Ανάμεσα στις επιπτώσεις του κορονοϊού, πέρα από τους περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια θανάτους και τα σχεδόν 115 εκατομμύρια κρούσματα παγκοσμίως, είναι και το πλήγμα στην εκπαίδευση των παιδιών. Τα Ηνωμένα Έθνη, σε μια προσπάθεια να επισημάνουν το τελευταίο πρόβλημα, που η UNICEF αποκαλεί «η εκπαιδευτική κρίση της πανδημίας», εγκαινίασαν μια εντυπωσιακή pop-up εγκατάσταση στη Νέα Υόρκη, με 168 άδεια θρανία. Κάθε ένα από αυτά αντιστοιχεί σε ένα εκατομμύριο μαθητές που μέσα στον τελευταίο χρόνο έχει μείνει εκτός σχολικής αίθουσας, σύμφωνα με αναφορά της UNICEF.
«Με κάθε μέρα που περνάει, αυτά τα παιδιά θα μένουν όλο και περισσότερο πίσω. Τα πιο ευάλωτα θα πληρώσουν το βαρύτερο τίμημα» όπως σχολίασε η UNICEF. Ο Ρόμπερτ Τζένκινς, επικεφαλής Εκπαίδευσης του οργανισμού, σχολίασε σε νέο ρεπορτάζ στο CBS News ότι φορείς όπως η UNICEF, η Παγκόσμια Τράπεζα, το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης επεξεργάστηκαν, ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, ένα πλαίσιο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, προκειμένου τα παιδιά να επιστρέψουν στο εκπαιδευτικό περιβάλλον τους.
«Με κάθε μέρα που περνάει, αυτά τα παιδιά θα μένουν όλο και περισσότερο πίσω. Τα πιο ευάλωτα θα πληρώσουν το βαρύτερο τίμημα»
Η Αμερικανίδα πρέσβειρα των Ηνωμένων Εθνών Λίντα Τόμας Γκρίνφιλντ έγραψε για «κατάσταση επείγοντος στην εκπαίδευση», σε ένα Tweet, ζητώντας από όλες τις χώρες να δώσουν προτεραιότητα «στο άνοιγμα των σχολείων».
Η τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με στοιχεία της UNICEF, έχει διευρύνει αυτό που ο εκπρόσωπός της, Τζένκινς, αποκαλεί «ψηφιακό χάσμα». Ο ίδιος προσθέτει ότι τα δύο τρίτα από τα παιδιά σχολικής ηλικίας -ποσοστό που αναλογεί σε 1,3 δις παιδιά 3-17 ετών- δεν έχουν στο σπίτι τους πρόσβαση στο Ίντερνετ. Μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις που η UNICEF πραγματοποιεί εδώ και δεκαετίες, ο ίδιος έχει παρατηρήσει τη λάμψη στα πρόσωπα των παιδιών, για παράδειγμα σε προσφυγικούς καταυλισμούς, που παίρνουν στα χέρια τους γραφική ύλη και βιβλία.
Τα δύο τρίτα από τα παιδιά σχολικής ηλικίας -ποσοστό που αναλογεί σε 1,3 δις παιδιά 3-17 ετών- δεν έχουν στο σπίτι τους πρόσβαση στο Ίντερνετ.
Όμως η διεύρυνση του ψηφιακού χάσματος δεν είναι η μοναδική συνέπεια των κλειστών σχολείων. Ο Τζένκινς προσθέτει πως έχει επηρεαστεί «συνολικά η ευεξία των παιδιών». Αναφέρεται σε «ζητήματα ψυχικής υγείας, στην ψυχοκοινωνική αλληλεπίδρασή τους, στη σημασία της συναναστροφής τους με συνομηλίκους, στο αίσθημα ασφάλειας και προστασίας που προσφέρουν τα σχολεία». Ανησυχητικές εκτιμήσεις μιλούν για 24 εκατομμύρια παιδιά που ενδέχεται να εγκαταλείψουν εντελώς το σχολείο, ως συνέπεια της διακοπής της εκπαίδευσής τους στην περίοδο της COVID-19.
Αναφερόμενος στη νέα, νεοϋορκέζικη εγκατάσταση με τα άδεια θρανία, σχολίασε: «Όταν κάθεσαι σε ένα από αυτά, με ένα σχολικό σακίδιο στην καρέκλα σου, συνειδητοποιείς ότι όταν ανοίξουν τα σχολεία, θα ξαναμπούμε σε ένα μονοπάτι ελπίδας και φιλοδοξίας, επιτρέποντας στα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητές τους».
Δείτε τη νέα εγκατάσταση:
168 empty desks. 168 unused backpacks. 168 million futures hanging in the balance. This pandemic classroom installation...
Posted by UNICEF on Tuesday, March 2, 2021