Όσοι χρησιμοποιούμε με πάθος το Instagram, θέλουμε η σελίδα μας να είναι περιζήτητη κι εμείς πιο δημοφιλείς απ' ό,τι είχαμε ποτέ φανταστεί. Συνήθως, όμως, δεν ξέρουμε πώς να το καταφέρουμε και καταφεύγουμε σε τραγικά... φάουλ! Χρήστες του πιο αγαπημένου φωτογραφικού κοινωνικού δικτύου μάς εκμυστηρεύονται μερικούς έξυπνους και εύκολους τρόπους να το πετύχουμε.  

 

Η Συχνότητα

Ο μέσος όρος των φωτογραφιών που ποστάρονται δεν πρέπει να ξεπερνά τις τρεις ημερησίως. Φυσικά, υπάρχουν περιπτώσεις που ο κανόνας αυτός μπορεί να εξαιρεθεί. Παράδειγμα; Όταν η επαγγελματική δραστηριότητα το απαιτεί, όπως στις δημόσιες σχέσεις, τα ΜΜΕ, τη μόδα, τους bloggers. Αν, όμως, αποφασίσουμε να ποστάρουμε τρεις φωτογραφίες σε μια μέρα, την επόμενη καλό είναι να μην ανεβάσουμε κάτι. Κι αν θέλουμε να κάνουμε #regram μια εικόνα που έχει ανεβάσει και ένας φίλος μας, δεν υπάρχει λόγος να βιαστούμε. Περιμένουμε μερικές ώρες μέχρι να ποστάρουμε και εμείς την ίδια φωτογραφία. Μην ξεχνάμε πως μοιράζομαστε τα ίδια like και τους ίδιους followers. Έτσι, υπάρχει ισορροπία στις δημοσιεύσεις.

 

Τα Likes

Για τους νέους users, οι προσδοκίες των πολλαπλών likes είναι πολύ μεγάλες και πολλές φορές δεν συγκεντρώνονται τα επιθυμητά νούμερα και followers. Αυτό δεν πρέπει να τους αποθαρρύνει. Χρειάζεται εντατική προσπάθεια για να φτάσει κάποιος σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Σημαντικό είναι να μπορούμε να φωτογραφίζουμε ό,τι θέλουμε, να κάνουμε share ό,τι θέλουμε και να αφήνουμε το feed μας να αντιπροσωπεύει εμάς και όχι κάποιον που προσπαθούμε να υποδυθούμε. Η προσωπική, καλλιτεχνική ανάγκη μας για έκφραση έρχεται σε προτεραιότητα και μετά η επιθυμία μας να συμμετέχουμε σε κοινωνικές ομάδες και να αυτοπαρουσιαστούμε. Στη συνέχεια, όμως, φαίνεται πως το ξεχνάμε και μπαίνουμε περισσότερο μέσα στους κανόνες και τα πρέπει, προκειμένου να είμαστε επιτυχημένοι, αρεστοί, αποδεκτοί. Τελικά, φταίει το ίδιο το μέσο ή μήπως απλά οι άνθρωποι έχουν την τάση να ερμηνεύουν τα πράγματα βάσει της πολυπλοκότητάς τους; Αν, πάλι, πιστεύουμε πως ένα μέσο σαν το Instagram δεν ταιριάζει τελικά στην ιδιοσυγκρασία μας, μπορούμε πάντα να απευθυνθούμε σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπως τα Tumblr, Myspace, Facebook, Snapchat. Ευτυχώς, στον ιντερνετικό χώρο, υπάρχουν πολλά.

 

Τα #hashtag

Είναι προτιμότερο να μην χρησιμοποιούμε περισσότερα από τέσσερα hashtag ανά φωτογραφία. Μπορεί, όμως, να συμβεί να θέλουμε να κάνουμε ένα δεύτερο σχόλιο ή να δώσουμε περισσότερες επεξηγήσεις στην εικόνα που ανεβάσαμε. Ένα εύστοχο hashtag της στιγμής είναι καλύτερο. Χρησιμοποιώντας δημοφιλή hashtag, αποφεύγουμε μια δημοσίευση που δεν θα μας φέρει σε δύσκολη θέση ή ακόμα και εκτός θέματος.

Το ζητούμενο δεν είναι απλώς να φωτογραφίζουμε τον εαυτό μας, αλλά ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε να το κάνουμε.

Οι Selfies

Το selfie έχει τρομακτικά μεγάλη απήχηση και, φυσικά, οτιδήποτε γίνεται δημοφιλές στα social media καταλήγει να παίρνει διαστάσεις τερατώδεις. Καμία σχέση με την αρχική πρόθεση. Το ζητούμενο ίσως δεν είναι ότι φωτογραφίζουμε τον εαυτό μας, αλλά με ποιο τρόπο το επιτυγχάνουμε αυτό. Για παράδειγμα, το duck face selfie, πόζα με νάζι πολλά υποσχόμενη, είναι μια τέτοια κατηγορία και σε καμία περίπτωση κάτι όχι πάντα θελκτικό, σέξι ή χαριτωμένο όπως όλοι θέλουν να το παρουσιάσουν σε βαθμό που γίνεται κλισέ. Το ίδιο ισχύει και για τα selfies σε ταξί, ασανσέρ, μπάνια κ.ά, φωτογραφίες με τον εαυτό μας σε πολύ προσωπικές στιγμές, σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους. Ναι, συμβαίνει να απαθανατίζουμε τον εαυτό μας για να περάσει η ώρα, αλλά δεν τις δημοσιεύουμε όλες στο Ιnstagram. Tο όριο, το μέτρο και τον τρόπο, τα αποφασίζουμε εμείς οι ίδιοι.

 

Τα Quotes

Εικόνες που συνοδεύονται από εμπορευματοποιημένα αποφθέγματα και δηλώνουν έντονα την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε εκείνη τη στιγμή, τύπου «Keep calm and carry on» και άλλα παρόμοια που κατακλύζουν το διαδίκτυο καθημερινά κάνοντας μόδα τα κλισέ, καλό είναι να μην χρησιμοποιούνται με άκομψο τρόπο. Μια ελεγχόμενη σκέψη πριν ανεβάσουμε οτιδήποτε, επιβάλλεται και είναι προτιμότερη μπροστά στον κίνδυνο να εκτεθούμε ανεπανόρθωτα.

 

Τα Φίλτρα

Η χρήση των φίλτρων έχει δημιουργήσει σχολή, σε βαθμό να υπάρχουν λίστες με τα πιο δημοφιλή φίλτρα και τα εφέ που δημιουργούν. Κάτι σαν επίσκεψη στον αισθητικό σου. Αν και δεν είναι πάντα απαραίτητα, το αποτέλεσμα πάντως είναι εντυπωσιακό. Από την άλλη, η υπογράμμιση μιας φωτογραφίας με #nofilter hashtag, είναι απλά περιττή.

 

Το Food porn

Yπήρξε έντονα μια περίοδος όπου το να ποστάρεις φαγητά,πιάτα ή εστιατόρια ήταν ένα μαζικό ρεύμα στο διαδίκτυο. Είναι γεγονός: Οι φωτογραφίες με φαγητά παίρνουν πολλά like, όπως και αυτές που μοιραζόμαστε απολαμβάνοντας ένα γεύμα με παρέα ή μόνοι. Το μυστικό, όμως, κρύβεται στην συχνότητα που ανεβάζουμε. Πριν τις ποστάρουμε, θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Το περιεχόμενο της φωτογραφίας θα κάνει κάποιον να πεινάσει, να ξελιγωθεί ή, ακόμα χειρότερα, να ανακατευτεί; Αν είσαι food blogger, οπότε, λόγω επαγγελματικής ιδιότητας, χρειάζεται να ποστάρεις εικόνες για να διαφημίσεις ένα πιάτο, είναι απολύτως κατανοητό. Αλλά δεν υπάρχει ανάγκη για share μαζικών εικόνων, που μπορεί να κουράσουν τους followers. Tροφή για σκέψη, λοιπόν.

Πριν ποστάρουμε μια φωτογραφία με φαγητό, ας αναρωτηθούμε: Θα κάνει κάποιον να πεινάσει, να ξελιγωθεί ή, ακόμα χειρότερα, να ανακατευτεί;

Τα Παιδιά και τα Σκυλιά

Όλοι αγαπάμε τα παιδιά και τα σκυλιά. Φωτογραφίες με αυτά είναι όντως εγγύηση για χρυσά 'gram. Ωστόσο, καλό είναι να περιορίζονται τέτοιου είδους post σε ένα την εβδομάδα, καθώς περισσότερα προφανώς κουράζουν ή είναι αδιάφορα, κυρίως για αυτούς που δεν είναι ακόμη γονείς δίποδων ή τετράποδων.

 

Τα Βίντεο

Τα βίντεο γενικότερα παίρνουν λιγότερα likes απ' ό,τι οι εικόνες, πολύ απλά γιατί οι followers απαιτείται κατά μέσο όρο να ξοδέψουν 15' παρακολουθώντας. Καλό είναι να χρησιμοποιείται το βίντεο ως ατού και ιδιαίτερα για αστείες και ξεχωριστές εμπειρίες που δεν μπορούν να αποδοθούν με μια απλή φωτογραφία.

 

Η Τοποθεσία

Όσο καλή και αν είναι η φωτογραφία που μπορεί να τραβήξαμε, δεν ισχύει αν περιλαμβάνει εικόνες σε νοσοκομεία, κηδείες, wc, απλά και μόνο για να κοινοποιήσουμε την παρουσία μας σε αυτά. Επιπλέον, καλύτερα να αποφεύγονται εικόνες από γυμναστήρια και διάφορες αθλοπαιδιές, εκτός και αν γυμνάζεστε παρέα με τον Jay Z και την Beyonce.

 

Τα Selfie Sticks

Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί για το selfie stick. H μαζική φρενίτιδα που έχει προκαλέσει, οι δημόσιες φωτογραφίες που έχουν ανέβει στα social media, κρατώντας το μαγικό στικ, από τον Πρόεδρο της Αμερικής, τους celebrities, τους bloggers μέχρι και τους αθλητές, έχει σπείρει διχόνοια. Είναι τελικά το selfie stick κουλ ή γραφικό; Από τη μία, οι υποστηρικτές του το βλέπουν σαν ένα gadget, από την άλλη το κατατάσσουν σαν μία από τις πιο κακόγουστες εφευρέσεις της γενιάς των millennials, που πολύ καλά κάνει και ταιριάζει στην αισθητική της οικογένειας Kardashian. Η αλήθεια είναι ότι η πρακτικότητά του πολλές φορές μας λύνει τα χέρια, ιδίως όταν, για να τραβήξουμε μια καλή φωτογραφία ή ένα ενσταντανέ, απαιτείται υψηλός βαθμός δυσκολίας, αιλουροειδείς κινήσεις και πάνω από όλα σταθερό χέρι. Τι κάνουμε, όμως, όταν βρισκόμαστε ανάμεσα σε γκρουπ ανθρώπων και πρέπει να απαθανατίσουμε τη στιγμή; Υπάρχει πάντα η ρύθμιση της αυτοφωτογράφισης με χρονοδιακόπτη ή μπορούμε να ζητήσουμε από κάποιον περαστικό να πατήσει το κουμπί. Tο debate μπορεί να συνεχίζεται, η επιλογή της χρήσης του selfie stick, όμως, κρίνεται υποκειμενικά και βάσει της αισθητικής καθενός.

TAGS