Όταν μια Γαλλίδα αρχιτέκτονας, η Αγκάθ Μαριμπέ, ανέλαβε την ανακαίνιση ενός τυπικού παριζιάνικου διαμερίσματος για νεαρό ζευγάρι που είχε μόλις μετακομίσει στο δεύτερο όροφο ενός κτιρίου του 18ου αιώνα, δεν θα μπορούσε φυσικά να φανταστεί τι θα ανακάλυπτε. Γιατί στους τοίχους κρύβονταν τοιχογραφίες υποστηρικτών της Γαλλικής Επανάστασης, που οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες είχαν καλύψει με την τοποθέτηση ενός επιπλέον μπάνιου.
«Όταν ανοίξαμε ξανά εκείνον το χώρο, ανάμεσα σε ό,τι χρησιμοποιείται σήμερα ως κουζίνα και σαλόνι, ξεσκεπάσαμε κάτι εκπληκτικό». Τοιχογραφίες κάθε άλλο παρά ειδυλλιακές χρονολογούνται από τον 18ο αιώνα, απεικονίζοντας κοινωνικές αναταραχές: Σε μια από αυτές, για παράδειγμα, μια γυναίκα με μαντίλι και ποδιά χτυπάει έναν ευγενή με το ραβδί της. Ενώ σε μια άλλη, μια ακόμα γυναίκα, πιθανότατα μοναχή, εκλιπαρεί για έλεος κάποια που τη χτυπάει με καλάμια.
Τοιχογραφίες κάθε άλλο παρά ειδυλλιακές χρονολογούνται από τον 18ο αιώνα, απεικονίζοντας κοινωνικές αναταραχές: Σε μια από αυτές, για παράδειγμα, μια γυναίκα με μαντίλι και ποδιά χτυπάει έναν ευγενή με το ραβδί της.
Σε άλλα σημεία του τοίχου, η αρχιτέκτονας εντόπισε εμβλήματα της Γαλλικής Επανάστασης καθώς και επιγραφές που ζητούν «ενότητα, αδιαιρετότητα της δημοκρατίας, ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη ή θάνατο».
Τα έργα ανάγονται στο 1780. Σύμφωνα με αρχεία, όπως διευκρινίζει η αρχιτέκτονας, το διαμέρισμα πιθανότατα ανήκε σε μια αδελφότητα τεχνιτών, βασική κινητήριος δύναμη της επανάστασης.
«Είναι η πρώτη φορά που μου συμβαίνει κάτι τέτοιο» πρόσθεσε η Μαριμπέ, συμπληρώνοντας: «Και δεν γνωρίζω κανέναν συνάδελφό μου να έχει αντιμετωπίσει τίποτα παρόμοιο εδώ στο Παρίσι. Γενικά, κάποιος είτε διατηρεί τις τοιχογραφίες (ειδικά εκείνες στην οροφή, που είναι πιο συνηθισμένες και πρόσφατες) είτε τις καταστρέφει εντελώς».
«Δεν θα ήθελαν όλοι να παίρνουν καθημερινά το πρωινό τους μπροστά στα γυμνά οπίσθια μιας μοναχής ή σε μια αιματοβαμμένη γκιλοτίνα».
Δυστυχώς, μέρος των συγκεκριμένων έργων έχει καταστραφεί από τη φθορά του χρόνου, αλλά οι νέοι ιδιοκτήτες, παθιασμένοι με την ιστορία, αποφάσισαν να διατηρήσουν ό,τι απέμεινε ενσωματώνοντας το, σε συνεργασία με την αρχιτέκτονα, στη συνολική διακόσμηση. Παρόλο που κάποιες από αυτές τις τοιχογραφίες είναι τουλάχιστον ανορθόδοξες. Ή όπως το έθεσε η Μαριμπέ: «Δεν θα ήθελαν όλοι να παίρνουν καθημερινά το πρωινό τους μπροστά στα γυμνά οπίσθια μιας μοναχής ή σε μια αιματοβαμμένη γκιλοτίνα».
Δείτε κάποιες από τις τοιχογραφίες:
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram
Με στοιχεία από www.messynessychic.com