Μια όμορφη «σκλάβα». Μια νοικοκυρά που έχει βάλει τη σκέψη της στο «off». Μια ... ελαφριά ντυμένη ντίβα με σουφρωμένα χείλη που ποζάρει στο φακό, αγκαλιάζοντας τα πόδια της.
Φυσικά, όλα αυτά τα διαφημιστικά σενάρια είναι προϊόν φαντασίας. Αλλά η πραγματικότητα δεν είναι και πολύ μακριά. Η βιομηχανία του μάρκετινγκ έχει μακρά ιστορία στην προβολή των γυναικών ως αντικείμενα, προκειμένου να πουλήσει οποιοδήποτε προϊόν έχει στα σχέδιά της.
Παρόλο που και οι άνδρες παρουσιάζονται με ανάλογο τρόπο σε αρκετές διαφημίσεις, για τις γυναίκες αυτό ισχύει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό:
«H διαφορά έχει να κάνει με την αναλογία της προβολής προσώπου-σώματος. Στους άνδρες, το πρόσωπο φαίνεται περισσότερο και με πιο πολλές λεπτομέρειες», επισημαίνει η Jennifer Stevens Aubrey, ειδική σε θέματα επικοινωνίας, κατόπιν σχετικής έρευνας. «Αντίθετα, στις γυναίκες, ο φακός εστιάζει συνήθως στο σώμα ή και σε συγκεκριμένα μέρη του σώματος».
Και αυτές οι σεξιστικές και συχνά υποτιμητικές εικόνες των γυναικών χρησιμοποιούνται για να πουλούν κάθε είδους προϊόντα και υπηρεσίες σε οποιοδήποτε μέσο: από τηλεοπτικά σποτ και σελίδες στα περιοδικά ως αφίσες κολλημένες στα τοπικά λεωφορεία.
Την ίδια ώρα, όμως, υπάρχουν και αρκετές πρωτοβουλίες που προσπαθούν να μας αφυπνίσουν και να μειώσουν το σεξισμό στη διαφήμιση.
Μια από αυτές, είναι η καμπάνια «WomenNotObjects» και το πρόσφατο βίντεό της ξαναφέρνει στο προσκήνιο το θέμα.
Το συγκεκριμένο βίντεο δείχνει μια σειρά γυναικών που κρατούν στα χέρια τους παραδείγματα υποτιμητικών διαφημίσεων και «φωνάζουν» τα παράλογα μηνύματα που αυτές περνούν.
O ειρωνικός τόνος των γυναικών, σε συνδυασμό με τα ... σουρεαλιστικά μηνύματα των διαφημίσεων, δείχνει πόσο διαδεδομένος - αλλά και προκλητικός - είναι ο σεξισμός στον συγκεκριμένο τομέα.
Δείτε ολόκληρο το βίντεο της καμπάνιας παρακάτω: