ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πώς τα φετινά Όσκαρ νίκησαν τον ηλικιακό ρατσισμό απέναντι στις γυναίκες

Η 93η τελετή απονομής βραβείων Όσκαρ τίμησε τις γυναίκες άνω των 50.

Πώς τα φετινά Όσκαρ νίκησαν τον ηλικιακό ρατσισμό απέναντι στις γυναίκες

Από τη νίκη της Frances McDormand, 63 ετών και της Youn Yuh-Jung, 73 μέχρι τον χορό «Da Butt» της Glenn Close, τα φετινά Όσκαρ, πέρα από τις αστείες ατάκες και το εντυπωσιακό κόκκινο χαλί, αποδείχθηκαν αρκετά τίμια, ρίχνοντας τον προβολέα πάνω στις γυναίκες που έχουν απομακρυνθεί εδώ και καιρό από την ηλικιακή ομάδα των 30 και των 40.

Επαναστατική κίνηση, θα την αποκαλούσαμε, - όπως και πολλά άλλα που συνέβησαν στην 93η τελετή απονομής - όπως έκανε και η αρθρογράφος Ella Alexander σε σχετικό κείμενο της, αφού είναι γνωστό πως το Hollywood συνηθίζει να αγνοεί τις γυναίκες που είναι άνω των 50 ετών. Δεν πάει πολύς καιρός όταν η Maggie Gyllenhaal σε ηλικία 37 ετών θεωρήθηκε πολύ μεγάλη για να παίξει την παρτενέρ ενός 55χρονου συμπρωταγωνιστή. Ή όταν η 33χρονη Tuppence Middleton κρίθηκε ιδανική για τον ρόλο της συζύγου του κινηματογραφικού Herman J. Mankiewicz, τον οποίο υποδύθηκε ο 62χρονος Gary Oldman. Να σημειωθεί πως στην πραγματικότητα, το ζευγάρι είχε την ίδια ηλικία.

Όταν οι γυναίκες των ηλικιών αυτών, τυχαίνει και κάνουν πέρασμα από μια ταινία, συνήθως παρουσιάζονται ως άσχημες, πολύ γερασμένες, με παραπανίσια κιλά και νοικοκυρές.

Και όταν οι γυναίκες των ηλικιών αυτών, τυχαίνει και κάνουν πέρασμα από μια ταινία, συνήθως παρουσιάζονται ως άσχημες, πολύ γερασμένες, με παραπανίσια κιλά και νοικοκυρές. Γεγονός που επιβεβαίωσε η έρευνα του Geena Davis Institute of Gender in Media, που μελέτησε τις 30 πιο επιτυχημένες ταινίες του 2019. Ενώ μια άλλη έρευνα έδειξε πως γυναίκες ηθοποιοί άνω των 40 σε πολλές ταινίες κατείχαν τον ρόλο κομπάρσων που συχνά δεν είχαν ούτε όνομα αλλά και λόγια στο σενάριο.

Κατά παράδοση, η βιομηχανία του Hollywood σπαταλάει χρόνο και φαιά ουσία στο να δημιουργεί ταινίες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στις ηλικίες των 30-40, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό και αποφεύγοντας να διεισδύσει στη ζωή τους μετά τα 40, που είναι αρκετά πιο περίπλοκη. Και υπάρχουν πολλές ιστορίες που μπορούν να διηγηθούν γυναίκες που κατάφεραν να κρατήσουν την ερωτική φλόγα μετά τα 40, γυναίκες που δεν παντρεύτηκαν και δεν έκαναν παιδιά, γυναίκες που αποφάσισαν στα 50 τους να αλλάξουν καριέρα ή καριερίστες που έμειναν εκτός του επαγγελματικού χώρου για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους και αντιμετώπισαν δυσκολία κατά την αναπροσαρμογή.

Η βιομηχανία του Hollywood σπαταλάει χρόνο και φαιά ουσία στο να δημιουργεί ταινίες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στις ηλικίες των 30-40, αποφεύγοντας να διεισδύσει στη ζωή τους μετά τα 40

Η εκπροσώπηση αυτών των γυναικών είναι αναμφίβολα απούσα από πολλές ταινίες σε τέτοιο βαθμό που το Hollywood έχει καταφέρει να πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν. Όπως πολύ εύστοχα θα σημειώσει η Alexander στο κείμενο της, τα πολιτιστικά στερεότυπα γύρω από την ηλικία, ειδικά αν είσαι γυναίκα, είναι τόσο τοξικά που κανένας δεν θέλει να παραδεχθεί ότι έχει μεγαλώσει. Άρα, το να κρύβονται οι ιστορίες αυτές είναι σαν να ντρεπόμαστε που υπάρχουν, σαν να ντρεπόμαστε για την ηλικία μας. «Καληνύχτα, θείε Όσκαρ», όπως θα έλεγε και ο Φρέντυ Γερμανός.

Και όμως για κάθε ταινία που οι μεγαλύτεροι άνδρες θα απεικονίζονται ως παλιά καλά κρασιά και οι γυναίκες άνω των 50 ως μάγισσες, θα υπάρχουν στην αντίπερα όχθη ένα «Nomadland» και μια «Gloria Bell» που θα μας υπενθυμίζουν πως υπάρχει ελπίδα. Όπως έγινε και στη φετινή απονομή των Όσκαρ.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Φωτό: Chris Pizzello/Pool via REUTERS

Read Next

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

Περισσότερα από

Stories

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.

23 Απρ 2024

Ποιος σκότωσε τον Αλέξανδρο Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Πίσω στο 1973 ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα. Τα πορίσματα δείχνουν δολοφονία και οι θεωρίες συνομωσίας κάνουν το γύρο του κόσμου.

22 Απρ 2024

Μάνος Χατζιδάκις : "Μπορεί κανείς να φανταστεί ποτές, πως μια βραδιά κεφιού του, είναι δυνατόν να την καλύψει μια Σονάτα του Mπετόβεν;"

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις άλλαξε την πορεία της ελληνικής μουσικής μιλώντας για το ρεμπέτικο.