ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Γιάννης Παλαιοχωρινός: O Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τον γιορτινό φωτισμό 80 χωρών

Άρχισε να παράγει φωτιστικό υλικό σε ένα υπόγειο στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα μετρά 5 μονάδες παραγωγής που προμηθεύουν το Βερολίνο, την Κωνσταντινούπολη, το Λας Βέγκας.

Γιάννης Παλαιοχωρινός: O Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τον γιορτινό φωτισμό 80 χωρών

Όλοι ονειρευόμαστε ένα ταξίδι στις καταστόλιστες πόλεις του κόσμου, αλλά είχαμε ποτέ φανταστεί ότι πίσω από τα γιορτινά φώτα τους βρίσκεται ένας Έλληνας, ο Θεσσαλονικιός Γιάννης Παλαιοχωρινός; Ξεκινώντας από μια μικρή εταιρεία σήμερα μετρά πέντε μονάδες παραγωγής χριστουγεννιάτικου φωτιστικού υλικού στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία, που τροφοδοτούν 80 χώρες σε όλο τον κόσμο.

«Όλα ξεκίνησαν όταν ακόμα ήμουν φοιτητής και σπούδαζα ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο», είπε ο ίδιος στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων προσθέτοντας: «Ξεκίνησα να παράγω φωτιστικό υλικό σε ένα μικρό υπόγειο στην Κασσάνδρου και φυσικά μεταφερόμουν από υπόγειο σε υπόγειο, καθώς οι ανάγκες μου αυξάνονταν συνεχώς. Μετά τη σχολή πηγαίναμε σε αυτό το πρώτο υπόγειο με τους συμφοιτητές μου, για να δούμε τα λαμπάκια, να συζητήσουμε για τις συνδεσμολογίες, να δούμε τι νέο θα κάνουμε και φτάσαμε σήμερα να έχουμε δύο εργοστάσια στην Ελλάδα και τρία στη Βουλγαρία. Έχουμε 300 μόνιμους υπαλλήλους και κάθε χρόνο προσλαμβάνουμε 200 εποχικούς».

«Το αντικείμενό μας είναι η παραγωγή φωτεινού διακόσμου. Είναι κάθετη παραγωγή, ξεκινάμε με τα πρωτογενή υλικά, εμείς παράγουμε τα πλαστικά υλικά, τις πρίζες μας, τα φις, τα στεγανά και μετά το τμήμα των πλαστικών, υπάρχει το τμήμα όπου παράγουμε τη γιρλάντα μας και όλα αυτά τα υλικά που χρησιμοποιούμε για να κατασκευάσουμε τα χριστουγεννιάτικα δέντρα και όλες τις κατασκευές μας. Είναι υλικά που παράγονται μόνο στην Κίνα και η εταιρεία μας είναι η μοναδική που παράγει εδώ όλα αυτά τα υλικά, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη» αναφέρει και διευκρινίζει ότι «σήμερα πουλάμε τα προϊόντα μας σε 80 χώρες σε όλο τον κόσμο, έχουμε διακοσμήσει τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα του κόσμου, τις μεγαλύτερες πόλεις και τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, από το Χίθροου μέχρι το αεροδρόμιο του Λας Βέγκας».

Γιάννης Παλαιοχωρινός: O Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τον γιορτινό φωτισμό 80 χωρών
«σήμερα πουλάμε τα προϊόντα μας σε 80 χώρες σε όλο τον κόσμο, έχουμε διακοσμήσει τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα του κόσμου, τις μεγαλύτερες πόλεις και τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, από το Χίθροου μέχρι το αεροδρόμιο του Λας Βέγκας» λέει ο Γιάννης Παλαιοχωρινός.

Ο μεγαλύτερος πελάτης του είναι η πόλη του Βερολίνου. Η εταιρεία του ξεκίνησε να διακοσμεί το Βερολίνο από το 1996 και από τότε το διακοσμεί κάθε χρόνο όπως και το Βελιγράδι, την Κωνσταντινούπολη με τη χριστουγεννιάτικη πλατεία Ταξίμ να έχει κάθε χρόνο τη «φωτεινή» υπογραφή του. «Όταν ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη διακόσμηση του Βερολίνου και επικοινωνούσαμε με τον δήμαρχο συζητούσαμε για τη δημιουργία μιας πόλης που θα γεμίσει με λαμπάκια και θα αυξήσει την επισκεψιμότητα της», υπογραμμίζει ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας και δηλώνει πως «αυτό τελικά το έχει καταφέρει η Γερμανία. Εδώ και 23 χρόνια επενδύουν σταδιακά και σταθερά περίπου 100.000-200.000 ευρώ κάθε χρόνο και αυτό μακροπρόθεσμα αποδίδει. Το Βερολίνο, πλέον αποτελεί σημαντικό χριστουγεννιάτικο προορισμό με πάρα πολλά και ιδιαίτερα γιορτινά φωτιστικά. Φανταστείτε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια στο Βερολίνο γίνονται ακόμα και χριστουγεννιάτικα τουρ με λεωφορεία, για να απολαμβάνουν οι επισκέπτες τον χριστουγεννιάτικο διάκοσμο».

«Τα τελευταία πέντε χρόνια στο Βερολίνο γίνονται ακόμα και χριστουγεννιάτικα τουρ με λεωφορεία, για να απολαμβάνουν οι επισκέπτες τον χριστουγεννιάτικο διάκοσμο»

Μπορεί η έδρα της εταιρείας να είναι στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο η πόλη δεν φωτίζεται από τα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια του κ. Παλαιοχωρινού και αυτό διότι όπως εξηγεί: «Από το 2009 αποχωρήσαμε από την ελληνική αγορά, καθώς δεν μπορούσε η Ελλάδα να μας πληρώνει, είχαν ήδη συγκεντρωθεί οφειλές των δήμων προς εμάς που αδυνατούσαν να μας πληρώσουν. Φέτος όμως ξαναμπήκαμε δυναμικά, βλέπουμε ότι η Ελλάδα έχει ανοδική πορεία, βλέπουμε ότι τα πράγματα είναι πιο ευχάριστα, άρχισε και ο κόσμος λίγο να χαμογελά. Ξεκινήσαμε φέτος διακοσμώντας την Αθήνα για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, με κάποιους χορηγούς και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα αλλάξουν τα πράγματα. Θεωρώ ότι ήρθε η ώρα για να ξεκινήσουμε να δραστηριοποιούμαστε και στη χώρα μας» επισημαίνει.

«Φέτος διακοσμήσαμε την Αθήνα για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια. Ήρθε η ώρα για να ξεκινήσουμε να δραστηριοποιούμαστε και στη χώρα μας»

Ο κ. Παλαιοχωρινός αγαπά και στηρίζει τον τόπο του. Αν και επιχειρηματικά τον συνέφερε να μετακομίσει με την οικογένεια του στην Αττική ή και στο εξωτερικό, ο ίδιος παραμένει στη Θεσσαλονίκη, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. «Ήταν επιλογή μου να μείνω στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη. Αν και οι περισσότερες πωλήσεις ήταν στον νομό Αττικής, δεν ήθελα και δεν θέλω να φύγω από τον τόπο μου. Το όραμα μου είναι να συνεχίσει να επεκτείνεται η επιχείρηση μας. Θέλω να επενδύσω όμως στην Ελλάδα, το πλάνο μας είναι τα επόμενα δύο χρόνια να δημιουργήσουμε ένα ακόμα εργοστάσιο εδώ στη Βόρεια Ελλάδα. Θεωρώ ότι ο Έλληνας εργαζόμενος είναι πιο καλός, πιο φιλότιμος, πιο εργατικός, πιο ζωντανός και ήδη αυξάνουμε τις πωλήσεις στην Ελλάδα και έτσι θα αυξήσουμε και το προσωπικό μας. Σε λίγα χρόνια ευελπιστώ οι πωλήσεις μας να επιστρέψουν τα παλιά ποσοστά με το 70% των πωλήσεων στην Ελλάδα και το 30% στο εξωτερικό» αναφέρει ο 49χρονος επιχειρηματίας.

Όσο για το μυστικό της επιτυχίας, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν υπάρχει, καθώς κατά την άποψη του «η δουλειά και μόνο η δουλειά, σε βοηθάει να προοδεύσεις. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις και προσπαθείς, θα ανέβεις. Για μένα δεν υπάρχουν ημέρες, έρχομαι κάθε ημέρα στις 8:00 και φεύγω αργά το βράδυ στις 11:30. Δεν υπάρχει ρολόι για εμάς ούτε Σάββατο ούτε Κυριακή. Αυτό είναι ένα μάθημα για τους νέους, πρέπει να επενδύσουν στον εαυτό τους, να δουλέψουν σκληρά και να αγαπούν αυτό που κάνουν».

Δείτε τη συνέντευξη που έδωσε:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

*Με στοιχεία από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.