Ποιος μπορεί να ξεχάσει ομόχρωμα ντυσίματα της Σίμπιλ Σέπερντ και τα φαρδιά κοστούμια του Μπρους Γουίλις. 

«Αυτός, αυτή και τα μυστήρια» («Moonlighting») είναι τίτλος Αμερικανικής τηλεοπτικής σειράς του Glenn Gordon Caron για λογαριασμό του δικτύου «ABC», που προβλήθηκε στις ΗΠΑ από τις 3 Μαρτίου 1985 έως τις 14 Μαΐου του 1989, σε συνολικά 67 επεισόδια που έγραψε και σκηνοθέτησε μία πλειάδα συνεργατών, με βασικούς πρωταγωνιστές τη Σίμπιλ Σέπερντ και τον Μπρους Γουίλις. Η θεματολογία της σειράς ήταν αστυνομική, με στοιχεία ρομάντσου και περιπέτειας. Η σειρά προβλήθηκε, επίσης, από την ελληνική τηλεόραση, γνωρίζοντας σημαντική δημοφιλία. 

Ένα πρωί το διάσημο μοντέλο Maddie Hayes ξυπνάει και ξεκινά την βαρετή, χλιδάτη μέρα του, όπως έκανε και τις προηγούμενες μέρες, τα προηγούμενα χρόνια. Όμως κάτι δεν πάει καλά. Κάτι έχει αλλάξει. Κάτι που σύντομα η Μάντυ θα πρέπει να το αντιμετωπίσει: Ο λογιστής της υπέκλεψε όλη την περιουσία της και την έκανε για Βραζιλία. Αφού συνήλθε από το αρχικό σοκ, η Μάντυ προσπαθεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια της: Αποφασίζει να εκποιήσει όσες επιχειρήσεις ελέγχει. Όταν όμως επισκέπτεται μια προβληματική εταιρεία ντετέκτιβ, ο καπάτσος διευθυντής της, ο David Addison, την διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία μπορεί να αποφέρει κέρδη. Ότι αρκεί να χρησιμοποιήσουν την φήμη της σαν μοντέλο. Ότι μπορεί η ίδια να γίνει ντετέκτιβ! Όπως καταλαβαίνετε, η Μάντυ υποκύπτει στα επιχειρήματα του Ντέιβιντ και η σειρά ξεκινά...

Τα εγκλήματα, οι φόνοι, η παραβατική συμπεριφορά, συνδυάζεται με έναν αναπαλαιωμένο ρομαντισμό και χιούμορ.

Οι υποθέσεις που αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν οι δυο ντετέκτιβ δεν είναι συνηθισμένες. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, όταν το γραφείο τους ονομάζεται Blue Moon (όπως και η πασίγνωστη jazzy μπαλάντα). Τα εγκλήματα, οι φόνοι, η παραβατική συμπεριφορά, συνδυάζεται με έναν αναπαλαιωμένο ρομαντισμό και χιούμορ. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η χημεία των δύο πρωταγωνιστών, της Cybill Shepherd και του πρωτοεμφανιζόμενου Bruce Willis, που βοηθήθηκαν από τους κοφτούς, παιγνιώδεις διαλόγους.

Ένα άλλο στοιχείο της σειράς, που είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση τότε, ήταν το σπάσιμο της αφηγηματικής σύμβασης. Για παράδειγμα: Σε ένα επεισόδιο ο Ντέιβιντ και η Μάντυ κυνηγάνε τον κακό και βγαίνουν έξω από τα πλατό! Έτσι βλέπουμε τους εργαζόμενους του στούντιο να ετοιμάζουν τον χώρο για να γυριστεί κάποια άλλη εκπομπή. Αλλού οι ήρωες απευθύνονται στους τηλεθεατές ή μιλάνε μεταξύ τους με τα πραγματικά τους ονόματα. Η κατάλυση αυτής της έσχατης σύμβασης -του τέταρτου τοίχου- βοήθησε στη δημιουργία όχι μόνο μιας νέας μυθολογίας αλλά και ενός καινούργιου κοινού -ας μην ξεχνάμε ότι οι θεατές των ψαγμένων σημερινών σήριαλ σαν παιδιά βλέπανε το Moonlighting.

Βέβαια το παραμύθι και η ρομάντζα επί της οθόνης, γιατί πίσω από αυτή…

Το Moonlighting έγινε διαβόητο για τις τσακωμούς των πρωταγωνιστών του, τις καθυστερήσεις στα γυρίσματα, τις συνεχείς επαναλήψεις παλαιών επεισοδίων, λόγω ελλείψεως καινούργιων -πιο σωστά: λόγω της αδυναμίας να γυριστούν καινούργια.

Στην αρχή υπήρχε η γκρίνια της Σέφερντ που θεωρούσε ότι η σειρά της τρώει περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα έπρεπε. Μετά προστέθηκε και η επιθυμία του Willis να ασχοληθεί με το σινεμά. Οι διαφωνίες και οι τσακωμοί των δύο πρωταγωνιστών ήταν συνεχείς. Ήρθε και η μεγάλη απεργία των σεναριογράφων το ’87 και η σειρά παρέλυσε.

Στο τελευταίο επεισόδιο οι δυο πρωταγωνιστές πηγαίνουν στο Blue Moon για το γύρισμα, και βρίσκουν εργάτες να διαλύουν τα σκηνικά.

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια οι δημιουργοί της σειράς προσπαθούν να δώσουν μια νέα δυναμική, προχωρώντας την σχέση των δύο στο επόμενο στάδιο: Η τρίτη σεζόν τελειώνει με τον Ντέιβιντ και την Μάντυ στο κρεβάτι. Αυτό οδήγησε τα νούμερα ακόμα πιο χαμηλά (ο Κρις Κάρτερ παραπέμπει σε αυτό το δεδομένο για να εξηγήσει την απόφασή του να κρατήσει ασεξουαλική τη σχέση Σκάλυ και του Μώλντερ, στο The X-Files). Στην τέταρτη περίοδο, λόγω και της εγκυμοσύνης της Σέφερντ, λίγες σκηνές μοιράζονται οι δύο πρωταγωνιστές. Την επόμενη χρονιά, το 1989, που ο Μπρους κάνει την μεγάλη επιτυχία του Die Hard, ελάχιστοι ασχολούνται με το Moonlighting.

Στο τελευταίο επεισόδιο οι δυο πρωταγωνιστές πηγαίνουν στο Blue Moon για το γύρισμα, και βρίσκουν εργάτες να διαλύουν τα σκηνικά. Ρωτάνε και μαθαίνουν ότι η σειρά κόπηκε. Ψάχνουν να βρουν τον υπεύθυνο ενώ γύρω τους τα σκηνικά του Moonlighting αποσύρονται σταδιακά και στήνονται καινούργια. Τον βρίσκουν, αλλά παρά τις υποσχέσεις να μην τσακώνονται και να γυρίζουν τα επεισόδια σύμφωνα με το πρόγραμμα, η απόφαση δεν αλλάζει, γιατί, όπως τους εξηγεί ο υπεύθυνος, ο ρομαντισμός έχει πλέον χαθεί. Το σήριαλ τελειώνει με ένα απίστευτο μουσικοχορευτικό μέσα στα στούντιο του ΑBC.

Δείτε το 1ο επεισόδιο του πρώτου κύκλου της σειράς: 

 

Πηγή: mikrosserifis.blogspot.com

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

TAGS