0
SHARES
Και μόνο στην ιδέα να αποκτήσετε κατοικίδιο, τρομάζετε, λόγω της φροντίδας και των εξόδων που αυτό θα απαιτεί; Κι όμως, έρευνες δείχνουν ότι τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα – και, σε περίοδο κρίσης, ακόμα πιο σημαντικά. Ποιοι είναι, λοιπόν, οι επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι με τους οποίους ένα σκυλάκι μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητά μας; Ακολουθούν οι δέκα επικρατέστεροι. 
 
1. Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. 
Όλοι έχουμε νιώσει ότι έστω και το ολιγόλεπτο παιχνίδι με ένα λαμπραντόρ ή ένα κόκερ σπάνιελ μάς έδωσε αμέσως χαρά και μας αποφόρτισε από τα καθημερινά προβλήματα. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, όμως, ήρθε να επισφραγίσει και επιστημονικά αυτή την αίσθηση, τονίζοντας ότι πράγματι ένας σκύλος, ως κατοικίδιο, ελαττώνει αισθητά τις πιθανότητες για παθήσεις της καρδιάς. Σε μια εποχή, λοιπόν, που τέτοια ιατρικά περιστατικά είναι συνηθισμένα, ένας τετράποδος φίλος είναι ίσως ό,τι χρειαζόμαστε. 
 
2. Λειτουργεί σαν «θεραπευτής» σε πολλές ασθένειες.  
Έχετε κάποια πάθηση και ανησυχείτε ότι η φροντίδα ενός σκύλου θα επιβάρυνε την υγεία σας; Σύμφωνα με έρευνες, το συμπαθές κατοικίδιο μειώνει το άγχος, τον πόνο και την κατάθλιψη όσων πάσχουν από σωματικά ή ψυχολογικά προβλήματα, ακόμα και σε περιπτώσεις ασθενών που κάνουν χημειοθεραπεία, υποφέρουν από έντονο μετατραυματικό στρες ή έχουν κινητικές δυσκολίες. Παράλληλα με την αναγκαία θεραπεία, ένα κουτάβι τούς κάνει να νιώθουν αισθητά καλύτερα. 
 
3. Εντοπίζει με τη μύτη του σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο καρκίνος. 
Όσο κι αν φέρεται παράξενο ή υπερβολικό, μια σειρά από επιστημονικά ευρήματα καταλήγουν σε αυτό το συμπέρασμα. Εξάλλου, ένας σκύλος έχει 1 εκατομμύριο φορές πιο ισχυρή όσφρηση από τη δική μας και αυτό τον κάνει – μεταξύ άλλων – να «μυρίζει» τι συμβαίνει μέσα στο σώμα μας. Π.χ., μπορεί να καταλάβει τη διαφορά στην αναπνοή όσων πάσχουν από καρκίνο στο στήθος ή στον πνεύμονα από εκείνους που δεν πάσχουν. Ίσως, λοιπόν, ο μικρός μας φίλος μάς υπενθυμίσει με τον τρόπο του ότι έχει έρθει η ώρα να επισκεφθούμε τον γιατρό μας για ένα check-up. 
 
4. Μας βοηθά να κρατηθούμε σε φόρμα. 
Όσο κουρασμένοι κι αν γυρίσουμε από τη δουλειά, ένα κουτάβι δεν μπορεί παρά να μας περιμένει με κουνιστή ουρά για να το πάμε βόλτα. Και πώς να το απογοητεύσεις, όταν τελικά βγαίνει και σε εμάς σε καλό; Σύμφωνα με έρευνες, όσοι έχουν σκύλο είναι κατά 34% πιθανότερο να κάνουν τα 150 λεπτά άσκησης που χρειαζόμαστε όλοι εβδομαδιαίως, συγκριτικά με εκείνους που δεν έχουν. Κι αν το περπάτημα θεωρείται ήπιας έντασης γυμναστική, δεν πειράζει, εφόσον είναι αποδεδειγμένα πολύ ευεργετικό. 
 
5. Ελαττώνει τα επίπεδα του στρες.
Το αισθάνονται όσοι έχουν ήδη σκύλο, αλλά πλέον έρχονται και επιστημονικές έρευνες να επιβεβαιώσουν ότι η φροντίδα του συγκεκριμένου κατοικίδιου και το παιχνίδι μαζί του απελευθερώνει ουσίες στον εγκέφαλο που μειώνουν τα επίπεδα του στρες. Νιώθετε, λοιπόν, ότι όλα σας πάνε στραβά και ανησυχείτε για το μέλλον; Τώρα ξέρετε πιο είναι το καλύτερο αγχολυτικό. 
 
6. Μειώνει την αρτηριακή πίεση. 
Μια ιατρική μέτρηση που θα πρέπει να κάνουμε προληπτικά σε κάθε ηλικία δείχνει καλύτερα αποτελέσματα με την παρουσία ενός συμπαθούς τετράποδου να κόβει βόλτες στο σπίτι μας (ακόμα κι αν κάπου-κάπου μασουλάει αγαπημένα μας αντικείμενα). Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία επαναλαμβάνει: Τα επίπεδα του άγχους μειώνονται, νιώθουμε πιο ήρεμοι και ο κίνδυνος του «θα μου ανέβει η πίεση» υποχωρεί μπροστά σε χαριτωμένες γκάφες και αταξίες. 
 
7. Μας κάνει πιο κοινωνικούς. 
Η απογοητευτική συμπεριφορά φίλων, ο επίπονος χωρισμός από ένα σύντροφο ή οι συχνές διαφωνίες με συναδέλφους μάς κάνουν καμιά φορά να θέλουμε να κλειστούμε στο σπίτι μας και να μην αντικρίσουμε άνθρωπο. Και τότε είναι που θα έρθει κάποιος να μας κουνήσει την ουρά του, να μας τραβήξει από το μπατζάκι και να μας κατευθύνει (ξανά) προς την πόρτα. Μια σειρά από έρευνες δείχνει ότι ο σκύλος, ως κατοικίδιο, ενισχύει την ανάγκη μας να ανήκουμε σε ομάδες και να συναναστρεφόμαστε με άλλους, ενώ, παράλληλα, μας κάνει να επικοινωνούμε καλύτερα μαζί τους και να ξεπερνάμε ευκολότερα αρνητικές εμπειρίες από προηγούμενες διαπροσωπικές σχέσεις. 
 
8. Μας βοηθάει να κόψουμε το κάπνισμα.
Κάτι η μείωση του στρες που μας προσφέρει, κάτι η άσκηση που – λόγω της καθημερινής βόλτας - έχουμε βάλει στην καθημερινότητά μας, επιστημονικά ευρήματα αποδεικνύουν ότι όσοι έχουν σκύλο καταφέρνουν να κόψουν, ή τουλάχιστον να μειώσουν, ευκολότερα το κάπνισμα. Ποιος θέλει, εξάλλου, να υποβάλλει τη δυνατή μύτη του αγαπημένου του φίλου στην εισπνοή θανατηφόρων ουσιών; 
 
9. Μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε μια καλή πράξη.
Καθημερινά, βλέπουμε στο ίντερνετ ή στους δρόμους της γειτονιάς μας αξιολάτρευτα κουτάβια να αναζητούν σπίτι. Γιατί, λοιπόν, να μην βοηθήσουμε ένα από αυτά να έχει φαγητό, ζεστή φωλιά και σταθερή συντροφιά; Την ευχαρίστηση, εξάλλου, που μας χαρίζει κάθε καλή πράξη, θα μας χαρίσει κι αυτή. Και δεν υπάρχει  τίποτα καλύτερο από την αίσθηση ότι προσφέρεις κάτι ουσιώδες. 
 
10. Όσοι το έχουν κάνει, το συνιστούν ανεπιφύλακτα. 
Αρκεί, φυσικά, όπως τονίζουν, να μην λάβουμε την απόφαση παρορμητικά και επιπόλαια, αλλά να το έχουμε σκεφτεί καλά και να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε στο κουτάβι που θα υιοθετήσουμε όλη τη φροντίδα που χρειάζεται. Από τη στιγμή που θα το πράξουμε, πάντως, ειδικά στη δύσκολη εποχή που ζούμε, μόνο καλό θα μας κάνει. 
 
TAGS