0
SHARES

Η εικαστικός η μορφή της οποίας είναι πλέον τόσο εμβληματική ώστε έχει καταφέρει να επηρεάσει σημαντικά αμέτρητα άλλα πεδία εκτός από τη ζωγραφική, η Φρίντα Κάλο που είναι αυτό που ονομάζουμε “larger than life”, η Κάλο που γύρισε το πρόβλημα στο πόδι της από μειονέκτημα σε γοητευτικό πλεονέκτημα και σήμερα αποτελεί κομμάτι του pop culture, η Φρίντα με τα σμιχτά φρύδια και τα λουλούδια στα μαλλιά, τα λουλούδια που κατάφεραν να βρουν την θέση τους ακόμα και στα μονοπάτια της ποπ μουσικής.

Δεν είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που έχουν την τύχη (και την δόξα) να γίνεται μία ακόμα νέα έκθεση γι’ αυτούς talk of the town, να συζητιέται σε όλους τους καλλιτεχνικούς κύκλους και να αναμένεται με ανυπομονησία ακόμα σε μακρινές γωνιές του πλανήτη: Εκεί που δεν θα έχουμε φυσικά την δυνατότητα να δούμε από κοντά την έκθεση “Frida Kahlo: Appearances Can Be Deceiving” που ξεκινάει στις 8 Φεβρουαρίου στο μουσείο του Brooklyn στη Νέα Υόρκη και θα διαρκέσει έως τις 12 Μαΐου.

Η Φρίντα Κάλο είναι αυτό που ονομάζουμε “larger than life”.

Μία μεγάλη αναδρομή σε όλη τη ζωή και το συνολικό έργο της σημαντικής εικαστικού της μοντέρνας τέχνης, δομημένη γύρω από χαρακτηριστικά και μη αντικείμενα τα οποία μεταφέρθηκαν στη Νέα Υόρκη από το περίφημο La Casa Azul, το σπίτι όπου γεννήθηκε, πέρασε τα παιδικά της χρόνια και πέθανε η Φρίντα Κάλο. Άλλωστε το συγκεκριμένο οίκημα, που λειτουργεί εδώ και χρόνια ως μουσείο, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή αξιοθέατα του Μεξικού, ένας λόγος για να μαγευτείς εάν βρεθείς ποτέ στο ζεστό Μέξικο Σίτυ.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους πίσω από τη νέα έκθεση “Frida Kahlo: Appearancs Can Be Deceiving” που ξεκινά σε λίγες ημέρες στο Brooklyn, βασίζεται στην αντίστοιχη παρουσίαση που είχε γίνει λίγο καιρό νωρίτερα στο μουσείο Victoria and Albert του Λονδίνου.

Μια νέα, μεγάλη αναδρομική έκθεση έχει δομηθεί γύρω από αντικείμενα τα οποία μεταφέρθηκαν στη Νέα Υόρκη από το περίφημο La Casa Azul, το σπίτι όπου γεννήθηκε, πέρασε τα παιδικά της χρόνια και πέθανε η Φρίντα Κάλο.

Ξεκινώντας από την παιδική ηλικία της Kάλο, μέσα από μία σειρά φωτογραφιών που τράβηξε ο πατέρας της μέχρι την ενηλικίωση και τα χρόνια της έντονης δημιουργίας μέσα από τις εικονικές φωτογραφίες του Nickolas Muray, και από εκεί στα πιο σπουδαία έργα της Μεξικανής εικαστικού, στις σπουδαίες προσωπογραφίες της, και τέλος στα αντικείμενα με τα οποία μέχρι και σήμερα έχει συνδεθεί η υπόσταση της: οι κορσέδες που φορούσε μέσα από τα φορέματα της, οι πατερίτσες της, τα παπούτσια της, το ένα πιο ψηλό από το άλλο για να καμουφλάρει την ιδιαιτερότητα στο πόδι της.

Οι λάτρεις του έργου της αλλά και όσοι δεν την γνωρίζουν καλά και στέκονται με θαυμασμό και δέος απέναντι στην ξεχωριστή περίπτωση της ανυπομονούν. Άλλωστε, είναι γνωστό τοις πάσι: Η Kάλο έγινε σύγχρονο είδωλο όχι κατά λάθος. Έγινε γιατί μετουσιώνει με το ταλέντο και την προσωπικότητα της τις αμέτρητες ανεκπλήρωτες προσδοκίες τόσων και τόσων γυναικών. Γιατί αν είσαι γυναίκα, σε όποια δεκαετία κι αν ζεις, πάντα θα προσπαθείς μέσα σου να καταλήξεις τόσο κουλ και χαρισματική όση η Φρίντα.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες έργων της.

 

TAGS