ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ουρές για greek souvlaki στο κοσμοπολίτικο Μανχάταν

Η αρχή έγινε το 2010 από νέους και δραστήριους Έλληνες επιχειρηματίες, σε μια εποχή που στην αμερικανική μεγαλούπολη το σούσι κυριαρχούσε. 

Ουρές για greek souvlaki στο κοσμοπολίτικο Μανχάταν

Tο greek souvlaki έκανε την έκπληξη κατακτώντας ακόμα και το ακριβοθώρητο Μανχάταν. Η αρχή έγινε το 2010 από νέους και δραστήριους Ελληνες επιχειρηματίες, σε μια εποχή που στην αμερικανική μεγαλούπολη το σούσι κυριαρχούσε.

Κι όμως, εκείνοι μπόρεσαν να προβλέψουν πως το ελληνικό σουβλάκι (καλαμάκι ή γύρος) θα μπορούσε να κλέψει την παράσταση στις σικ συνοικίες της Νέας Υόρκης. Ετσι τόλμησαν και τελικά κατάφεραν να κάνουν μόδα την ελληνική λιχουδιά στην αμερικανική ελίτ. Σήμερα γάμοι πλούσιων Νεοϋορκέζων αλλά και εκδηλώσεις σε καταστήματα μεγάλων brands όπως Cartier, Apple, Tory Burch κ.λπ. έχουν ως έκπληξη για τους καλεσμένους τους ένα σουβλάκι «με απ' όλα»...

Ουρές για greek souvlaki στο κοσμοπολίτικο Μανχάταν
Ο Γιώργος Νίκας τον Σεπτέμβριο του 2012 εγκαινίασε το πρώτο «GRK» στο Μανχάταν. Η αλυσίδα διαθέτει σήμερα επτά εστιατόρια στις ΗΠΑ και δύο στο Ντουμπάι.

Ο Νίκος Πλάγος και η σύζυγός του Τίνα Βουγιουκλή-Πλάγος ήταν οι πρώτοι που το 2010 δοκίμασαν να μυήσουν τους κατοίκους του Μανχάταν στο αυθεντικό ελληνικό σουβλάκι. «Ο άνδρας μου κι εγώ είμαστε Ελληνοαμερικανοί πρώτης γενιάς. Τον Αύγουστο του 2010 ο Νίκος μαζί με τον αδελφό του, Κώστα, άνοιξαν ένα food truck (φορτηγό-καντίνα), το οποίο κάθε μέρα σταθμεύει και σε διαφορετική γειτονιά του Μανχάταν. Ημασταν οι πρώτοι που δημιούργησαν φορτηγό-καντίνα με αυθεντικό ελληνικό σουβλάκι, γι' αυτό και το ονομάσαμε ''Souvlaki GR''(www.souvlaki.gr). Την ίδια χρονιά κερδίσαμε το βραβείο Vendy Rookie of the Year Αward, το οποίο απονέμεται στα καλύτερα street foods.

Η διακόσμηση στα εστιατόρια «Souvlaki GR» παραπέμπει σε κυκλαδίτικο νησί, ενώ μότο τους είναι πως ο πελάτης θα πάρει «μια γεύση από Μύκονο».
Ο κόσμος ξετρελάθηκε, γιατί είναι φρέσκο φαγητό, υγιεινό, νόστιμο, γρήγορο και προσιτό.

Προσφέραμε καλαμάκι σουβλάκι σε μικρό μέγεθος, είτε τυλιγμένο σε πίτα ή σκέτο, όπως ακριβώς το κάνουν στην Ελλάδα, και αυτό ήταν πρωτόγνωρο, γιατί μέχρι τότε στα ελληνικά εστιατόρια στο Μανχάταν σέρβιραν το καλαμάκι σουβλάκι μόνο σε μεγάλο μέγεθος συνοδευόμενο με ρύζι ή πατάτες και όχι με πίτα. Ο κόσμος ξετρελάθηκε, γιατί είναι φρέσκο φαγητό, υγιεινό, νόστιμο, γρήγορο και προσιτό. Η διαφήμιση έγινε από στόμα σε στόμα και μέσα σε λίγους μήνες γίναμε γνωστοί σε όλο το Μανχάταν» λέει η Τίνα Πλάγος στο «Εθνος της Κυριακής».

Επιτυχία

Ενα τυλιχτό σουβλάκι κοστίζει 7 δολάρια, ενώ ένα καλαμάκι 4 δολάρια. Η επιτυχία του φορτηγού-καντίνα τούς ώθησε να ανοίξουν τον Μάρτιο του 2011 το πρώτο τους εστιατόριο στο Lower East Side στο Μανχάταν, το οποίο επίσης ονόμασαν «Souvlaki GR». «Το εστιατόριο εξωτερικά και εσωτερικά σε παραπέμπει σε κυκλαδίτικο νησί και μότο μας είναι πως ο πελάτης θα πάρει ''μια γεύση από Μύκονο''. Δεν σερβίρουμε γύρο αλλά το κλασικό καλαμάκι με πίτα (χοιρινό, κοτόπουλο, κεμπάπ). Οι περισσότεροι Αμερικανοί προτιμάνε το σουβλάκι ''με απ' όλα'', όπως το τρώμε στην Ελλάδα, δηλαδή με κόκκινο κρεμμύδι, τζατζίκι, πατάτες και ντομάτα.

Στον κατάλογο έχουμε προσθέσει και δύο παραλλαγές, μία με γαρίδες και μία άλλη με λαχανικά για τους χορτοφάγους. Επίσης, το μενού μας περιλαμβάνει και διάφορα ακόμα παραδοσιακά ελληνικά πιάτα, αλλά η σπεσιαλιτέ μας και το πιο δημοφιλές είναι το σουβλάκι» αναφέρει η κ. Πλάγος.

Ο Νίκος και η Τίνα Πλάγος στο εστιατόριό τους «Souvlaki GR Midtown». Το 2010 δημιούργησαν το φορτηγό-καντίνα «Souvlaki GR» και το 2011 το πρώτο τους εστιατόριο στο Μανχάταν.

Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μεγάλη και έτσι πριν από λίγους μήνες εγκαινιάστηκε το δεύτερο εστιατόριό τους, το Souvlaki GR Midtown, στο κέντρο του Μανχάταν. Οι πελάτες τους είναι κυρίως Αμερικανοί, Κινέζοι, Ινδοί, αρκετοί τουρίστες και φυσικά Ελληνες.

«Στο ''Souvlaki GR Midtown'' έρχονται περισσότερο επιχειρηματίες και στελέχη, αλλά και άνθρωποι που πάνε στο θέατρο μια και βρισκόμαστε απέναντι από το Carnegie Hall. Εισάγουμε πολλά προϊόντα από την Ελλάδα, όπως λάδι, ελιές, ρίγανη και τσάι του βουνού από την Καλαμάτα, ενώ σερβίρουμε μόνο ελληνικές φίρμες κρασιών, μπίρας και αναψυκτικών. Διοργανώνουμε συχνά ελληνικές βραδιές, όπως για παράδειγμα κάθε Τσικνοπέμπτη, αλλά και για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου» δηλώνει η Ελληνοαμερικανίδα επιχειρηματίας.

Πρόθεση του «GRK» είναι να μυήσει τους Αμερικανούς στο «πιτόγυρο», στο σουβλάκι και στις άλλες ελληνικές γεύσεις.Το μότο που κοσμεί τα καταστήματα είναι «από τους ανθρώπους που σας μύησαν στο δράμα, τη δημοκρατία και τα ξυπνητήρια, σας παρουσιάζουμε τώρα την απλή τελειότητα του GRK».

Το «Souvlaki GR» κάνει ντελίβερι και κέτερινγκ προσφέροντας χιλιάδες ελληνικά γεύματα σε εστιατόρια μεγάλων επιχειρήσεων του Μανχάταν. Αυτήν την περίοδο το ζεύγος Πλάγος αναζητά χώρο στο Upper East Side (από τις πιο ακριβές συνοικίες του Μανχάταν) προκειμένου να ανοίξει το τρίτο εστιατόριό του. Η Σκάρλετ Γιόχανσον, ο Τσάρλι Κοξ, ο Τζέιμς Ρότσιλντ, ο Νιλ Πάτρικ Χάρις και η Νίκι Χίλτον είναι μερικοί μόνο από τους διάσημους που έχουν δοκιμάσει το «Souvlaki GR», ενώ πολλά άρθρα που διαφημίζουν το φαγητό του έχουν φιλοξενηθεί στον αμερικανικό Τύπο.

«Ιδιαίτερα δημοφιλές έχει γίνει το φορτηγό-καντίνα ''Souvlaki GR''. Μας το ζητάνε για να κάνει κέτερινγκ σε πάρτι, στα γυρίσματα ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, σε εκδηλώσεις καταστημάτων μεγάλων brands όπως Cartier, Apple, Tory Burch κ.λπ., καθώς και σε γάμους σε πολυτελή ξενοδοχεία. Υστερα από εμάς άνοιξαν και άλλου τέτοιου τύπου εστιατόρια στο Μανχάταν. Το σουβλάκι έχει γίνει πλέον μόδα αποτελώντας διαφήμιση για την Ελλάδα, γεγονός που μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση» καταλήγει η Τίνα Πλάγος.

Το φορτηγό-καντίνα «Souvlaki GR» κάθε μέρα σταθμεύει και σε διαφορετική γειτονιά του Μανχάταν.

Η περίπτωση του Γιώργου Νίκα, ο οποίος έκανε τον γύρο παγκόσμιο προϊόν, είναι γνωστή. Γιος του αλλαντοποιού Παναγιώτη Νίκα (εδώ και αρκετά χρόνια έχουν πουλήσει τη «Νίκας» σε venture capital), το 2007 ίδρυσε την εταιρεία «Μέγας Γύρος» με συνεταίρους τον Νίκο Λούστα, τον Γιώργο Βάνη και τον Τάκη Σολωμό.

Η εταιρεία του διαθέτει εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο και στις ΗΠΑ και παρασκευάζει γύρο από χοιρινό και κοτόπουλο, καθώς και καλαμάκια, μπιφτέκια και άλλα κρεατοσκευάσματα, τα οποία διανέμει σε εστιατόρια και σε σούπερ μάρκετ. Σήμερα τα προϊόντα της διατίθενται σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά και Μέση Ανατολή.

Η «Μέγας Γύρος» κέρδισε τις εντυπώσεις εκτός συνόρων γιατί ο γύρος της αποτελείται από ατόφιο κρέας, ενώ στο εξωτερικό μέχρι τότε ο γύρος ήταν μόνο από κιμά, δηλαδή ντονέρ.

Ενα τυλιχτό σουβλάκι κοστίζει 7 δολάρια, ενώ ένα καλαμάκι 4 δολάρια.

Η επιτυχία των προϊόντων του οδήγησε τον Γιώργο Νίκα στο να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και στην εστίαση, φιλοδοξώντας να κάνει το σουβλάκι και τον γύρο παγκοσμίως γνωστά. Ετσι, τον Σεπτέμβριο του 2012, εγκαινίασε στο Μανχάταν το πρώτο του souvlaki house με την επωνυμία «GRK» (Greek Rotisserie Kitchen).

Τα φρέσκα υλικά και ο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος έφεραν την αναγνώριση, με τους Αμερικανούς να κάνουν ουρές. Σύντομα άνοιξε και δεύτερο «GRK» (www.grkfresh.com) στο Μανχάταν, ενώ το 2015 το fastcasual.com κατέταξε την ελληνική αλυσίδα στην 39η θέση των 100 σημαντικότερων «movers and shakers» στην αγορά των εστιατορίων των ΗΠΑ. Σήμερα διαθέτει συνολικά 7 εστιατόρια στις ΗΠΑ και 2 στο Ντουμπάι, ενώ μέχρι το 2018 τα «GRK» θα έχουν γίνει 10 στις ΗΠΑ και 4 στη Μέση Ανατολή.

Νόστιμο και υγιεινό

Ο Γιώργος Νίκας έχει δηλώσει πως επέλεξε τις ΗΠΑ -και ειδικά τη Νέα Υόρκη- για το ξεκίνημα γιατί εκεί βρίσκεται «η καλύτερη και μεγαλύτερη αγορά στην εστίαση, η οποία παράλληλα τρέφει ιδιαίτερη εκτίμηση στην ελληνική κουζίνα. Το ελληνικό φαγητό αρέσει στους Αμερικανούς γιατί εκτός από νόστιμο θεωρείται και υγιεινό. Σε αυτό μεγάλο ρόλο έχει παίξει και το ελληνικό γιαούρτι».

Μια σειρά από άρθρα έχουν φιλοξενηθεί στον αμερικάνικο Τύπο για τα «GRK», όπως στους New York Times, τη Washington Post κ.ά. Το μότο που κοσμεί τα καταστήματα αλλά και το site της εταιρείας του γράφει «Από τους ανθρώπους που σας μύησαν στο δράμα, στη δημοκρατία και στα ξυπνητήρια, σας παρουσιάζουμε τώρα την απλή τελειότητα του "GRK"», δηλώνοντας την πρόθεση του ιδιοκτήτη να μυήσει τους Αμερικανούς στο «πιτόγυρο», το σουβλάκι και τις άλλες ελληνικές γεύσεις. Ανάμεσα στους διάσημους πελάτες του συγκαταλέγεται και ο πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ, ο οποίος αποτελεί τακτικό πελάτη του ντελίβερι της «GRK», ενώ στο παρελθόν έχει επισκεφτεί το ένα από τα δύο εστιατόρια της αλυσίδας στο Μανχάταν μαζί με όλο το προσωπικό του γραφείου του. Το φορτηγό-καντίνα «Souvlaki GR» κάθε μέρα σταθμεύει και σε διαφορετική γειτονιά του Μανχάταν.

Το εστιατόριο εξωτερικά και εσωτερικά σε παραπέμπει σε κυκλαδίτικο νησί και μότο μας είναι πως ο πελάτης θα πάρει ''μια γεύση από Μύκονο''.

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.