0
SHARES

Η φράση «ένα βιβλίο πριν τον ύπνο» έχει σχεδόν πάρει την υφή μιας συνταγής γιατρού- τη συστήνουν οι πάντες, την ακολουθούν πολλοί, αλλά λιγότεροι συνειδητοποιούν την πραγματική ουσία της.

Ναι, το να διαβάζεις ένα βιβλίο είναι σίγουρα καλύτερο από το να χαζεύεις στα social media, αλλά πώς αυτό εξηγείται επιστημονικά και πώς επηρεάζει πράγματι την υγεία; Είναι γνωστό ότι το μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες αυξάνει την παραγωγή της κορτιζόλης- γνωστής και ως ορμόνης του στρες- γεγονός που μας κρατά «ξύπνιους» ακριβώς τη στιγμή που θέλουμε να χαλαρώσουμε. 

Όμως, όπως φαίνεται υπάρχουν επιστημονικοί λόγοι για τους οποίους το να διαβάζουμε πριν κοιμηθούμε είναι συνώνυμο με την ποιότητα ζωής. 

Το διάβασμα πράγματι μειώνει το άγχος

Σύμφωνα με μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Σάσεξ, το διάβασμα αποδεδειγμένα ρίχνει τους καρδιακούς παλμούς και μειώνει την ένταση στους μύες. Υπολογίζεται ότι 6 λεπτά διαβάσματος μειώνουν το άγχος κατά 68%. Νευροψυχολόγοι ισχυρίζονται ότι αυτό οφείλεται στο ότι το μυαλό βυθίζεται στην ιστορία και «ξεχνά» τα πράγματα που το αγχώνουν.

Κάνει καλό στην ψυχική υγεία και τις σχέσεις

Εκτός από τη μείωση του άγχους, το διάβασμα δίνει στα άτομα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Μια έρευνα στη Βρετανία έδειξε ότι οι βιβλιόφιλοι εμφάνιζαν μεγαλύτερη πίστη στον εαυτό τους, ενσυναίσθηση και καλύτερη ανταπόκριση σε δύσκολες καταστάσεις. Άλλες μελέτες συνδέουν επίσης το διάβασμα με την καλή μνήμη. 

Διαβάζοντας στο χαρτί, ερχόμαστε πιο κοντά στην ιστορία

Μπορεί η ψηφιακή εποχή να δίνει τη δυνατότητα να διαβάσεις βιβλία ακόμη και στο Instagram, αλλά όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα, όσοι διαβάζουν στο παραδοσιακό χαρτί τείνουν να συνδέονται περισσότερο με την ιστορία, να θυμούνται περισσότερες λεπτομέρειες και να συγκεντρώνονται για μεγαλύτερο διάστημα. 

 

 

TAGS