ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Ελληνίδα που ανακάλυψε πώς θα προστατευτούμε από τα χημικά με τη βοήθεια ενός app στο κινητό

«Η γνώση είναι δύναμη και ο κόσμος πρέπει να μπορεί να γνωρίζει τι περιέχεται στα προϊόντα που καταναλώνει πριν τα αγοράσει» λέει η Δρ. Ζωή Κούρνια.

Η Ελληνίδα που ανακάλυψε πώς θα προστατευτούμε από τα χημικά με τη βοήθεια ενός app στο κινητό

Η Δρ. Ζωή Κούρνια γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι Ερευνήτρια Γ' στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών όπου εργάζεται πάνω σε σχεδιασμό φαρμάκων με τη βοήθεια υπερυπολογιστών. Αποφοίτησε από το Χημικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2001 και ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στην Χημεία στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, Γερμανία το 2006. Στη συνέχεια εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Γέιλ, ΗΠΑ πάνω σε σχεδιασμό φαρμάκων μέσω υπολογιστή και το 2009 έγινε Λέκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Έχει βραβευθεί με τις υποτροφίες της Αμερικανικής Ένωσης κατά του Καρκίνου, ΗΠΑ και Marie Curie της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και το βραβείο «Καινοτόμος Γυναίκα 2009» του Τεχνολογικού Συμβουλίου του Κονέκτικατ, ΗΠΑ. Το 2014 έλαβε το βραβείο "Οutstanding Junior Faculty Award" από την Αμερικάνικη Εταιρεία Χημείας και το 2016 το πρώτο "Αda Lovelace Award" από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό "Partnership for Advanced Computing in Europe". Είναι αναπληρωτής αρχισυντάκτης του περιοδικού Journal of Chemical information and Modeling, της Αμερικανικής Ένωσης Χημείας και μέλος της Συμβουλευτικής Ομάδας Υποδομών (INFRAG) της Ευρωπαϊκής Κοινής Επιχείρησης Υπολογιστών Υψηλών Επιδόσεων, Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Τεχνολογίες Πληροφορικής στην Ιατρική και τη Βιολογία" του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η Ελληνίδα που ανακάλυψε πώς θα προστατευτούμε από τα χημικά με τη βοήθεια ενός app στο κινητό
«Ο διαγωνισμός Chivas Venture ήταν για εμάς ένα σημαντικό εφαλτήριο αναγνωρισιμότητας και βαθιάς γνώσης στο αντικείμενο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας».

-Πώς φτάσατε στην ιδέα του app του ingred.io; Πόσο χρόνο δουλεύατε πάνω στην ιδέα μέχρι την τελική υλοποίησή του; Γιατί τώρα, πιο πολύ από ποτέ, είναι αναγκαίο ένα app σαν αυτό;

«Είμαι Χημικός και τα τελευταία 15 χρόνια ασχολούμαι ως Ερευνήτρια κατά του καρκίνου. Όταν το 2013 το Πανεπιστήμιο Αθηνών έκλεισε λόγω κατάληψης και δεν μπόρεσα να διδάξω το μάθημα μου απευθύνθηκα στο Δημόσιο ΙΕΚ όπου και δίδαξα Χημεία Κοσμετολογίας εκείνο το εξάμηνο. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας συνειδητοποίησα ότι τα πρόσθετα χημικά συστατικά σε καλλυντικά και τρόφιμα ενώ έχουν βελτιώσει παρά πολύ την ποιότητα των προϊόντων που χρησιμοποιούμε, έχουν εγείρει και υποψίες ότι μπορεί να συμμετέχουν σε ασθένειες όπως ο καρκίνος αλλά και σε αλλεργίες.

Δυστυχώς όταν ένας καταναλωτής προσπαθεί να διαβάσει την ετικέτα ενός προϊόντος δε μπορεί να κατανοήσει τα πολύπλοκα χημικά ονόματα, κάτι που είναι δύσκολο ακόμα και για ένα Χημικό. Επίσης, πολλά χημικά συστατικά είναι κωδικοποιημένα στην ετικέτα, πχ Ε405 ή CI19554. Παρόλο που η πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες είναι διαθέσιμη στο κοινό, η ανάκτηση της πληροφορίας είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Όταν έψαξα για μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που να αναγνωρίζει τα χημικά συστατικά συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα καθώς κάποιες λίγες υπάρχουσες εφαρμογές λειτουργούν μόνο για προϊόντα που υπάρχουν στις ΗΠΑ.

Έτσι, θελήσαμε να λύσουμε ένα πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στην καθημερινότητά τους και γεννήθηκε η Ingredio, μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα η οποία με μία απλή φωτογραφία των συστατικών των προϊόντων ενημερώνει τον καταναλωτή άμεσα και αξιόπιστα για την επικινδυνότητα των χημικών συστατικών σε καλλυντικά και τρόφιμα.

Ο χρήστης μπορεί να ενημερώνεται για ένα προϊόν με διάφορα επίπεδα πληροφόρησης. Αρχικά φωτογραφίζει την ετικέτα του προϊόντος και λαμβάνει σαν πρώτη πληροφορία τη συνολική επικινδυνότητα του προϊόντος με χρωματικό κώδικα, δηλαδή τα πράσινα προϊόντα θεωρούμε ότι έχουν χαμηλή επικινδυνότητα ενώ τα κόκκινα έχουν πιθανώς υψηλή επικινδυνότητα. Στη συνέχεια, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να διαβάσει το βαθμό επικινδυνότητας ανά συστατικό του προϊόντος με τον ίδιο χρωματικό κώδικά. Στο τρίτο επίπεδο λεπτομέρειας, για κάθε συστατικό ανοίγουν καρτέλες με τις πληροφορίες για το κάθε συστατικό και την πιθανή συσχέτισή του από την βιβλιογραφία με αλλεργίες, ερεθισμούς, τοξικότητα ή καρκίνο. Τέλος, φυσικά δίνεται στο χρήστη και η πηγή της βιβλιογραφίας για να μπορεί να ελέγξει την ορθότητα του κειμένου και την αξιοπιστία της πηγής. Η πληροφορία αυτή παρέχεται δωρεάν στο χρήστη χωρίς τη χρήση ενοχλητικών διαφημίσεων. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να αγοράσει επίσης οδηγό αποτοξίνωσης , ο οποίος εξηγεί μερικά από τα πιο επιβλαβή τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες.

Το Ingredio αγκαλιάστηκε αμέσως από τη διεθνή κοινότητα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε 2 χρόνια έχουμε 45.000 downloads από 96 χώρες χωρίς ουσιαστική προώθηση της εφαρμογής.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ingredio είναι ότι η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιείται χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς, αρκεί τα συστατικά να είναι στην αγγλική ή γαλλική γλώσσα, ενώ σύντομα θα ενσωματωθούν και τα ελληνικά.

Το όραμα μας είναι να ενημερώσουμε τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο ώστε να γνωρίζουν τι περιέχουν τα προϊόντα που καταναλώνουν σε καθημερινή βάση και να τους ενδυναμώσουμε ώστε να είναι ασφαλείς με τα προϊόντα που φέρνουν στο σπίτι τους. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε μακροπρόθεσμα στην πρόληψη νοσημάτων όπως ο διαβήτης και ο καρκίνος και να συντελέσουμε στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων για ένα κόσμο ασφαλή χωρίς τοξικές ουσίες.

Ταυτόχρονα μέσω της γνώσης που δίνουμε στους καταναλωτές ελπίζουμε να ασκήσουμε πίεση στις εταιρείες τροφίμων και καλλυντικών για να παράγουν πιο πράσινα και βιώσιμα προϊόντα».

«Ζήσαμε στον "πυρετό" του κορυφαίου παγκοσμίως φεστιβάλ τεχνολογίας TNW στο Άμστερνταμ και γίναμε μέρος μίας τεράστιας κοιτίδας κοινωνικής επιχειρηματικότητας και επενδυτών από όλο τον κόσμο».

-Πόσο σας βοήθησε η στήριξη του Chivas Venture σε αυτή την προσπάθεια; Τι αποκομίσατε από τη συμμετοχή σας στον διαγωνισμό;

«Ο διαγωνισμός Chivas Venture ήταν για εμάς ένα σημαντικό εφαλτήριο αναγνωρισιμότητας και βαθιάς γνώσης στο αντικείμενο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Από τη στιγμή της ανάδειξής μας ως η ελληνική συμμετοχή στον παγκόσμιο τελικό του διαγωνισμού, ξεκίνησε ένα μεγάλο "ταξίδι" εκπαίδευσης, επαφών και ένταξης σε ένα παγκόσμιο δίκτυο κοινωνικών επιχειρηματιών που ποτέ δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Αν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποιες στιγμές, αυτές θα ήταν οι μέρες στο πρόγραμμα acceleration που παρακολουθήσαμε, σε ένα υπέροχο κτίριο στο κέντρο του Λονδίνου, σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον με ανθρώπους που μοιράζονταν το ίδιο όραμα με εμάς, καθώς και η περίοδος της ανοικτής για το κοινό online ψηφοφορίας, όπου μας εξασφαλίστηκε εκτενής και ποιοτική δημοσιότητα, ενώ παράλληλα, βιώσαμε αποδοχή και εμπιστοσύνη τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο από το κοινό. Από την άλλη, ο παγκόσμιος τελικός ήταν για εμάς μία μοναδική εμπειρία! Ζήσαμε στον "πυρετό" του κορυφαίου παγκοσμίως φεστιβάλ τεχνολογίας TNW στο Άμστερνταμ και γίναμε μέρος μίας τεράστιας κοιτίδας κοινωνικής επιχειρηματικότητας και επενδυτών από όλο τον κόσμο».

-Σχεδόν έναν χρόνο μετά την ανάδειξή σας ως Ελληνίδα νικήτρια του Chivas Venture για το 2019, τι θα λέγατε ότι έχει αλλάξει για την Ingred.io;

«Με τη χρηματοδότηση και το mentoring που λάβαμε από το Chivas Venture, τα επόμενά σχέδια της ομάδας περιλαμβάνουν περαιτέρω ανάπτυξη της εφαρμογής. Σύντομα οι χρήστες θα μπορούν να αποθηκεύουν το ιστορικό σκαναρισμάτων των προϊόντων που χρησιμοποιούν καθημερινά για να γνωρίζουν τι έχουν καταναλώσει και επίσης να κατεβάζουν οδηγούς με χρήσιμες πληροφορίες για το ποια προϊόντα πρέπει να αποφεύγουμε και υγιεινούς τρόπους ζωής. Στα μελλοντικά μας σχέδια συμπεριλαμβάνεται επίσης να αξιοποιήσουμε την εφαρμογή για την αύξηση ποιότητας ζωής των ατόμων με διαβήτη όπου θα μπορούν να ελέγχουν την πρόσληψη ζάχαρης, να λαμβάνουν υπενθυμίσεις για τη λήψη φαρμάκων, άσκηση κλπ.

Επιπλέον, μέσα στο επόμενο διάστημα και με τη χρηματοδότηση που λάβαμε από το Chivas Venture έχουμε δρομολογήσει τα εξής προϊόντα για τους χρήστες μας:

  • Δυνατότητα μέτρησης των βημάτων

  • Δημιουργία e-shop με διαθέσιμα προϊόντα που εμπίπτουν στη φιλοσοφία μας χωρίς χημικά συστατικά.

  • Καμπάνια ενημέρωσης καταναλωτών για τα πρόσθετα χημικά συστατικά»

5. Πόσο μεγάλη ικανοποίηση σας δίνει η ιδέα ότι βοηθάτε ουσιαστικά τους συνανθρώπους σας;

«Ως ερευνήτρια στην ανακάλυψη νέων υποψήφιων αντικαρκινικών φαρμάκων, ήταν για εμένα μονόδρομος η διοχέτευση της τόσο πολύτιμης και καίριας πληροφορίας στον κόσμο, η οποία μπορει΄να προλαμβάνει χρόνιες ασθένειες όπως ο καρκίνος, ο διαβήτης και οι αλλεργίες. Η γνώση είναι δύναμη και ο κόσμος πρέπει να μπορεί να γνωρίζει τι περιέχεται στα προϊόντα που καταναλώνει πριν τα αγοράσει. Ειδικά αν αυτή η επιλογή σχετίζεται με την ασφάλεια και την υγεία του. Το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε μέσω των κινητών τηλεφώνων στα χέρια δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων σε 96 χώρες του πλανήτη, προσφέρει στην ομάδα μας τη δύναμη να συνεχίσουμε το κοινωνικό μας έργο.

Αυτός άλλωστε είναι και ο πυρήνας της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Ο καθένας από εμάς που αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να δημιουργήσει μία επιχείρηση, το κάνει σίγουρα για να πετύχει και να έχει κέρδος. Παράλληλα όμως, έχουμε εξίσου σημαντικό στόχο να αξιοποιήσουμε τις δεξιότητες μας και τους πόρους που λαμβάνουμε, για να εξασφαλίσουμε έναν καλύτερο και πιο βιώσιμο κόσμο για όλους».

«Ως ερευνήτρια στην ανακάλυψη νέων υποψήφιων αντικαρκινικών φαρμάκων, ήταν για εμένα μονόδρομος η διοχέτευση της τόσο πολύτιμης και καίριας πληροφορίας στον κόσμο, η οποία μπορει΄να προλαμβάνει χρόνιες ασθένειες όπως ο καρκίνος, ο διαβήτης και οι αλλεργίες» λέει η Δρ. Ζωή Κούρνια.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.