Η προσαρμογή στο δημοτικό σχολείο είναι δύσκολη για ένα πρωτάκι, πόσο μάλλον φέτος, που θα κληθεί να ακολουθήσει τα πρωτόγνωρα για όλους μέτρα ασφαλείας κατά της πανδημίας της COVID-19. Με αυτό το σκεπτικό δύο Αμερικανίδες δασκάλες, η Πατρίσια Ντόβι και η Κιμ Μάρτιν από το σχολείο St. Barnabas Episcopal School, στη Φλόριντα, αποφάσισαν να κάνουν το social distancing, τουλάχιστον στο εσωτερικό της σχολικής αίθουσας, κυριολεκτικά παιχνιδάκι.
Συγκεκριμένα, μεταμόρφωσαν κάθε ατομικό θρανίο σε αυτοκινητάκι, επενδύοντάς το με πάνελ από πλεξιγκλάς. Η ιδέα, βασικά, προήλθε από μια άλλη Αμερικανίδα εκπαιδευτικό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την Τζένιφερ Μπιρτς Πίρσον, από το Τέξας. Η υλοποίηση έγινε από τις ίδιες τις δασκάλες με τη βοήθεια φίλων και συγγενών και η μετατροπή της σχολικής αίθουσας σε παιχνιδιάρικο παιδότοπο ολοκληρώθηκε μόλις σε μια εβδομάδα με εντυπωσιακά αποτελέσματα, όπως μπορούμε να δούμε στη φωτογραφία. Οι Ντόβι και Μάρτιν κάλυψαν σχεδόν όλα τα έξοδα από την τσέπη τους, με εξαίρεση τα πλεξιγκλάς που διατέθηκαν από το σχολείο.
«Οτιδήποτε μπορούμε να κάνουμε για να προσθέσουμε λίγη ελαφρότητα και δημιουργικότητα που θα ενθουσιάσουν τα παιδιά είναι ιδιαίτερα σημαντικό για αυτή τη σχολική χρονιά» σχολίασε η Ντόβι. «Προσπαθήσαμε η αίθουσα να μοιάζει πιο φιλική για τα παιδιά και όχι τόσο τρομακτική».
Και φαίνεται πως τα κατάφεραν. Η σχολική σεζόν στο St. Barnabas Episcopal School ξεκίνησε ήδη, στις 26 Αυγούστου, και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την έκπληξη που τους περίμενε. «Πάνω στα θρανία τοποθετήσαμε κλειδιά με τα ονόματά τους. Όλα ήταν πολύ ενθουσιασμένα και μας ρωτούσαν αν τα αυτοκινητάκια λειτουργούν στ’ αλήθεια και πού πρέπει να βάλουν το κλειδί».
Γιατί όμως αυτοκινητάκια και όχι κάποιο άλλο παιχνίδι; «Τα παιδιά ήδη ακολουθούν κάποιους κανόνες ασφαλείας στο αυτοκίνητο. Ξέρουν π.χ. ότι δεν μπορεί να μπει κανένας άγνωστος μέσα ή ότι δεν πρέπει ποτέ να βγάζουν τα χέρια τους από το παράθυρο. Αυτός είναι λοιπόν ένας τρόπος να νιώθουν ότι συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι και όχι ότι περιορίζονται».