Οι περισσότεροι παραγωγοί ρούχων σήμερα έρχονται αντιμέτωποι με την πρόκληση να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τα Zara. Κι αυτό γιατί τα συγκεκριμένα καταστήματα αφενός διαθέτουν ένα πολύ εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων ανά τον κόσμο και αφετέρου ανανεώνουν τα προϊόντα που προσφέρουν διαρκώς, ώστε να παρέχουν νέες επιλογές στους πελάτες τους.
Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η εταιρεία Inditex, στην οποία ανήκουν τα Zara, ακολουθεί «την καλύτερη επιχειρησιακή στρατηγική που υπάρχει στην αγορά ρούχων αυτή τη στιγμή», ενώ, παράλληλα, «αναμένεται να διπλασιάζει τα έσοδα από τις ψηφιακές πωλήσεις της κάθε χρόνο για την επόμενη 5ετία».
Υπάρχει, όμως, και ένα μυστικό επιτυχίας που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό.
O Jesús Echevarría, στέλεχος της Inditex, εξηγεί ότι η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα κέντρο διαχείρισης δεδομένων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο. Και σε αυτό, συγκεντρώνονται πληροφορίες από κάθε κατάστημα Zara ανά τον κόσμο για τα προϊόντα που πωλούνται. Παράλληλα, μια άλλη ομάδα εργαζομένων της εταιρείας ελέγχει τα σχόλια των πελατών.
Έτσι, ενώ άλλοι παραγωγοί ρούχων είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται αισθητά τα τελευταία χρόνια, όταν αποξενώθηκαν από τους πελάτες, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους, τα Zara φρόντισαν να λύσουν από την αρχή αυτό το πρόβλημα, παρακολουθώντας διαρκώς τις αντιδράσεις των καταναλωτών σε κάθε νέο προϊόν που λανσάρουν.
Και αυτό φαίνεται να είναι – όπως επισημαίνεται και στους New York Times – ένα από τα βασικά μυστικά της σαρωτικής επιτυχίας τους.