν και οι τσάντες να είναι λειτουργικές για τη σύγχρονη γυναίκα. Δεν ακολουθούμε trend και η έμπνευση έρχεται από τη φύση, τις φόρμες και τα χρώματα της, τα φολκλόρ της Ελλάδας αλλά και άλλων περιοχών, μέχρι χαρακτήρες βιβλίων ή γυναίκες που με έχουν εμπνεύσει κάποια στιγμή. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι όμως της έμπνευσης έρχεται πάντα μέσα από τα ίδια τα υλικά. Vintage υφάσματα και τρέσες παλαιών δεκαετιών. Ειδικά όσον άφορα στα υφάσματα μπορώ να σου πω, πως παίζουν σπουδαίο ρόλο.

Η σύγχρονη γυναίκα τελικά αγαπάει τη fast fashion ή προτιμά να επενδύει σε πιο ξεχωριστά κομμάτια όπως αυτά που σχεδιάζεις εσύ;

Θα έλεγα πως υπάρχουν όλες οι κατηγορίες. Σίγουρα είναι δελεαστικό να αγοράζει κανείς πολλά με λίγα χρήματα αλλά υπάρχουν τόσοι λόγοι να επενδύει κάνεις σε μικρούς designer. Το γεγονός πως στηρίζεις μια μικρή τοπική επιχείρηση στην οποία απασχολούνται συνάνθρωποί σου με τους οποίους μπορείς να έχεις προσωπική επαφή και σχέση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνεται επίσης κατά πολύ όταν ψωνίζει κάνεις τοπικά, και είναι και η διάδραση μεταξύ του δημιουργού και του πελάτη που δημιουργεί μια ωραία ατμόσφαιρα γενικώς στην κοινωνία. Πολύ σημαντικό είναι φυσικά και το ίδιο το προϊόν, που σίγουρα ξεφεύγει από τη μαζική παράγωγη και αποτελεί κάτι το μοναδικό. Υπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις πως έχεις δώσεις τα χρήματα σου σε έναν δημιουργό για να δημιουργήσει για εσένα. Σε εμάς το κομμάτι της custom δημιουργίας είναι πολύ μεγάλο. Πολλές πελάτισσες μου ζητούν να δημιουργήσω μια τσάντα σύμφωνα με τα θέλω τους.

Σε εμάς το κομμάτι της custom δημιουργίας είναι πολύ μεγάλο. Πολλές πελάτισσες μου ζητούν να δημιουργήσω μια τσάντα σύμφωνα με τα θέλω τους.

Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συνάντησες όταν ξεκίνησες την επιχείρησή σου; Πώς τις ξεπέρασες;

Ξεκίνησα σε μια εποχή που η γυναικεία επιχειρηματικότητα και δημιουργία δεν ήταν ιδιαίτερα έντονη, ήμασταν 5 άνθρωποι που κάναμε κάτι παρόμοιο. Νομίζω πως η μεγαλύτερη δυσκολία είναι στο στήσιμο της γραμμής παράγωγης για να βγει το τελικό προϊόν και στην ανεύρεση αξιόπιστων συνεργατών. Επίσης σημαντικό είναι να ξέρει κάνεις τις επιλογές που κάνει στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Γενικά η επιχείρηση δεν είναι μια εύκολα υπόθεση, χρειάζεται υπομονή, επιμονή και ψυχραιμία!

Αν θα έπρεπε να διαλέξεις ένα κομμάτι από τη νέα σου συλλογή, ποιο θα ήταν αυτό και γιατί;

Μου αρέσουν πολλές, αλλά αμέσως πήρα την Ανδρομέδα και δεν την έχω αφήσει από πάνω μου!

Πόσες μέρες χρειάζονται για να κατασκευαστεί μία τσάντα; Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας μέχρι να είναι έτοιμη προς πώληση.

Θα σου πω για τη σειρά Περσόνα, που αποτελείται από μοναδικά κομμάτια τα οποία κατασκευάζονται κατά την παραγγελία. Αυτές οι τσάντες χρειάζονται περίπου 10-15 μέρες για τη δημιουργία τους. Είναι εξολοκλήρου φτιαγμένες στο χέρι, πολλές από αυτές με πολύ δύσκολες τεχνικές και χειρωνακτική εργασία ήμερων.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μία άνθιση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Πού πιστεύεις ότι οφείλεται αυτό;

Νομίζω πως οφείλεται σε διαφόρους λόγους. Ένας είναι ότι πολλές γυναίκες τα τελευταία χρόνια και μέσα στη κρίση έχασαν τη δουλειά τους οπότε αποφάσισαν να ασχοληθούν με κάτι πιο δημιουργικό. Ένας άλλος είναι επειδή υπήρξαν πολλά κίνητρα μέσω επιδομάτων από την πολιτεία που θέλησε να τονώσει το κομμάτι αυτό της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Επίσης είναι και το γεγονός πως εμείς οι γυναίκες εμπνέουμε η μια την άλλη, δημιουργούμε ομάδες και έτσι όλο και περισσότερες τολμούν να κάνουν το βήμα.

«Yπάρχει κάτι το ρομαντικό στο να ξέρεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εσένα»

Μίλησέ μας για τα ονόματα που δίνεις στις τσάντες σου. Τι σημαίνουν για εσένα;

Τα ονόματα είναι καμιά φορά παρμένα από σελίδες βιβλίων, τοποθεσίες ανά τον κόσμο, πολύ κάλες μου φίλες, έχω δώσει και τα ονόματα των παιδιών μου. Στην τωρινή συλλογή είναι ονόματα αστερισμών γιατί αυτή ήταν η βασική έμπνευση φέτος.

Δεν θα μπορούσα να μην σε ρωτήσω για τη βιωσιμότητα η οποία έχει κάνει δυναμική είσοδο σε πολλούς τομείς της ζωής μας. Με ποιον τρόπο η επιχείρησή σου έχει υιοθετήσει τις αρχές της;

Για μια μικρή επιχείρηση είναι πιο εύκολο άλλα και πιο σημαντικό να ακολουθεί αυτές τις αρχές. Εμείς από την αρχή είχαμε κάποιους βασικούς κάνονες. Ξέραμε πως η παράγωγη μας θα είναι πάντα τοπική, συνεργαζόμαστε με οικογενειακές βιοτεχνίες στην Αθηνά για την παράγωγη μέρους των προϊοντων μας, στην ουσία όσες δε φτιάχνουμε εμείς στο εργαστήριο μας. Οι πρώτες ύλες είναι επίσης τοπικές, τα υφάσματα, τα δέρματα, οι τρέσες κλπ. Προμηθευόμαστε και κάποια είδη από άλλες χώρες άλλα πολύ επιλεγμένα. Δε χρησιμοποιούμε ποτέ δερματίνες που συμβάλουν στην κακοποίηση του περιβάλλοντος κατά την παράγωγη τους και ταυτόχρονα δημιουργούν προϊοντα με σύντομη ημερομηνία λήξεως.

Η πανδημία και όλα όσα βιώνουμε τον τελευταίο 1,5 χρόνο επηρέασε την επιχείρησή σου; Και αν ναι, με ποιον τρόπο;

Αρχικά ήταν ένα μικρό σοκ όπως ήταν για όλους άλλα τελικά δεν μπορώ να πω πως υπήρξε πρόβλημα. Η επιχείρηση μας από το 2013 που υπάρχει, έχει καταφέρει και έχει δημιουργήσει σημαντικούς δεσμούς με το αγοραστικό κοινό που επανέρχεται κάθε σεζόν για τα νέα σχέδια δείχνοντας μας εμπιστοσύνη και αφοσίωση, γεγονός που με τιμά ιδιαίτερα και είναι και η βασική κινητήριος δύναμη μου.

Τι θα έλεγες σε ένα νέο κορίτσι που θα ήθελε να ασχοληθεί με αυτό που κάνεις εσύ; Θα έλεγες τα ίδια σε μία μεγαλύτερη γυναίκα με οικογένεια, που απλά επιθυμεί να αλλάξει γραμμή πλεύσης στη ζωή της;

Σε ένα νέο κορίτσι θα έλεγα φυσικά να το κάνει με όλη της την καρδιά και την αισιοδοξία. Θα της έλεγα να είναι οργανωμένη και “ορίτζιναλ”, αληθινή και θαρραλέα, να μάθει να λέει περισσότερα όχι πάρα ναι, και να προσέξει, παρόλο που είναι δύσκολο, μέσα από την πορεία αυτή να μη χάσει την επαφή με τον εαυτό της και την καλλιτεχνική της “γραφή”. Σε μια μεγαλύτερη γυναίκα με οικογένεια θα έλεγα τα ίδια και με περισσότερη έμφαση γιατί φαντάζομαι πως μια αλλαγή καριέρας σε μεγάλη ηλικία είναι κάτι που συναισθηματικά πιέζει πολύ άρα είναι και αναγκαία. Θεωρώ πως αυτά εύκολα λέγονται και δύσκολα γίνονται αλλά αν δεν πιέζουν πολύ οι οικονομικοί και βιοποριστικοί παράγοντες είναι εφικτό. Επίσης θέλω να πω πως είμαι ανοιχτή και προσβάσιμη σε όποια κοπέλα το θελήσει για να τη βοηθήσω και να τη συμβουλέψω.

Πόσο λυτρωτικό και απελευθερωτικό είναι ένα επάγγελμα που σου επιτρέπει να εκφραστείς μέσα από την τέχνη; Άλλαξε καθόλου η ζωή σου από τότε που ασχολήθηκες με τον τομέα αυτό;

Η καταπίεση μιας καλλιτεχνικής ψυχής δεν είναι πολύ καλή ιδέα. Οι άνθρωποι που θέλουν να εκφραστούν μέσα από την τέχνη, θα βρουν τον τρόπο να το κάνουν αργά η γρήγορα γιατί δεν αντέχουν αλλιώς. Έμενα η πορεία μου ήταν πάντα αυτή, απλά έπαιρνε άλλες επαγγελματικές μορφές. Είναι αυτό που λέει και το τραγούδι “I can’t escape myself”.

Μπορείτε να δείτε τα σχέδια εδώ

Και στο Instagram εδώ

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.