Τριάντα πέντε χρόνια πίσω από την κάμερα, η παριζιάνα φωτογράφος Bettina Rheims επιστρέφει ξανά και ξανά σε μια αιώνια μούσα: το γυναικείο σώμα. Η καλλιτέχνης που αυτο-προσδιορίζεται φεμινίστρια έχει φωτογραφήσει στρίπερ και ακροβάτες, διασημότητες και τρανσέξουαλ. Έχει φωτογραφήσει εικονικούς οργασμούς, ανώνυμες γυναίκες στα δωμάτια ξενοδοχείου, την Παναγία να θηλάζει το αίμα του Χριστού. Το νέο αναδρομικό της βιβλίο που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Taschen, περιέχει πάνω από πεντακόσιες από τις αγαπημένες της εικόνες οι οποίες όλες μαζί αποτελούν ένα πορτρέτο του γυναικείου ερωτισμού τόσο ωμό όσο και ραφιναρισμένο ταυτόχρονα.

 

Ξεκινώντας στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2010, η Bettina Rheims διαγράφει μια πορεία μέσα από αντιπαραθέσεις, χωρίς φόβο, τοποθετώντας στον πυρήνα του έργου της την διαρκή αίσθηση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ εκείνης και αυτών που φωτογραφίζει. Είναι ό, τι, ο επί πολλά έτη συνεργάτης της, Serge Bramly αποκαλεί "ταγκό", το φυσικό τρόπο με τον οποίο η Rheims κάνει τα άτομα που φωτογραφίζει να ανοίγονται και να αποκαλύπτονται, είτε σωματικά είτε ψυχολογικά.

 

Το έργο της Rheims, αν και μερικές φορές μπορεί να θεωρηθεί ακατάλληλο, ακροβατεί αλλά ποτέ δεν περνάει στα όρια του πορνογραφικού. Τα άτομα που φωτογραφίζει-κυρίως οι γυναίκες και λιγότεροι άνδρες- αποκαλύπτονται μπροστά στον φακό της. Τελικά, οι ηρωίδες της Rheim είναι ξέρουν να διαχειρίζονται τις επιθυμίες τους καθώς και τις μυστικές εμμονές των άλλων, θολώνοντας τα όρια που χωρίζουν το φύλο και τη θρησκεία, την αιωνιότητα και τη θνησιμότητα.

 

Αγοράστε το βιβλίο εδώ.

TAGS