ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Three Cents: τα «σπιτικά» αναψυκτικά που έχουν τρελάνει τους barmen. Δοκιμάστε τα σε κοκτέιλ ή σκέτα

Με φυσικό μεταλλικό νερό Ροδοδάφνης, ελληνικά εσπεριδοειδή και βότανα, τα αναψυκτικά Three Cents υπόσχονται μπουρμπουλήθρες διαρκείας με απίστευτη γεύση και άρωμα.

Three Cents: τα «σπιτικά» αναψυκτικά που έχουν τρελάνει τους barmen. Δοκιμάστε τα σε κοκτέιλ ή σκέτα

Τα Three Cents τα πρωτοσυνάντησα σε μια ενημερωμένη κάβα της Αθήνας. Η vintage εμφάνιση πάντα με τραβά σαν μαγνήτης, είτε πρόκειται για ένα κόσμημα είτε για ένα κουτί με γλυκά είτε για ένα μπουκάλι αναψυκτικού. Διάφανο γυαλί, παλ, σχεδόν ξεθωριασμένες αποχρώσεις, old fashioned ετικέτες με καλλιγραφικά γράμματα και υπέροχα μοτίβα. Δεν ήξερα καν αν θα δοκιμάσω το περιεχόμενο, ήξερα όμως ότι τα θέλω οπωσδήποτε για να στολίσουν την κάβα στο σπίτι μου. Μέχρι να φτάσω στο ταμείο και να ρωτήσω τι ακριβώς είναι, δεν πέρασε στιγμή από το μυαλό μου ότι είναι 100% ελληνικά. Τελικά όσους Έλληνες δημιουργούς/επιχειρηματίες κι αν παρουσιάζουμε εδώ, στο Made in Greece, η ελληνική δημιουργικότητα δεν παύει να με εκπλήσσει ευχάριστα.
Στη συνέχεια, πιο υποψιασμένη πλέον, έμελλε να τα συναντήσω πολλές φορές ακόμη. Όχι μόνο σε κάβες, αλλά κυρίως σε μερικά από τα καλύτερα μπαρ της Αθήνας, ενώ πολλοί από τους καλύτερους bartenders της πόλης μού μίλησαν με ενθουσιασμό γι’ αυτά: για το πώς τα Three Cents ήρθαν να καλύψουν ένα μεγάλο κενό που υπήρχε στην ελληνική αγορά και κυρίως στο χώρο του bar, για το ρόλο που παίζει το ποιοτικό αναψυκτικό στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου κοκτέιλ, για την πλήρη απουσία συντηρητικών, χρωστικών και τεχνητών αρωμάτων, για το φυσικό μεταλλικό νερό που αποτελεί τη βάση τους.
Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα σε ενάμισι σχεδόν χρόνο που κυκλοφορούν στο εμπόριο, τα Three Cents εξάγουν ήδη σε 11 χώρες, έχουν μπει στα World Best 50 Bars σε τρεις διαφορετικές χώρες, έχουν κερδίσει βράβευση στα Great Taste Awards (το Όσκαρ των τροφίμων/ποτών) κι έχουν αποσπάσει εξαιρετικές βαθμολογήσεις από το Difford’s Guide (το πλέον αναγνωρισµένο website ποτού παγκοσµίως, µε τη µεγαλύτερη database σε κοκτέιλ).

Πίσω από αυτή την έξυπνη ιδέα της πρώτης ελληνικής συλλογής premium αναψυκτικών, βρίσκονται τέσσερις φίλοι: ο Δημήτρης Νταφόπουλος, ο Γιώργος Μπάγκος και ο Γιώργος Τσιρίκος, όλοι τους με πολύ επιτυχημένη πορεία στο χώρο των μπαρ, και ο Βασίλης Καλαντζής, με μακρόχρονη εμπειρία στο χώρο του εμπορίου.

Three Cents: τα «σπιτικά» αναψυκτικά που έχουν τρελάνει τους barmen. Δοκιμάστε τα σε κοκτέιλ ή σκέτα
Το κουαρτέτο των Three Cents έχει κάθε λόγο για να γελά περήφανα.

Τι σημαίνει για εσάς ο όρος «premium αναψυκτικά»; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους; Από πού εμπνευστήκατε το όνομα «Three Cents»;

Δημήτρης Νταφόπουλος: Γενικά, με τον όρο «premium αναψυκτικά» εννοούμε αναψυκτικά τα οποία δεν περιέχουν συντηρητικά, τεχνητά αρώματα και χρώματα. Επιπλέον, στη δική μας περίπτωση, ανθρακώνουμε και σε πολύ μεγάλη πίεση και έτσι το γυάλινο μπουκάλι και το crown πώμα μάς βοηθούν να διατηρούμε το ανθρακικό ανέπαφο. Τέλος χρησιμοποιούμε φυσικό μεταλλικό νερό Ροδοδάφνης Αιγίου. Είναι ίσως το πιο φρέσκο αναψυκτικό που θα πιείτε ποτέ, σαν να το φτιάχνατε σπίτι σας.

Γιώργος Μπάγκος: Η έμπνευση των Three Cents προέρχεται από ένα βιβλίο που ονομάζεται "Fix The Pumps" και το οποίο μιλάει για την ιστορική εξέλιξη των αναψυκτικών στην Αμερική από την γέννησή τους, γύρω στο 1870, μέχρι και την περίοδο της μεγάλης κρίσης και της ποτοαπαγόρευσης. Την εποχή εκείνη λοιπόν υπήρχαν τα λεγόμενα «soda bars», τα οποία σέρβιραν αρωματισμένες σόδες χωρίς αλκοόλ (με αρωματισμένα σιρόπια που πρόσθεταν στο ανθρακούχο νερό). Το σκέτο ανθρακούχο νερό κόστιζε δυο cents, γι’ αυτό και λεγόταν «two cents plain» (εξού και το όνομα του δικού μας ανθρακούχου νερού). Με την προσθήκη γεύσης, το συνολικό κόστος ανερχόταν σε Three Cents.

Πού, με ποιο τρόπο και με ποιες πρώτες ύλες παράγονται τα αναψυκτικά σας; Σε τι διαφέρουν από τα αναψυκτικά ευρείας κυκλοφορίας;

Γιώργος Τσιρίκος: Τα προϊόντα μας παράγονται στο εργοστάσιο Κρίνος, στο Αίγιο. Τα πάντα, από τις πρώτες ύλες μέχρι τη φιάλη και το πώμα, παράγονται στην Ελλάδα. Μοναδική εξαίρεση είναι το τζίντζερ και η κινίνη του τόνικ, που προέρχονται από την Ινδία και την Ελβετία αντίστοιχα. Κάποια από το συστατικά, όπως το ροζ γκρέιπφρουτ, τα παράγουμε στο εργοστάσιο και κάποια τα αγοράζουμε από Έλληνες παραγωγούς. Τα Three Cents διαφέρουν γιατί είναι φτιαγμένα με τη λογική του να παράγουν το τέλειο long drink! Το τέλειο Gin Tonic, την τέλεια Paloma και το τέλειο Moscow mule! Εμείς, ως δημιουργοί, ήμασταν και είμαστε ακόμα ενεργοί barmen, οπότε περάσαμε τη φιλοσοφία μας στα προϊόντα μας – γι’ αυτό τα Three Cents είναι μοναδικά στο είδος τους.

Πόσο σημαντική είναι η ποιότητα του αναψυκτικού για ένα πετυχημένο κοκτέιλ; Δώστε μας ένα παράδειγμα.

Γιώργος Μπάγκος: Το ανθρακικό (οι «μπουρμπουλήθρες» που λέμε εμείς χαριτολογώντας) είναι ζωτικής σημασίας. Προσφέρουν φρεσκάδα, άρωμα και σώμα στο ποτό. Κάνουμε συχνά παρουσιάσεις σε συνάδελφους barmen αλλά και σε -διεθνείς και τοπικές- εκθέσεις σχετικά με τη σημασία τους και το ρόλο τους στα ποτά. Φανταστείτε ένα Gin Tonic τη στιγμή που σας το σερβίρουν και το ίδιο ποτό μετά από 15 λεπτά. Αποχωρώντας το ανθρακικό από το ποτήρι σας, το ποτό σας γίνεται νεκρό, χωρίς άρωμα και με υπερβολική γλύκα. Εμείς φροντίζουμε να ανθρακώνουμε τα μέγιστα, ώστε να μένει fizzy το ποτό για περισσότερο χρόνο. Τέλος, χάρη στις φυσικές πρώτες ύλες, όπως τα ελληνικά εσπεριδοειδή, που χρησιμοποιούμε, αναδίδεται όλη η ουσία και το άρωμα των φρούτων.

Όλες οι πρώτες ύλες (από το φυσικό μεταλλικό νερό μέχρι τα εσπεριδοειδή) είναι ελληνικές. Τα Three Cents παρασκευάζονται και εμφιαλώνονται στο Αίγιο.

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, καταφέρατε να κερδίσετε την αναγνώριση ακόμη και από διεθνώς καταξιωμένες πηγές αξιολόγησης στο χώρο των ποτών και των τροφίμων. Πού το αποδίδετε αυτό, τη στιγμή μάλιστα που δεν είχατε προηγούμενη εμπειρία στο επιχειρείν;

Γιώργος Τσιρίκος: Δεν κάνουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα, πράγμα που μας δυσκόλεψε πολύ αρχικά, καθώς η βιομηχανία δεν συνηθίζει να δουλεύει με συνταγές και προδιαγραφές που υπάρχουν στα μπαρ. Αυτό μπορεί να μας κόστισε, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, αλλά οι διεθνείς οργανισμοί μάς αντάμειψαν για την επιμονή μας στην ποιότητα και τη γεύση. Εκμεταλλευτήκαμε πολύ το κενό που υπήρχε στην αγορά και μας στήριξαν (και συνεχίζουν να μας στηρίζουν) πάρα πολύ οι συνάδελφοί μας στα μπαρ, που εκτίμησαν την προσπάθειά μας. Τέλος η 20ετής εμπειρία στο χώρο του εμπορίου του συνέταιρού μας Βασίλη Καλαντζή μάς καθοδήγησε σε ένα εξαιρετικά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, με έλλειψη ρευστότητας, capital controls κ.ά. και μας έκανε να οδηγούμε πλέον την αντίστοιχη αγορά του premium αναψυκτικού στην Ελλάδα.

Μιας και μιλήσατε για «δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον», ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε σε αυτόν τον ενάμισι χρόνο; Υπήρξε κάποια αποτυχημένη στιγμή/προϊόν που θέλετε να ξεχάσετε - ή που δεν θα ξεχάσετε ποτέ;

Βασίλης Καλαντζής: Πρόκληση ήταν η εκπαίδευση του εμπορίου στη χρήση ενός αντίστοιχου προϊόντος. Η στήριξη που λαμβάνουμε από τους συνεργάτες μας όμως είναι εκπληκτική και μας βοήθησε να συνεχίσουμε ακάθεκτοι. Όσο για τη στιγμή που σαφώς και θα θέλαμε να ξεχάσουμε ήταν τα capital controls πέρσι τέτοια εποχή. Μας πήρε σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο να καταφέρουμε να ξαναμπούμε στην αγγλική αγορά που χάσαμε τότε.

Τα Three Cents είναι περισσότερο ένα εξειδικευμένο προϊόν για δημιουργικούς bartenders ή απευθύνονται και στο ευρύ κοινό που απλώς αναζητά ένα ποιοτικό αναψυκτικό;

Δημήτρης Νταφόπουλος: Η επανάσταση του κοκτέιλ στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει μορφωμένους και εκλεπτυσμένους καταναλωτές που ψάχνουν το καλύτερο. Οι barmen έχουν πλέον εκπαιδεύσει τους πελάτες τους να μη συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο, είτε αυτό το ζητάνε στα μπαρ από τους ίδιους τους επαγγελματίες είτε στο σπίτι τους. Είτε θέλουν να απολαύσουν ένα απλό αναψυκτικό είτε ένα τέλειο long drink.
Ταυτόχρονα τα
Three Cents αποτελούν ένα εργαλείο στα χέρια ενός έμπειρου barman, καθώς έχουν πολλά τεχνικά και γευστικά προτερήματα. Οπότε θα έλεγα πως είναι ένα προϊόν για όλους.

Οι τέσσερις «Three Cents» έτριψαν, όπως λένε, άπειρα γκρέιφρουτ μέχρι να καταλήξουν στο Pink Grapefruit Soda.

Υπάρχει κάποιο από τα «παιδιά» σας που να το ξεχωρίζετε ως αγαπημένο;

Γιώργος Μπάγκος: Όλα τα προϊόντα έχουν φτιαχτεί ως ξεχωριστά projects, παρόλο που ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Έχουμε τρίψει φρέσκα γκρέιπφρουτ για την Pink Grapefruit Soda, έχουμε ψάξει σε ξεχωριστά μέρη της Ελλάδας για το τέλειο μοσχολέμονο και το τέλειο νεράντζι για το Lemon Tonic, έχουμε δοκιμάσει και απορρίψει άπειρα δείγματα Ginger Beer μέχρι να καταλήξουμε στο ιδανικό. Όποτε μας είναι αδύνατον να επιλέξουμε κάποιο σαν αγαπημένο.

Έχετε φτιάξει το αναψυκτικό των ονείρων σας;

Γιώργος Μπάγκος: Νομίζω πως είμαστε ακόμα νέοι και κάνουμε νέα όνειρα συνεχώς, οπότε θεωρώ ότι θα φτιάχνουμε συνεχώς τα αναψυκτικά των ονείρων μας. Με πιο πρόσφατο το Aegean Tonic μας, που ήταν ο καημός μας από την αρχή: ένα αναψυκτικό με αρώματα αγγουριού, ελληνικού βασιλικού (που όποιος έχει «δουλέψει» μαζί του καταλαβαίνει πόσο διαφορετικός είναι από τους άλλους), δυόσμου και άλλων εσπεριδοειδών, όπως περγαμόντο. Είναι ιδανικό με τζιν, μαστίχα ή και μόνο του με μια φέτα καρπούζι.

Tonic Water της Three Cents για το Gin Tonic των ονείρων σας.

Έχετε ήδη πετύχει να εξάγετε τα Three Cents σε αρκετές χώρες. Ποιος είναι ο επόμενος στόχος;

Βασίλης Καλαντζής: Σήμερα είμαστε στις 11 χώρες εξαγωγής, τις οποίες σκοπεύουμε να κάνουμε τουλάχιστον 15 μέχρι το τέλος του έτους.

Μπορείτε να μας δώσετε κάποια δική σας συνταγή με βάση ένα ή περισσότερα από τα Three Cents;

Δημήτρης Νταφόπουλος: Η Paloma, το οποίο σημαίνει περιστέρι στα ισπανικά (εξού και το σχεδιάκι στην ετικέτα το οποίο, όπως και τα υπόλοιπα, είναι σχεδιασμένα στο χέρι από τη μητέρα του γραφίστα μας), είναι το κοκτέιλ που τα ξεκίνησε όλα και είναι ένα ποτό που όλοι πρέπει να δοκιμάσουν.

ΣΥΝΤΑΓΗ
PALOMA με Three Cents

  • 50ml Λευκή Τεκίλα
  • 200ml Three Cents Pin Grapefruit Soda
  • Αλάτι στο χείλος του ποτηριού.

Προσθέτουμε με τη σειρά όλα τα υλικά σε ένα μεγάλο ποτήρι με πάγο και γαρνίρουμε με μία φέτα ροζ γκρέιπφρουτ.

Info
Υπεύθυνη διανομής για όλη την Ελλάδα: Άμβυξ Α.Ε.
Τα Three Cents είναι διαθέσιμα πανελλαδικά σε όλες τις καλά ενημερωμένες κάβες.
Site
Fb page

Η πρώτη ελληνική συλλογή premium αναψυκτικών έχει κερδίσει μέσα σε ενάμισι χρόνο σημαντικές διεθνείς διακρίσεις και έχει μπει σε μερικά από τα καλύτερα μπαρ του κόσμου.
Τα λιτά vintage μοτίβα στις ετικέτες έχουν σχεδιαστεί στο χέρι από τη μαμά του γραφίστα των Three Cents.

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.