Τη στιγμή που σε άλλα νηπιαγωγεία της Ελλάδας συνωστίζονται πάνω από είκοσι παιδιά ανά τμήμα, σε μικροσκοπικές αίθουσες που συχνά δεν αερίζονται καλά, ένα σχολείο στην Κρήτη έδωσε το παράδειγμα του πιο υγιεινού αλλά και απολαυστικού μαθήματος για μικρούς και μεγάλους: το μετέφερε στην όμορφη αυλή του.
Πρόκειται για το νηπιαγωγείο Κυριάννας - Σπιτοσχολείο, στο Ρέθυμνο, που ανέβασε φωτογραφίες από την πρωτοβουλία στη σελίδα του στο Facebook, συνοδεύοντάς τις με τη λεζάντα: «Οι τάξεις μεταφέρθηκαν κυριολεκτικά στην υπέροχη αυλή μας! Δύο τάξεις με "μαγικούς" τοίχους… για τα παιδιά ήταν εύκολο να μείνουν στα όρια των δυο ομάδων χωρίς να υπάρχουν τοίχοι! Ήταν καταπληκτικό! Μείναμε αρκετή ώρα κοιτάζοντας τα, με ένα χαμόγελο στα χείλη. Πόσο όμορφη εικόνα! Να βλέπεις τα παιδιά έξω… στο πράσινο… να μαθαίνουν και να χαίρονται!».
Το υπαίθριο εκείνο μάθημα κοινοποιήθηκε ξανά και ξανά στο ελληνικό διαδίκτυο και έγινε πηγή έμπνευσης. Δεν είναι μόνο η ευεργετική δράση του ήλιου και της φύσης στην ψυχική υγεία και την ανάπτυξη των μικρών μαθητών αλλά, ειδικά φέτος, και ο επαρκής αερισμός ενός υπαίθριου χώρου, που προστατεύει σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο από τον κορονοϊό αλλά και από τις άπειρες παιδικές ιώσεις που ταλαιπωρούν τις οικογένειες κάθε χρόνο, ιώσεις που θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν δεν υπήρχε ο συνήθης συνωστισμός στα σχολεία. Μακάρι περισσότερα ελληνικά νηπιαγωγεία να είχαν τις υποδομές για να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Σπιτοσχολείου.
Δείτε ένα ρεπορτάζ για τα νηπιαγωγεία του δάσους στη Δανία, όπου το μάθημα γίνεται στην ύπαιθρο: