0
SHARES

Έπεσα πάνω σε ένα μαξιλάρι Tomy K., με έντονα χρώματα, σε κάποιο χαλαρό scroll down. Κόλλησα. Τα έντονα χρώματα έχουν την τάση να παγιδεύουν το βλέμμα, να το μπλοκάρουν ευχάριστα. Γι' αυτό και οι αγγλόφωνοι τα πλακάτ χρώματα τα λένε -με την χαρακτηριστική τους ακριβολογία που συνοδεύει το λεξιλόγιό τους- colour block. Ένα μαξιλάρι που θα μπορούσε να έχει τη λεζάντα «μια σούπερ ευχάριστη εικόνα». Τα είδη σπιτιού του Tomy K. έχουν βαλθεί να ανατρέψουν το μούχρωμα. Αν ήταν διάθεση θα ήταν η ευφορία. Ποιος είναι ο κύριος Tomy πίσω από τα ευφορικά αυτά αντικείμενα; Και ποια είναι η «ψυχολογία» ενός τέτοιου μαξιλαριού. Ρωτάω τον ίδιο τον Tomy.

Τα έντονα χρώματα έχουν την τάση να παγιδεύουν το βλέμμα, να το μπλοκάρουν ευχάριστα.
«Τότε μου μπήκε το μικρόβιο να πάω την δουλειά μου και τη γραφιστική ένα βήμα παραπέρα, με την ενασχόληση με το ύφασμα. Έτσι αρχές του 2013 δημιούργησα το brand Τomy K.».

«Σπούδασα γραφιστική και εργάστηκα για χρόνια σαν art director σε διαφημιστικές εταιρείες. Το 2007 αποφάσισα να ξεκινήσω το δικό μου γραφείο» λέει. Σαν κάτι να είχε καταλάβει για την επερχόμενο οικονομικό στραπάτσο και να την έκανε με ελαφρά βηματάκια από τις αμφιβόλου βιωσιμότητας εταιρείες. «Το 2011 επιλέχθηκα ανάμεσα στους 16 καλλιτέχνες παγκοσμίως, στον διαγωνισμό που έκανε ο Ralph Lauren για το Art Star Project, όπου θα φιλοτεχνούσα ένα 3D αστέρι από denim. Τότε μου μπήκε το μικρόβιο να πάω την δουλειά μου και τη γραφιστική ένα βήμα παραπέρα, με την ενασχόληση με το ύφασμα. Έτσι αρχές του 2013 δημιούργησα το brand Τomy K.» συνεχίζει. «Αρχικά ξεκίνησα με τη δημιουργία 3D κάδρων από χαρτί, όπου σύντομα έγιναν γνωστά, και σταδιακά άρχισα να προσθέτω νέα προϊόντα. Όταν βρήκα τους κατάλληλους συνεργάτες, εμφανίστηκαν, ως δια μαγείας, και τα προϊόντα τυπωμένα σε ύφασμα. Κάθε σεζόν προσπαθώ να δημιουργώ και να παρουσιάζω κάτι καινούργιο».

Και τσαντάκια Tomy K., για να βάζουμε πράγματα που θέλουμε να φυλάξουμε στα συρτάρια μας ή για να βγούμε βόλτα.

«Τι είναι αυτό που κάνει τα Tomy Κ. να ξεχωρίζουν;» τον ρωτάω, ενώ ξέρω ήδη την απάντηση. «Πιστεύω πως είναι τα ιδιαίτερα prints και τα patterns που σχεδιάζω -τα περισσότερα στο χέρι- και που αναμφίβολα προσθέτουν μια ξεχωριστή νότα στο χώρο, αλλά φυσικά και η καλή τους ποιότητα και οι προσιτές τιμές». Αυτό ήθελα να ακούσω, για τις προσιτές τιμές. Γιατί εάν κάποιος θέλει να «χτυπήσει» τις διεθνής αλυσίδες fast fashion αντικειμένων, μόνο με ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές μπορεί να τα καταφέρει. Κι ας κατασκευάζει και παράγει στην Ελλάδα του 2016, με την «έξαλλη» φορολογία για τις μικρές επιχειρήσεις.

Πιστεύω πως ο Έλληνας δεν ασχολείται όσο θα έπρεπε με το σπίτι. Ίσως οι νεότερες γενιές να την “ψάχνουν” λίγο περισσότερο

«Σε ποια “σπίτια” απευθύνονται;» ξαναρωτάω. «Σε όσους αγαπούν τα έντονα σχέδια, τα ξεχωριστά prints, τα ζωηρά χρώματα, σε όσους θεωρούν το σπίτι τους κάτι παραπάνω από έναν χώρο να ζεις, αλλά που το βλέπουν σαν έναν χώρο έκφρασης και δημιουργικότητας» απαντάει και αμέσως καταθέτει και την προέκταση της παραπάνω σκέψης του: «Πιστεύω πως ο Έλληνας δεν ασχολείται όσο θα έπρεπε με το σπίτι. Ίσως οι νεότερες γενιές να την “ψάχνουν” λίγο περισσότερο και να αναζητούν το διαφορετικό, αλλά σίγουρα δεν έχουμε την ευρωπαϊκή κουλτούρα στο θέμα του σπιτιού».

«Τα Tomy K. απευθύνονται σε όσους θεωρούν το σπίτι τους κάτι παραπάνω από έναν χώρο να ζεις, αλλά που το βλέπουν σαν έναν χώρο έκφρασης και δημιουργικότητας»

-Τι έχει αλλάξει στις τάσεις της διακόσμησης τα τελευταία χρόνια;

«Θεωρώ πως ο συνδυασμός του κλασικού με το πιο μοντέρνο είναι ένα βασικό στοιχείο. Βλέπεις παλιά έπιπλα της γιαγιάς να παντρεύονται πολύ ωραία με μια μοντέρνα λάμπα ή καρέκλα. Γενικά το στυλ mix and match με έντονα προσωπικά στοιχεία είναι αυτό που πια δείχνει να κερδίζει έδαφος έναντι των απρόσωπων και υπερβολικά στιλιζαρισμένων χώρων».

Η νέα σειρά κεριών, τα “Scents of Greece”, έχει τρία αρώματα της Ελλάδας, γλυκάνισο, μαστίχα και λεμονόχορτο.

-Πόσο χαρούμενο σε κάνει το ταμπελάκι made in Greece;

«Με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο και το χρησιμοποιώ με καμάρι γιατί θέλω να στηρίξω την προσπάθεια τόσων ανθρώπων εδώ στην Ελλάδα που κάνουν την δουλειά τους κάτω από τόσο αντίξοες συνθήκες και που όμως παλεύουν και δημιουργούν. Και ανήκω και εγώ σε αυτή την κατηγορία».

-Ποιο από όλα τα αντικείμενα Tomy K. θυμίζει πιο πολύ Ελλάδα και γιατί;

«Αυτό θα είναι σίγουρα η νέα σειρά κεριών, τα “Scents of Greece” όπου έχω επιλέξει τρία χαρακτηριστικά αρώματα της Ελλάδας, γλυκάνισο, μαστίχα και λεμονόχορτο. Η ιδέα ήταν ένα διαφορετικό ελληνικό σουβενίρ που να ταξιδέψει τον καταναλωτή νοερά ξανά στην Ελλάδα, στις διακοπές του και να τον κάνει να σκεφτεί πως πρέπει πολύ σύντομα να ξαναγυρίσει» λέει ο Tomy που βλέπει το σπίτι σαν λευκό καμβά. 

Facebook

iamtomyk.com 

Τα κεριά “Scents of Greece” μυρίζουν Ελλάδα.
Το στυλ mix and match με έντονα προσωπικά στοιχεία είναι αυτό που πια δείχνει να κερδίζει έδαφος έναντι των απρόσωπων και υπερβολικά στιλιζαρισμένων χώρων».
«Θέλω να στηρίξω την προσπάθεια τόσων ανθρώπων εδώ στην Ελλάδα που κάνουν την δουλειά τους κάτω από τόσο αντίξοες συνθήκες και που όμως παλεύουν και δημιουργούν».
Ένα χρυσό σφουγγάρι-παγωτό ξυλάκι.
TAGS