ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Η παραμικρή λεπτομέρεια είχε μελετηθεί και η ενέργεια ήταν πολύ δυναμική»

O Έλληνας παραγωγός μεταξιού μιλά για τη Μaria Grazia Chiuri αλλά και τη συνεργασία του με το brand Ζeus + Dione.

«Η παραμικρή λεπτομέρεια είχε μελετηθεί και η ενέργεια ήταν πολύ δυναμική»

«Τον Δεκέμβριο του 2020 επισκέφτηκε το εργοστάσιο μας η Μaria Grazia Chiuri. Tην ξεναγήσαμε στις εγκαταστάσεις, της δείξαμε τα υφάσματα που παράγουμε και κουβεντιάσαμε για τη δουλειά μας. Στη συνέχεια, και μετά από λίγο καιρό επικοινώνησαν μαζί μας οι συνεργάτες της και ζήτησαν δείγματα για τη συλλογή CRUISE 2022 η οποία ήταν αφιερωμένη στην Ελλάδα. Ήδη γνωρίζαμε ότι είχε κάνει μια έρευνα και είχε επισκεφτεί και άλλους παραγωγούς από όλη τη χώρα», μας λέει ο Κώστας Μουχταρίδης, ιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Silk Line, η οποία συνεργάστηκε με τον Οίκο Dior για τη συλλογή CRUISE 2022 που ως γνωστόν απολαύσαμε λίγες μέρες πριν, σε μία συγκλονιστική επίδειξη στο Καλλιμάρμαρο.

«Η παραμικρή λεπτομέρεια είχε μελετηθεί και η ενέργεια ήταν πολύ δυναμική»

Όλα ξεκίνησαν το 1968 όταν ο Αθανάσιος Μουχατρίδης και η σύζυγός του Έλλη, αποφάσισαν να ιδρύσουν μία εταιρεία με έδρα το Σουφλί, με βασικό σκοπό την επεξεργασία μαλλιού. Τα πράγματα άλλαξαν όταν το 1978 και μετά από ένα ταξίδι με τον ΕΟΜΜΕΧ στην Ιαπωνία, ο Αθανάσιος αποφασίζει να ασχοληθεί με το μετάξι. Οι πρώτοι αργαλειοί στήθηκαν στην μικρή βιοτεχνία και το 1993 μεταφέρονται στις καινούριες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις τους, έξω από το Σουφλί όπου βρίσκονται ως σήμερα. Ταυτόχρονα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ο Κώστας. Για 20 χρόνια η εταιρεία «ανθίζει» και τα μηχανήματα πολλαπλασιάζονται. Το εργοστάσιο παράγει μεταξωτό ύφασμα και μεταξωτές κλωστές.

Ταυτόχρονα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ο Κώστας. Για 20 χρόνια η εταιρεία «ανθίζει» και τα μηχανήματα πολλαπλασιάζονται. Το εργοστάσιο παράγει μεταξωτό ύφασμα και μεταξωτές κλωστές.

«Είναι κοινή διαπίστωση ότι η επίδειξη ήταν φαντασμαγορική το θέαμα ήταν μαγικό. Ταίριαζε απόλυτα με τον χώρο. Εγώ είχα την ευκαιρία να δω πώς γίνεται η προετοιμασία στα παρασκήνια, Εκεί πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τον επαγγελματισμό και την οργάνωση. Η παραμικρή λεπτομέρεια είχε μελετηθεί και η ενέργεια ήταν πολύ δυναμική. Η πιθανότητα να γίνει κάποιο λάθος ήταν μηδενική. Τίποτα δεν είχε αφεθεί στην τύχη», μας λέει ο Κώστας σε ερώτηση για το πώς του φάνηκε η πολυδιαφημισμένη επίδειξη. Τα πράγματα για την εταιρεία του δεν ήταν πάντα ρόδινα, μιας και το 2012 τους «χτύπησε» η οικονομική κρίση. Ήταν εκείνη η εποχή που ο Κώστας σκέφτηκε να αλλάξει εντελώς επαγγελματικό προσανατολισμό, όταν ήρθαν σε επαφή μαζί του η Μαρέβα Γκραμπόφσκι και η Δήμητρα Κολοτούρα. Σκοπός τους ήταν να ξαναφέρουν στην επιφάνεια τις παλιές τεχνικές και τους τεχνίτες στο προσκήνιο, να διατηρηθούν οι τέχνες και να δημιουργηθεί μια μοντέρνα εκδοχή της παράδοσης που θα πάρει την σκυτάλη και θα γίνει ένα προϊόν σύγχρονο και εμπορεύσιμο στο εξωτερικό και σε όλο τον κόσμο. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η συνεργασία του Silk Line με το brand Ζeus + Dione.

Ήταν εκείνη η εποχή που ο Κώστας σκέφτηκε να αλλάξει εντελώς επαγγελματικό προσανατολισμό, όταν ήρθαν σε επαφή μαζί του η Μαρέβα Γκραμπόφσκι και η Δήμητρα Κολοτούρα.

Όσο για τα σχέδια της επίδειξης στα οποία χρησιμοποιήθηκαν τα υφάσματά του, ο Κώστας Μουχταρίδης μας είπε τα εξής: «Η Maria Grazia πήρε 5 υφάσματα από εμάς! Το ένα από τα υφάσματα που υφάναμε στο εργοστάσιο μας είναι ένα χαρακτηριστικό σχέδιο του DIOR το pied de poule η αλλιώς «houndstooth». H καινοτομία στην συγκεκριμένη ύφανση ήταν ότι χρησιμοποιήσαμε μετάξι και μεταλλική κλώστη το οποίο είχε μοναδικό αποτέλεσμα. Ένα άλλο ύφασμα που χρησιμοποιήθηκε είναι το σπαθωτό σε δυο μορφές, σε χρυσό και σε Ivory. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό ύφασμα, το οποίο το γνωρίζουμε αρκετά καλά μιας και χρησιμοποιείται από το γνωστό μας brand, Zeus+Dione. Η εξέλιξη του υφάσματος αυτού οφείλεται αποκλειστικά στις κυρίες Μαρέβα Γκραμποφσκι Μητσοτάκη και Δήμητρα Κολοτούρα οι οποίες το είχαν επιλέξει σχεδόν 10 χρόνια πριν για τις συλλογές τους. Μαζί με τη Δήμητρα κάνουμε την ανάπτυξη των υφασμάτων και περνάμε πολλές ώρες πάνω στον αργαλειό πριν από κάθε συλλογή καθώς πειραματιζόμαστε σε νέες εκδοχές του υφάσματος. Έχει ενδιαφέρον εδώ να αναφέρω ότι στο εργοστάσιο μας υφαίναμε το συγκεκριμένο μεταξωτό ύφασμα αλλά και αλλά βεβαίως υφάσματα για είδη σπιτιού».

Η Maria Grazia πήρε 5 υφάσματα από εμάς! Το ένα από τα υφάσματα που υφάναμε στο εργοστάσιο μας είναι ένα χαρακτηριστικό σχέδιο του DIOR το pied de poule η αλλιώς «houndstooth». H καινοτομία στην συγκεκριμένη ύφανση ήταν ότι χρησιμοποιήσαμε μετάξι και μεταλλική κλώστη το οποίο είχε μοναδικό αποτέλεσμα.

Παράλληλα ο Κώστας Μουχταρίδης ασχολείται ενεργά με την ανάπτυξη της ελληνικής σηροτροφίας, δηλαδή της εκτροφής μεταξοσκωλήκων για την παραγωγή μεταξιού και προχωρά σε επένδυση ενός σύγχρονου αναπινηστηρίου.

Επισκεφθείτε το e-shop

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.