Mε την έκθεση Van Gogh Alive να βρίσκεται σε εξέλιξη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το ενδιαφέρον για την ζωή και το έργο του σημαντικού ζωγράφου, τουλάχιστον από το κοινό της χώρας μας, έχει αναζοπυρωθεί.
Άρα είναι λογικό το γεγονός ότι μία, λιγάκι απίστευτη, είδηση που έφτασε σε εμάς από Ολλανδία μεριά έχει προκαλέσει τρομερή αίσθηση μαζί με ακόμα περισσότερη έκπληξη, φυσικά.
Ο σπουδαίος Ολλανδός ζωγράφος γνωστός για την αγάπη που είχε στην ύπαιθρο συνήθιζε να φιλοτεχνεί πολλά έργα του σε εξωτερικούς χώρους, ανάμεσα τους και τα περίφημη Ελαιόδεντρα, τα οποία ολοκλήρωσε 128 χρόνια πριν.
Ο πίνακας του Βίνσεντ Βαν Γκογκ.
Σήμερα μελετητές από το Μουσείο Τέχνης Nelson-Atkins σχεδόν τυχαία παρατήρησαν πάνω στον συγκεκριμένο πίνακα μία απίστευτη λεπτομέρεια που κανείς άλλος δεν είχε προσέξει εδώ και πάνω από έναν αιώνα. Πιο συγκεκριμένα είδαν καθαρά πάνω σε ένα από τα δέντρα μία μικρή ακρίδα, η οποία έχει αφομιωθεί πλέον πλήρως με το χρώμα και έχει γίνει φυσικό κομμάτι του πίνακα.
Η Mary Schafer, συντηρητής γκαλερί, βρήκε το έντομο ενώ εξέταζε τον καμβά με μεγεθυντικό φακό, αρχικά σκέφτηκε πως ήταν ένα φύλλο, ωστόσο, με μια προσεκτική ματιά κατάλαβε τι έβλεπε. Η ακρίδα είναι «καμουφλαρισμένη» με καφέ και πράσινα χρώματα στο προσκήνιο του πίνακα.
«Ο Βαν Γκογκ εργαζόταν έξω στη φύση. Και ξέρουμε πως ασχολήθηκε με τον αέρα και τη σκόνη, τα χόρτα και τα δένδρα, τις μύγες και τις ακρίδες», λέει ο Julián Zugazagoitia, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσείου Nelson-Atkins, όπως μεταφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph.
«Η ανακάλυψη της ακρίδας συνδέει τους θεατές με το στιλ ζωγραφικής του Βαν Γκογκ και τη στιγμή που έκανε το έργο», αναφέρει.
Ο Michael Engel, παλαιοεντομολόγος από το Πανεπιστήμιο του Κάνσας, θεωρεί πως επειδή δεν υπάρχει κάποιο σημάδι κίνησης στο χρώμα, η ακρίδα ήταν ήδη νεκρή όταν έπεσε πάνω στον καμβά.