Τα δημοσιεύματα αφιερωμένα στα όσα πρόκειται να δούμε την θεατρική χρονιά που ξεκινάει δυνατά στα μέσα του Οκτώβρη έχουν αυτή την εποχή μία από τις πρώτες θέσεις σε sites και εφημερίδες και οι λάτρεις του θεάτρου μάλλον δεν ξέρουν πώς να διαχειριστούν τον μεγάλο όγκο της πληροφορίας, αλλά ούτε και για που να πρωτοβγάλουν εισιτήριο.
Υπάρχει όμως μία παράσταση πάνω στην οποία έχουν γυρίσει όλα τα βλέμματα του καλλιτεχνικού κόσμου με μεγάλη αγωνία για διαφορετικούς λόγους. Πρώτον, πρόκειται για την επιστροφή του Ρώσου Κονσταντίν Μπογκομόλοφ στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, δύο χρόνια μετά τους Αδελφούς Καραμάζοφ του Ντοσκογιέφσκι. Δεύτερον, γιατί αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Στέγη καλεί έναν ξένο σκηνοθέτη να δουλέψει αποκλειστικά με έλληνες ηθοποιούς. Τρίτον, γιατί κάθε θεατρικό εγχείρημα του Μπογκομόλοφ αποτελεί από μόνο του ξεχωριστό σημείο αναφοράς, γεννώντας περιέργεια σχετικά με τον τρόπο που θα επιλέξει αυτή τη φορά ο πρωτοποριακός σκηνοθέτης να προσεγγίσει το έργο του.
Φέτος ο Μπογκομόλοφ έρχεται λοιπόν και πάλι στην Αθήνα με ένα μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι και οι Δαιμονισμένοι ετοιμάζονται να βρουν τη δική τους θέση στη σκηνή της Στέγης στο τέλη Νοεμβρίου. Ο άνθρωπος, ο οποίος με μέσα μαγικά που μοιάζει να μπορεί αν συλλαβεί μόνο ο ίδιος έχει τον τρόπο να φέρει στα σήμερα ιστορίες και χαρακτήρες που γεννήθηκαν δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες χρόνια νωρίτερα και φαίνεται ικανός να εντοπίσει ανεξερεύνητες διαστάσεις μέσα και κάθε εμβληματικό ρόλο του παγκόσμιου θεάτρου, θα επιχειρήσει φέτος να τοποθετήσει το ιστορικό βιβλίο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα στην ελληνική, σημερινή πραγματικότητα.
Έχοντας ήδη ανεβάσει τον Ιδανικό Σύζυγο του Βρετανού Όσκας Ουάιλντ ως trash κωμωδία και τον Βασιλιά Λιρ του Σαίξπηρ ως καρκινοπαθή γυναίκα ο 42χρονος Μπογκομόλοφ είναι χωρίς δεύτερη σκέψη και συζήτηση το πρόσωπο που περιμένει να δει σε δύο μήνες ολόκληρη η θεατρική Αθήνα.
Οι Δαιμονισμένοι του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Πρεμιέρα 22 Νοεμβρίου