Η διάσημη καρό σημαία «πέφτει» σήμερα Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου στις 17.30, δίνοντας σήμα εκκίνησης σε 55 πληρώματα από 24 διαφορετικές χώρες για ένα ακόμα Ράλλυ Ακρόπολης: τη δική μας συνεισφορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, που με τα χρόνια κατάφερε και εδραιώθηκε ως ένας από τους πιο απαιτητικούς αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Εντυπωσιάζουν σταθερά μέσα στα χρόνια τα ράλλυ και έχουν φανατικούς θαυμαστές και στα δύο φύλα –όπως άλλωστε συνέβαινε ήδη από την αρχαιότητα με τις αρματοδρομίες. Ακόμα όμως και στον 21ο αιώνα παραμένουν ένα κατ' εξοχήν ανδρικό σύμπαν, παρότι οι γυναίκες έδειξαν ενθουσιασμό και ενδιαφέρον ήδη από τους πρώτους αγώνες ταχύτητας με αυτοκίνητα. Η Ιταλίδα κόμισα Elsa d'Albrizzi, ας πούμε, ξάφνιασε τους συγχρόνους της το 1899, τερματίζοντας στους 10 πρώτους του grand prix Padua-Treviso-Padua με τη Benz της.

Τα βασικά που πρέπει να ξέρει κανείς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, είναι ότι αποτελείται από 12 ξεχωριστούς αγώνες (το Ράλλυ Ακρόπολης είναι ο 9ος κατά σειρά), ότι σε αντίθεση με τα ηπειρωτικά ή τα εθνικά πρωταθλήματα επέτρεπε εξαρχής τη συμμετοχή των γυναικών και ότι ο πολύτιμος τίτλος δεν αφορά μόνο τους οδηγούς, αλλά και τους συνοδηγούς, καθώς και τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Γι' αυτό και το πρεστίζ της διοργάνωσης είναι τεράστιο για τη σχετική βιομηχανία.

Ακόμα όμως και στον 21ο αιώνα τα ράλλυ παραμένουν ένα κατ' εξοχήν ανδρικό σύμπαν, παρότι οι γυναίκες έδειξαν ενθουσιασμό και ενδιαφέρον ήδη από τους πρώτους αγώνες ταχύτητας με αυτοκίνητα.

Όταν πάντως μιλάμε για γυναίκες σε επίπεδο ράλλυ, το πρώτο όνομα που έρχεται κατά νου είναι, σίγουρα, εκείνο της Michèle Mouton. Της Γαλλίδας που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο σπορ, κερδίζοντας παγκόσμιο θαυμασμό όχι μόνο για τη φοβερή της οδήγηση, αλλά και για την προσωπικότητά της και για το πάθος με το οποίο αντιμετώπισε τόσο τον κόσμο των αυτοκινήτων, όσο και τη θέση των γυναικών σε αυτόν. Ο περίφημος Αυστριακός οδηγός Niki Lauda, για παράδειγμα, δήλωσε δημόσια ότι τη θεωρεί ορισμό της «superwoman». Και δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα, στα 70 της πλέον, δεν έχει πάψει να παλεύει για να υπάρξουν περισσότερες θηλυκές παρουσίες πίσω από τα τιμόνια των παγκόσμιων διοργανώσεων ράλλυ.

Η Mouton γεννήθηκε στο Grasse της Γαλλίας, μία πόλη διάσημη για τη μεγάλη παραγωγή αρκετών εκ των διασημότερων γαλλικών αρωμάτων, στις 23 Ιουνίου του 1951. Μάλιστα, οι γονείς της καλλιεργούσαν γιασεμιά και τριαντάφυλλα στις οικογενειακές εκτάσεις, αλλά η Mouton δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να ακολουθήσει μία καριέρα στην επιχείρηση της οικογένειας της. Αν και αρχικά αποφάσισε να σπουδάει Νομικά γρήγορα εγκατέλειψε τη σχολή της για να επικεντρωθεί σε αυτό που αγαπούσε από μικρό κορίτσι: την ταχύτητα, τους φρενήρεις αγώνες αυτοκινητών. Η αδυναμία της στην οδήγηση, άλλωστε, ήταν εκείνο το οποίο την ώθησε να καθίσει πίσω από το τιμόνι του Citroën 2CV του πατέρα της σε ηλικία 14 ετών, να μάθει να κουμαντάρει το αμάξι, να παρκάρει και να είναι μία αληθινή άσσος στα αυτοκίνητα, ούσα ακόμα μαθήτρια γυμνασίου. 

Παρόλα αυτά η Michèle δεν είχε κατέβει σε αγώνες ράλι μέχρι το 1972 όταν ο φίλος της Jean Taibi της ζήτησε να γίνει η συνοδηγός του στο ράλλυ του Γύρου της Κορσικής. Την επόμενη χρονιά η Mouton «έτρεξε» ξανά στο πλευρό του Taibi στο ράλλυ του Μόντε Κάρλο, το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στον κόσμο. Ήταν τότε που ο πατέρας της αποφάσισε να στηρίξει με κάθε τρόπο το μεγάλο όνειρο της κόρης του, προτρέποντας τη να μεταπηδήσει στη θέση του οδηγού και υποσχέθηκε ότι θα φρόντιζε να της αγοράσει εκείνος το πρώτο της επαγγελματικό αυτοκίνητο. Αργότερα η Mouton θα εξομολογηθεί ότι οφείλει ολόκληρη την επιτυχία της στον πατέρα της: «Ο μπαμπάς μου αγαπούσε πολύ την οδήγηση. Όπως αγαπούσε και τα γρήγορα αυτοκίνητα. Νομίζω ότι θα ήθελε να έχει ακολουθήσει και ο ίδιος την πορεία που ακολούθησα εγώ, αλλά δεν τα κατάφερε. Ήταν αιχμάλωτος πολέμου για 5 ολόκληρα χρόνια και έπειτα δεν είχε ποτέ την ευκαιριά να κατέβει σε κάποια διοργάνωση. Αλλά είχε έρθει να με δει σε όλα τα ράλλυ στα οποία συμμετείχα. Το ίδιο και η μητέρα μου» 

Αυτή η φοβερή και τρομερή γυναίκα που λάτρεψε την ταχύτητα και έκανε το όνομα της συνώνυμο με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Fiat και η Αudi μάγευε τους θεατές στις μεγαλύτερες διοργανώσεις ράλλυ στον κόσμο από το 1974 ως το 1986, κερδίζοντας πληθώρα τίτλων. Οι πιο σημαντικοί όμως ανάμεσά τους, εκείνοι που την έκαναν σύμβολο της θέσης των γυναικών στους μοντέρνους αγώνες ταχύτητας, σχετίζονται με τους αγώνες που αφορούν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ: πάντα με συνοδηγό τη Fabrizia Pons και τρέχοντας σταθερά με Audi Quattro κέρδισε το Rallye Sanremo στην Ιταλία (1981), το Rally de Portugal (1982), το Raly of Brazil (1982), αλλά και το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολης (επίσης 1982).

Ο πατέρας της αποφάσισε να στηρίξει με κάθε τρόπο το μεγάλο όνειρο της κόρης του, προτρέποντας τη να μεταπηδήσει στη θέση του οδηγού υποσχόμενος να της αγοράσει εκείνος το πρώτο της επαγγελματικό αυτοκίνητο.

Από τότε δεν σταμάτησε ποτέ να δίνει τις δικές της μάχες  για την καταξίωση όλο και περισσότερων γυναικών σε παγκόσμιες διοργανώσεις ράλλυ. Όπως έχει δηλώσει η ίδια σε συνέντευξη της στη γαλλική εφημερίδα "Le Figaro" «οι γυναίκες δεν χρειάζεται να προσπαθούν να νικήσουν τους άντρες. Πρέπει απλώς να σκέφτονται ότι οφείλουν και μπορούν να είναι στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με εκείνους». 

Σύμφωνα με το περιοδικό Autosport και τον δημοσιογράφο David Evans «η Mouton είναι η γρηγορότερη γυναίκα που υπήρξε ποτέ στον κόσμο», αλλάζοντας παρέα με την άλλη γυναίκα-θρύλο του αθλήματος, την παλαίμαχο Pat Moss, τη θέση της γυναίκας στις πίστες του ράλλυ σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Michèle Mouton τιμήθηκε με τον τίτλο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής (Légion d'honneur) από τον πρώην Πρόεδρο της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί.

Δείτε ένα βίντεο για τη Michèle Mouton:

Κεντρική φωτογραφία: Wikipedia 

 Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

 

TAGS