ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Maesa Morado: αν δεν ήταν κοσμήματα, θα ήταν σίγουρα αρχιτεκτονικά projects

Η αρχιτέκτων εσωτερικών χώρων Μαρία Λάνταβου δημιουργεί «δομημένα» κοσμήματα που δεν είναι απλώς αξεσουάρ, αλλά «Wearable Design Pieces», όπως τα αποκαλεί η ίδια.

Maesa Morado: αν δεν ήταν κοσμήματα, θα ήταν σίγουρα αρχιτεκτονικά projects

«Ουάου!» Αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση όταν έπεσα πάνω στα κοσμήματα της Μαρίας Λάνταβου. Καλλίγραμμα σκουλαρίκια, «δομημένα» κολιέ, δαιδαλόσχημα κολλάρα, γεωμετρικά περιβραχιόνια, όλα σε μέγεθος X-large, με αρχιτεκτονικές φόρμες και κυρίαρχα δύο φαινομενικά αντίθετα υλικά: το εύκαμπτο δέρμα και το άκαμπτο μέταλλο.
Δουλεύοντας ως αρχιτέκτων εσωτερικών χώρων, η Μαρία Λάνταβου αποφασίζει το 2012 να δημιουργήσει το brand «Maesa Morado». Κάτω από αυτό το ισπανόφωνο όνομα, συμβιώνουν οι δυο μεγάλες της αγάπες, η αρχιτεκτονική και η μόδα, με κοσμήματα που ξεχωρίζουν για τις ξεκάθαρες φόρμες, την αρχιτεκτονική φιλοσοφία και τις αναφορές τους στους αρχαίους πολιτισμούς, όπου το κόσμημα είχε αυτόνομη καλλιτεχνική αξία.

Maesa Morado: αν δεν ήταν κοσμήματα, θα ήταν σίγουρα αρχιτεκτονικά projects

Σήμερα, τρία χρόνια μετά, η Μαρία Λάνταβου εξακολουθεί να σχεδιάζει εσωτερικούς χώρους και δυναμικά κοσμήματα αλλά κυρίως ένα μέλλον αποκλειστικά στηριγμένο στο ταλέντο, την επιμονή και το πάθος της για δημιουργία.

-Στην αρχή αρχιτέκτων εσωτερικών χώρων, τώρα σχεδιάστρια κοσμημάτων. Πώς προέκυψε η μετάβαση από το ένα στο άλλο;
Εξακολουθώ να διατηρώ την αρχική επαγγελματική μου ταυτότητα. Απλώς έχουν μειωθεί τα projects λόγω της κατάστασης κρίσης που περνάει τα τελευταία χρόνια η χώρα μας. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που προέκυψε η σχεδίαση κοσμημάτων και αξεσουάρ. Στον χώρο της κατασκευής τα προβλήματα ξεκίνησαν από την αρχή της κρίσης δυστυχώς. Έχω συνηθίσει να εργάζομαι πολλές ώρες και η χωρίς λόγο αργία δεν μου ταίριαζε. Έπρεπε λοιπόν να βρω να ασχοληθώ με κάτι δημιουργικό στα κενά που εμφανίζονταν από την δουλειά μου. Το κόσμημα μου προέκυψε ως ιδέα πολύ αυθόρμητα, ίσως επειδή σε μικρή ηλικία ασχολήθηκα με αυτό ως χόμπι.Τότε βέβαια επεξεργαζόμουν κυρίως ημιπολύτιμους λίθους, κάτι που ήθελα να αποφύγω καθώς δεν μου δημιουργούσε τον ίδιο ενθουσιασμό πλέον. Αυτήν τη φορά είδα το κόσμημα φιλτραρισμένο μέσα από πιο καθαρές, αρχιτεκτονικές φόρμες.

-Το δέρμα πρωταγωνιστεί σε όλες τις συλλογές σου. Φυσικά δεν πρόκειται για τυχαία επιλογή... Θα επιμείνεις στο δέρμα ή έχεις σκεφτεί και κάποιο άλλο υλικό για το μέλλον ;
Ο συνδυασμός δέρματος και μετάλλου με γοητεύει πολύ. Είναι πρόκληση γιατί από τη μια έχουμε ένα φαινομενικά εύπλαστο υλικό όπως το δέρμα και από την άλλη ένα λαμπερό αλλά άκαμπτο υλικό, το μέταλλο. Σε σχέση με αυτόν τον συνδυασμό, θεωρώ ότι έχω πολλά ακόμη να μάθω και να δημιουργήσω, χωρίς να αποκλείω κανένα άλλο υλικό για το μέλλον. Υπάρχει ήδη στα σχέδιά μου το πάντρεμα νέων υλικών. Αλλά θα το δείτε όταν έρθει η ώρα.

-Σε ποιoν τύπο γυναίκας απευθύνεσαι;
Σίγουρα το target group μου δεν είναι ο κλασικός τύπος γυναίκας. Τα σχέδιά μου είναι αρκετά έντονα, νομίζω, για γυναίκες που δεν έχουν αυτοπεποίθηση. Το πελατολόγιό μου, σε μεγάλο ποσοστό, αποτελείται από γυναίκες δυναμικές με έντονη προσωπικότητα. Εύχομαι σιγά σιγά οι γυναίκες να τολμούν περισσότερο και να παίζουν με το στυλ τους. Να τολμούν να ανακαλύψουν το καινούργιο.

-Ποια είναι η σχέση της Ελληνίδας με το κόσμημα; Επενδύει σε αυτό αν δεν είναι κατασκευασμένο από χρυσό ή (ημι)πολύτιμους λίθους;
Νομίζω ότι η Ελληνίδα βλέπει το κόσμημα ως συμπλήρωμα και όχι ως προτεραιότητα - ακολουθεί κυρίως πιο κλασικά πρότυπα. Γι’ αυτό και το μεγάλο ποσοστό του πελατολογίου μου δεν είναι Ελληνίδες. Είναι κυρίως ξένες και κυρίως γυναίκες που αντιλαμβάνονται το κόσμημα όπως πραγματικά είναι, ως μια ξεχωριστή, αυτόνομη δημιουργία και όχι ως συμπλήρωμα στα ρούχα τους. Εξάλλου αυτή είναι και η φιλοσοφία μου για το κόσμημα. Για μένα είναι αυτό που πρέπει να κυριαρχεί στο στυλ και όχι να το φοράμε απλώς ως τελευταία πινελιά. Έτσι ακριβώς όπως τα τοποθετούσαν οι αρχαίοι πολιτισμοί, στο επίκεντρο.

-Πολλοί σχεδιαστές δεν φορούν τις δημιουργίες τους... Υπάρχει κάποια δημιουργία που δεν αποχωρίζεσαι ποτέ ;
Δεν ξέρω αν ακουστεί εγωιστικό ή προκλητικό, αλλά εγώ μόνο τις δημιουργίες μου φοράω. Είναι ακριβώς αυτό που με εκφράζει. Πώς θα μπορούσα να μην τις τιμάω και να μην πιστεύω σε αυτό που κάνω; Υπάρχουν όμως και κάποια κομμάτια που τους έχω ιδιαίτερη αδυναμία, όπως το μεγάλο cuff και το μεγάλο κολιέ από την συλλογή του Dragon’s Tail.

Κολιέ από τη σειρά Dragon Tail's.

-Πάνω στις δημιουργίες ποιου σχεδιαστή μόδας θα ήθελες μια μέρα να δεις τα κοσμήματά σου;
Η αλήθεια είναι ότι δεν φαντάζομαι τα κοσμήματα πάνω στα ρούχα κάποιου συγκεκριμένου σχεδιαστή ρούχων και αυτό γιατί όπως αναφέρθηκα και παραπάνω δεν τα θεωρώ συμπληρωματικά. Το ύφος των συγκεκριμένων κοσμημάτων χρειάζονται καθαρό καμβά για να αναδειχθούν σωστά. Δηλαδή απλά υφάσματα και λιτές γραμμές ρούχων. Παρόλα αυτά, αγαπημένος μου σχεδιαστής είναι ο εκλιπών Alexander McQueen.

-Υπάρχει κάποια σχεδιάστρια κοσμημάτων που τη θεωρείς πρότυπο;
Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο σχεδιάστριας, ίσως γιατί δεν εμπνέομαι από άλλους σχεδιαστές, αλλά φιλτράρω τα πράγματα μέσα από αρχιτεκτονικές τάσεις και οργανικές φόρμες. Υπάρχουν όμως πολλές αξιόλογες σχεδιάστριες και σχεδιαστές σε Ελλάδα και εξωτερικό που θαυμάζω τις δημιουργίες τους.

-Πού μπορούμε να βρούμε τις συλλογές σου ;
Τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ μπορείτε να τα βρείτε στο e-shop μας www.maesamorado.com και στο πρώτο μας κατάστημα στη Μύκονο.

Read Next

11 Αυγ 2022
08 Αυγ 2022

Το Savapile είναι η ζωντανή ιστορία της τέχνης του χειροποίητου καπέλου

Η Λίζα Σαρηγιαννίδου συνεχίζει την τέχνη που ξεκίνησε ο πατέρας της με το πιλοποιείο Savapile και στο εργαστήριο της θα βρεις καπέλα από ψάθα που θα αγάπας για πάντα!

Περισσότερα από

Made in Greece

26 Ιουλ 2022

Coco Fico x mtheta: Μια συλλογή αφιερωμένη στο ελληνικό καλοκαίρι

Η Κορίνα Βρούσια και η Μικαέλα Θεοφανοπούλου εκφράζουν την αγάπη τους για το αξεπέραστο ελληνικό καλοκαίρι μέσα από μια συλλογή κοσμημάτων που αποπνέει φινέτσα!

25 Ιουλ 2022

MAAN: Το ελληνικό brand που γεννήθηκε από την αγάπη για το καλοκαίρι

Η σχεδιάστρια και creative director του Maan, Μαριλένα Ανδρεάδη, μιλάει για τη φιλοσοφία, την έμπνευση και τη δημιουργική διαδικασία πίσω από τις συλλογές του brand.

11 Ιουλ 2022

Attica. Culture in a Word: Το νέο video για την προώθηση του τουρισμού στην Αττική

Το νέο video που στόχο έχει να προωθήσει τον πολιτιστικό τουρισμό από την Περιφέρεια Αττικής.

08 Ιουλ 2022

Womanhood Threads and Traces: Η κρητική λαϊκή τέχνη ζωντανεύει στο Cretan Malia Park

H έκθεση Womanhood Threads and Traces παρουσιάζει για πρώτη φορά την ιδιωτική Συλλογή της Αγάπης Σμπώκου από κρητικά υφαντά.

05 Ιουλ 2022

Η Grecian Lady ταξιδεύει

Grecian Chic είναι το brand της Έλενας Ζουρνατζή, που εξερευνά με το δικό της, μοναδικό τρόπο το απόλυτα ελληνικό σύμπαν

29 Ιουν 2022

Σίφνος: Οι αρχαίοι πύργοι "ξαναζωντανεύουν"

Ένα νέο αφιέρωμα των Financial Times εκθειάζει την ιστορία, την ποιότητα και τη διαχρονικότητα της αγγειοπλαστικής στη Σίφνο

28 Ιουν 2022
18 Ιουν 2022

Η νέα συλλογή του Kose Resortwear εμπνέεται από τα χειροποίητα κεραμικά πλακάκια της Μυρσίνης Αλεξανδρίδη

Το ελληνικό luxury resoertwear brand συνεργάζεται με την αρχιτέκτονα και εικαστικό για την καλοκαιρινή του συλλογή.

16 Ιουν 2022

Handbag Collection: Οι Ancient Greek Sandals παρουσιάζουν την πρώτη τους συλλογή από τσάντες

Η Handbag Collection δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από αρχετυπικά ελληνικά οικιακά σκεύη για να τα μετουσιώσει σε μια ολοκληρωμένη σειρά από σοφιστικέ daywear τσάντες.