Γράφει η Θάλεια Αγγελίδη, Head of Marketing and Communications, MetLife Greece

Μία στις τέσσερις γυναίκες σκέφτονται είτε να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους, είτε να μειώσουν τις ώρες  εργασίας τους, είτε να μετατρέψουν την απασχόλησή τους σε part time εξαιτίας της μεγάλης πίεσης που δέχονται την περίοδο της πανδημίας τόσο στη δουλειά όσο και στο σπίτι, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας McKinsey που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης  Lean In, που στην Ελλάδα εκπροσωπείτε από το Lean in Network Greece.

«Αν υπήρχε ένα «κουμπί πανικού», θα το χτυπούσαμε», λέει χαρακτηριστικά η Rachel Thomas, CEO και συνιδρύτρια του Lean In και συνεχίζει τονίζοντας ότι αν οι γυναίκες συνεχίσουν να χάνουν την αυτοπεποίθησή τους και να βάζουν οι ίδιες εμπόδια στην σταδιοδρομία τους, αυτό θα δημιουργήσει μεγάλες ανισορροοπίες στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια στην ισότητα στον εργασιακό χώρο.

Μάλιστα, όσο η πανδημία συνεχίζεται, τόσο εντονότερα βιώνουν τις συνέπειές της οι γυναίκες, σε οικονομικό, σε ψυχοσυναισθηματικό, σε κοινωνικό, αλλά και σε σωματικό επίπεδο. Αυτά τα στοιχεία  επιβεβαιώνονται και από τα ευρήματα της έρευνας τάσεων στις Ομαδικές Ασφαλίσεις (Employee Benefit Trends Study) που διεξάγει σε ετήσια βάση η MetLife. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2020, στη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, το 68% των ανδρών δήλωναν ότι τα οικονομικά τους πήγαιναν αρκετά καλά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες ήταν 60%. Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, τον Ιανουάριο του 2021, η διαφορά αυτή είχε διευρυνθεί σημαντικά. Το ποσοστό των γυναικών που θεωρούσαν ότι είναι σε καλή οικονομική κατάσταση είχε μειωθεί στο 53%, ενώ στους άνδρες είχε αυξηθεί ελαφρά στο 69%.

Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, τον Ιανουάριο του 2021, η διαφορά αυτή είχε διευρυνθεί σημαντικά. Το ποσοστό των γυναικών που θεωρούσαν ότι είναι σε καλή οικονομική κατάσταση είχε μειωθεί στο 53%, ενώ στους άνδρες είχε αυξηθεί ελαφρά στο 69%.

Οι κυριότεροι προβληματισμοί των γυναικών σε σχέση με τα οικονομικά τους αφορούν στην έλλειψη επαρκών αποταμιεύσεων για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης ανάγκης (ποσοστό 33% έναντι 23% μεταξύ των ανδρών), καθώς και το γεγονός ότι δεν πληρώνονται αρκετά για τη δουλειά που κάνουν (30% για τις γυναίκες και 21% για τους άνδρες).

Επιπλέον, φαίνεται να ανησυχούν περισσότερο για το ενδεχόμενο να νοσήσει με COVID-19 κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο, ενώ εκφράζουν σημαντικά μεγαλύτερο άγχος για θέματα εκτός δουλειάς – εύρημα που σχετίζεται με το γεγονός ότι ο γυναίκες αναλαμβάνουν μεγαλύτερες ευθύνες εντός της οικογένειας.

Η MetLife, κατανοεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της εργαζόμενης μητέρας και στέκεται δίπλα στους καθημερινούς αγώνες των γυναικών να διεκδικούν τη θέση που τους αξίζει στην εργασία τους και στην κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα και να φροντίζουν και να προστατεύουν την οικογένειά τους.  

Η MetLife, κατανοεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της εργαζόμενης μητέρας και στέκεται δίπλα στους καθημερινούς αγώνες των γυναικών να διεκδικούν τη θέση που τους αξίζει στην εργασία τους και στην κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα και να φροντίζουν και να προστατεύουν την οικογένειά τους.  

Γι’ αυτό έχει σχεδιάσει προγράμματα υγείας και προστασίας, που απαντούν στην ανάγκη τους για μια καθημερινότητα με λιγότερο άγχος, με λύσεις, που επιτρέπουν σε κάθε γυναίκα να νιώθει τη σιγουριά της κατάλληλης οικονομικής προστασίας για την ίδια και την οικογένειά της, απέναντι στο απρόοπτο.

Προγράμματα όπως το ABC Health Care, το νοσοκομειακό πρόγραμμα της MetLife που καλύπτει τα έξοδα νοσηλείας σε κορυφαία ιδιωτικά νοσοκομεία της χώρας ή το MediPlan που παρέχει νοσοκομειακό επίδομα ακόμα και για 1 ημέρα νοσηλείας, είτε αυτή αφορά δημόσιο είτε ιδιωτικό νοσοκομείο. Επιπλέον, πέρα από τις νοσοκομειακές ή επιδοματικές καλύψεις, όλα τα προγράμματα υγείας της MetLife παρέχουν πρόσβαση σε  μοναδικά προνόμια και δωρεάν παροχές, μέσω του δικτύου Advanced Benefit Club, το οποίο περιλαμβάνει τα περισσότερα νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα στην Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα, και πάνω από 2.000 ιατρούς σε όλη την επικράτεια.

Αυτό που αξίζει σε κάθε γυναίκα είναι να μπορέσει να επιστρέψει σε μια καλύτερη κανονικότητα. Να μην χρειάζεται ποτέ να βρεθεί στη δύσκολη θέση να επιλέξει ανάμεσα στην καριέρα και την οικογένειά της. Αρκεί να πιστέψει η ίδια στον εαυτό της και να αξιοποιήσει τις λύσεις που της προσφέρονται για να μπορεί να νιώθει πιο σίγουρη για τη φροντίδα της οικογένειάς της και να συνεχίσει να ζει, με λιγότερο άγχος.  

Κι όμως κάθε γυναίκα μπορεί να τα καταφέρει όλα!

Θάλεια Αγγελίδη - Head of Marketing and Communications, MetLife Greece

 

 

TAGS