Στον δευτερο όροφο ενός παλιού σχολείου του νότιου Λονδίνου που είχε μετατραπεί σε στούντιο έγινε η τελευταία μεγάλη φωτογράφηση της πριγκίπισσας Νταϊάνα για το περιοδικό Vanity Fair που εκδόθηκε λίγους μήνες πριν τον ξαφνικό θάνατό της στο Παρίσι.
Η επιμελήτρια του οίκου Christie's, Meredith Etherington-Smith, που ήταν στο πλευρό του Mario Testino, θυμάται την δυνατή μουσική και την στρατιά από βοηθούς που έτρεχαν πάνω – κάτω για να ετοιμάσουν τα πάντα πριν φτάσει η πριγκίπισσα.
«Θυμάμαι φορούσε ένα ασπρόμαυρο καρό ταγέρ, το αστέρι της πρόσφατης επίδειξης του Τζον Γκαλιάνο για τον οίκο Ντιόρ. Παρά το γεγονός ότι ειχε ελάχιστο μέικαπ πάνω της έδειχνε υπέροχη. Ελαφρώς κοκκινισμένη και λαχανιασμένη από όλα αυτά τα σκαλιά που ανέβηκε» γράφει η Etherington-Smith στον Guardian.
Σκοπός της φωτογράφησης ήταν να αναδειχθεί το «νέο φως» που εξέπεμπε η πριγκίπισσα, χωρίς κοσμήματα, στέμματα και τουαλέτες της προηγούμενης βασιλικής ζωής της. Ο Mario Testino πέτυχε τον σκοπό του για το περιοδικό, όμως η Νταϊάνα είχε να δείξει πόσο προσιτή και απλή είναι και εκτός φωτογράφησης.
Παρίστανε την Ναόμι Κάμπελ πάνω στην πασαρέλα
Οπως θυμάται η Etherington-Smith, όταν μετά την φωτογράφηση κάθισαν όλοι να μοιραστούν μερικά κρύα σάντουιτς, η κουβέντα ήρθε στις επιδείξεις μόδας και τα μοντέλα της πασαρέλας: «Ο Testino, είναι ένας εκπληκτικός μίμος. Αρχισε να βαδίζει με βήμα μοντέλου πάνω - κάτω στο στούντιο, αντιγράφοντας τα στιλ των διαφόρων μοντέλων. Η πριγκίπισσα στάθηκε όρθια ξυπόλητη και άρχισε να περπατά ακριβώς όπως η Ναόμι Κάμπελ και μετά όπως η Κλόντια Σίφερ. Ηταν εκπληκτικό. Ολοι κλαίγαμε από τα γέλια και χειροκροτούσαμε».
Λίγε μέρες μετά, η επιμελήτρια του οίκου Christie's, έλαβε μια επιστολή από την Νταϊάνα, στην οποία η πριγκίπισσα λέει ότι η φωτογράφηση αυτή ήταν μια από τις πιο ευτυχισμένες στιγμές στη ζωή της. «Αυτό φάνηκε και στις φωτογραφίες», σχολιάζει η Meredith Etherington-Smith.