ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Κάθοδος στον κόσμο των αισθήσεων, των συμβολισμών και των νοημάτων

Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, κεφ. 23ο με τον Άρη Σερβετάλη, για 3 μόνο Streaming προβολές: 26, 27, 28 Μαρτίου 2021.

Κάθοδος στον κόσμο των αισθήσεων, των συμβολισμών και των νοημάτων
Κάθοδος στον κόσμο των αισθήσεων, των συμβολισμών και των νοημάτων

O Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, κεφ. 23ο αναγνωρίστηκε από κοινό και κριτικούς ως η πιο ώριμη δουλειά της Έφης Μπίρμπα που μαζί με τον Άρη Σερβετάλη και την ομάδα της διαρκώς εξελίσσονται και εκπλήσσουν. Η performance Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, Κεφ. 23ο μετά από τα sold out της σεζόν 2019 επαναλαμβάνεται για τρεις online παραστάσεις στις 26, 27, 28 Μαρτίου 2021. Μαζί της μια εξαιρετική ομάδα διεθνών ερμηνευτών με επικεφαλής τον Άρη Σερβετάλη και τους Αχιλλέα Χαρίσκο, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου, Σοφία Γεωργοβασίλη, Κυριάκο Σαλή.

Στο 23ο κεφάλαιο του 2ου βιβλίου, ο Δον Κιχώτης, ως τραγικό πρόσωπο κι ενσαρκωτής μιας γνήσιας εσωτερικότητας, συλλαμβάνεται να διαγράφει μια κατακόρυφη πορεία προς το εσωτερικό της σπηλιάς του Μοντεσίνου· προς τα βάθη των φαντασιακών αναμετρήσεων. Έχοντας παραμερίσει κάθε κοινό φόβο κι αψηφώντας τον κίνδυνο του καταποντισμού, εισέρχεται σ’ έναν τόπο εμπειρίας εκουσίως με την αμφίεση του περιπλανώμενου ιππότη, όπως εισέρχεται το παιδί σ’ ένα περιβάλλον που διέπεται από τους ιδιόμορφους κανόνες παιχνιδιού.

Με αφορμή την κατάβαση και την απόκρυφη, ενύπνια περιπλάνηση του Δον Κιχώτη-Homo Ludens εντός του περιβάλλοντος του σπηλαίου, στην παράσταση παρακολουθούμε μια αλληλουχία επεισοδίων υπό τους ιδιόμορφους κανόνες που ορίζει η τάξη του παιχνιδιού, όπου όλα πολλαπλασιάζονται καθώς ανακλώνται αδιάκοπα στα κάτοπτρα ενός ιδιωματικού οράματος της πραγματικότητας, όπου όλα συνδέονται μέσω του κατακόρυφου άξονα της κατάβασης με τη μεγαλύτερη ιδέα της ζωής.

«Η θέα της μεταμφιεσμένης μορφής, ως καθαρά αισθητική εμπειρία, μας οδηγεί πέραν του καθημερινού βίου σ’ έναν κόσμο που βασιλεύει κάτι διαφορετικό από το φως της μέρας· μας ξαναφέρνει στον κόσμο του άγριου, του παιδιού και του ποιητή, που είναι ο κόσμος του παιχνιδιού».-Χουϊζίνγκα

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία-κοστούμια: Έφη Μπίρμπα

Κείμενα & επιμέλεια κειμένων: Μιχαήλα Πλιαπλιά, Effi Rabsilber, Έφη Μπίρμπα

Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Καρβέλας

Συνθέτης-σχεδιασμός ήχου: Constantine Skourlis

Κατασκευή σκηνικών: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μακαρούνη

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Έλληνα

Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου

Τεχνικός υπεύθυνος: Γιάννης Ψαρρός

Ερμηνευτές: Άρης Σερβετάλης, Αχιλλέας Χαρίσκος, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Σοφία Γεωργοβασίλη, Δάφνη Αντωνιάδου, Κυριάκος Σαλής

Κινηματογράφηση trailer-teaser: Γρηγόρης Πανόπουλος | makeyourownfilms.com

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Γραφιστική: Πασχάλης Ζέρβας | wolframgrafik

Εναερίτης-εκπαιδευτής αναρρίχησης: Βάιος Καραλάιος

Παραγωγή & Εκτέλεση παραγωγής: Rēs Ratio Network

Έγραψαν για την παράσταση

«Τα έργα της Μπίρμπα είναι συραμμένα κεφάλαια ενός φιλοσοφικού θεάτρου, όπου τα πρόσωπα κινούνται εκτός των ορίων της γλώσσας ή έστω στα σύνορά της, στις παρυφές του κόσμου αλλά και στο χείλος της αβύσσου. Στο πηγάδι όπου ελλοχεύει είτε ο τρόμος, όπως στον Ντοστογιέφσκι, η απορία, όπως στον Σαίξπηρ, ή όπως τώρα, στον Θερβάντες, το ιερό».

Εφημερίδα των Συντακτών

«Η ιστορία που αφηγούνται τα πρόσωπα στην παράσταση της Έφης Μπίρμπα έχει δομικές αναφορές στην πανανθρώπινη περιπέτεια του ζειν και του παίζειν. Καλούνται σε μια ακολουθία μετέωρων δράσεων μεταξύ ζωής και θανάτου χωρίς όμως την επιθανάτια επίγνωση που θα τους υπενθυμίσει τη ματαιότητα της ύπαρξης».

Αrtic

«Μια μεταφυσική εικαστική παράσταση γεμάτη κίνηση και σωματικότητα».

Clickatlife

«Η εκδοχή του Δον Κιχώτη που η Έφη Μπίρμπα προτείνει, αφορά σε μια αρχετυπική σύλληψη στη βάση της πρόθεσης να σχολιάσει κοινωνιολογικά αλλά και φιλοσοφικά την ίδια την ανθρώπινη φύση. Επιλέγει το επεισόδιο από την κατάβαση στην σπηλιά του Μοντεσίνου, απογυμνώνοντας τον ήρωα από κάθε συνειδησιακή εμπλοκή. Τον απελευθερώνει από το πραγματικό και τον «σπρώχνει» στο φαντασιακό, στο άνευ ορίων. Φανερώνει έτσι την πρόθεση της να τον δοκιμάσει, να τον προβάλει χωρίς την πάνοπλη φορεσιά, χωρίς το άλογο, χωρίς τον πιστό σύντροφο Σάντσο και ρεαλιστή Gracioco τύπο, τον μόνο που μπορεί να τον επαναφέρει στην ωμή πραγματικότητα».

Αrtic

«Ο Δον Κιχώτης, με τελετουργικές κινήσεις μεταβαίνει σε ένα περιβάλλον παιχνιδιού, αρκετά μπεκετικό, μέσα στο οποίο συνεχώς μεταμορφώνεται από ιππότη, σε παιδί, ποιητή, φιλόσοφο, ασκητή και ξανά ιππότη. Η Έφη Μπίρμπα, χρησιμοποιώντας βασικά υλικά όπως χώμα και ξύλο, οικοδομεί μια εικαστικά απαράμιλλη και λειτουργική σκηνική σπηλιά, στην οποία ξεχωρίζει ο χωμάτινος λόφος, που αποτελεί μέρος του παιχνιδιού της κατάβασης στη μεγαλύτερη ιδέα της ζωής».

ΑΘΗΝΕΑ

«Η ομάδα που συνετέλεσε σε αυτό την ονειρική ψευδαίσθηση φαίνεται να βασίζεται σε μια άριστη επιλογή καλλιτεχνών που δομημένα κλήθηκαν να πειραματιστούν σε ένα διαφορετικό σωματικό εγχείρημα ως εικαστικό σχόλιο περισσότερο παρά ως κλασσική δραματουργία. Αυτό επιβεβαιώνει μία συνέχεια και ένα προσωπικό στυλ της Έφη Μπίρμπα που μόνο θετικά μας εκπλήσσει από δουλειά σε δουλειά. Ακόμα και αν δεν είναι έτοιμο το θεατρικό κοινό σε τόσο προσωπικά καλλιτεχνικές εκφάνσεις ενός έργου που ξεφεύγουν από το κακοφορμισμένο σύνηθες, θα έπρεπε να νιώθει τυχερό που έχει την ευκαιρία να τις βιώσει σ’ ένα κατά τ’ άλλα στάσιμο καλλιτεχνικά και θεατρικά περιβάλλον όπως είναι της Ελλάδας».

Duduka theater

«Μια μίξη από μεταμοντέρνο θέατρο, θέατρο του παραλόγου, υπερρεαλισμό και αποστασιοποίηση, όχι άναρχα μοιρασμένα, αλλά συζευγμένα έτσι ώστε, ο θεατής να οδηγηθεί σε κριτική σκέψη».

Tetartopress

«Στην παράσταση αυτή παρατηρούμε τον ιππότη να επιχειρεί συνεχώς επαναλαμβανόμενες υπέρογκες προσπάθειες επιτυχίας και ισορροπίας ενός κάθε φορά διαφορετικού παιχνιδιού μέχρι την στιγμή της εγκατάλειψης. Η εγκατάλειψη δεν συνδέεται με την αποτυχία στην περίπτωση του Δον Κιχώτη. Συνδέεται με κάτι άλλο μεγαλύτερο και δυνατότερο κάθε φορά. Κάτι που μπορεί ίσως να μοιάζει και στον θάνατο. Ο χώρος που εκτυλίσσονται αυτά τα παιχνίδια θυμίζει κάτεργο που αποτελείται από γήινα υλικά. Χώμα, σxoινί, ξύλο, άνθρωποι».

Duduka theater

«Ένα άλλο σύμπαν, έναν άλλον πλανήτη και μία άλλη διάσταση ζωής ονειρεύτηκε η Έφη Μπίρμπα για τον Δον Κιχώτη της».

Musicity

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ONLINE ΠΡΟΒΟΛΗ - VIDEO ON DEMAND

ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ 26, 27, 28 Μαρτίου 2021

ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ: 10€

(με δυνατότητα παρακολούθησης της παράστασης online οποιαδήποτε στιγμή μέσα στο τριήμερο 26, 27, 28 Μαρτίου 2021 και για διάστημα 4 ωρών από την έναρξη της προβολής).

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Online: https://www.ticketservices.gr/event/don-kixotis-online-streaming/

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

25 Απρ 2024

Την ημέρα που η Σαρλίζ Θερόν τσακώθηκε με έναν υπάλληλο σε τράπεζα άνοιξε ο δρόμος για την καριέρα της

Πώς ένας τσακωμός στο γκισέ μίας τράπεζας οδήγησε τη διάσημη ηθοποιό στην κορυφή του Χόλιγουντ;

25 Απρ 2024

Αλμπέρ Ουντερζό: Ο ευφυής συνδημιουργός του Αστερίξ που ήξερε να μας κάνει να γελάμε

Ο διάσημος δημιουργός κόμικς, το όνομα του οποίου εμφανίζεται στα εκατοντάδες εκατομμύρια των αντιγράφων των περιπέτειων των αμετάβλητων Γαλατών που πωλούνται στον κόσμο από το 1961, γεννήθηκε στις 25 Απριλίου 1927 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 2020, σε ηλικία 92 ετών.

Περισσότερα από

Stories

24 Απρ 2024

Βέρα Γουάνγκ: Ο μυστικός συνδυασμός ομορφιάς που ακολουθεί για την αιώνια νεότητα στα 74

Οι εικόνες της διάσημης σχεδιάστριας δεν σταματούν να διχάζουν το κοινό λόγω της ηλικίας που δηλώνει.

24 Απρ 2024

Ζαν-Πολ Γκοτιέ: Το enfant terrible της μόδας κλείνει τα 72

Στα 13 του χρόνια, δημιούρησε μια ολόκληρη κολεξιόν ρούχων για την μαμά και την γιαγιά του. Σήμερα 60 χρόνια μετά, συνεχίζει να εκπλήσσει.

24 Απρ 2024

Η Τατιάνα Μπλάτνικ σε ηλικία 13 ετών -Η ασπρόμαυρη φωτογραφία

"Αυτό το challenge είναι και μια υπενθύμιση για όλους εμάς που ασκούμε κριτική στον εαυτό μας".

24 Απρ 2024

50 χρόνια πριν: Όταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME

"Σαν σήμερα, πριν από 26 χρόνια, ο Ελληνισμός αποχαιρετούσε τον ηγέτη που άλλαξε την πορεία της σύγχρονης Ελλάδας".

24 Απρ 2024

Ο εθισμός στα ναρκωτικά ήταν ο λόγος που η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ απομακρύνθηκε από τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Το "ξεχασμένο" νεανικό ειδύλλιο που κράτησε για περισσότερα από πέντε χρόνια.

24 Απρ 2024

Όταν ο Κάρολος έλιωνε για την Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Κι όμως! Υπήρξε έντονο φλερτ ανάμεσα σε εκείνον και την διάσημη σταρ, η οποία σήμερα, κλείνει τα 82.

24 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Απόσπασμα, από τον πρώτο τόμο του αυτοβιογραφικού έργου της Πηνελόπης Δέλτα, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στις 24 Απριλίου 1874.

23 Απρ 2024

Ο θυελλώδης έρωτας της Τζέσικα Λανγκ με τον Τομ Σέπαρντ

"Αγαπώ αυτή την γυναίκα με έναν τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω" έγραφε εκείνος σε έναν φίλο του.

23 Απρ 2024

Ποιος σκότωσε τον Αλέξανδρο Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Πίσω στο 1973 ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα. Τα πορίσματα δείχνουν δολοφονία και οι θεωρίες συνομωσίας κάνουν το γύρο του κόσμου.

22 Απρ 2024

Μάνος Χατζιδάκις : "Μπορεί κανείς να φανταστεί ποτές, πως μια βραδιά κεφιού του, είναι δυνατόν να την καλύψει μια Σονάτα του Mπετόβεν;"

Όταν ο Μάνος Χατζιδάκις άλλαξε την πορεία της ελληνικής μουσικής μιλώντας για το ρεμπέτικο.