Ζούμε σε μια εποχή, όπου γίνεται διαρκώς μια προσπάθεια να έρθουν όλα τα δικαιώματα και όλες οι απόψεις στην επιφάνεια. Εκτός των άλλων λειτουργιών τους, τα social media λειτουργούν ως πεδίο άμεσης κριτικής και τρόπον τινά ελέγχου πραγμάτων, τα οποία διαφορετικά δε θα μπορούσαν να επηρεάσουν οι χρήστες .
Αυτό συνέβη και με την τελευταία καμπάνια του Jeremy Scott για τον οίκο Moschino, στο καλλιτεχνικό τιμόνι του οποίου βρίσκεται τα τελευταία 7 χρόνια. Ο Scott ανάρτησε χθες στο Instagram τις πρώτες φωτογραφίες από τη νέα καμπάνια του οίκου με τίτλο Alien Nation, στην οποία supermodels όπως η Gigi Hadid και η Kaia Gerber ποζάρουν με το δέρμα τους βαμμένο γαλάζιο ή κόκκινο, φορώντας τις δημιουργίες του Scott σαν πανέμορφοι εξωγήινοι.
Ο Scott συνόδευσε τις φωτογραφίες με τη φράση «το μόνο παράνομο σε αυτό το alien είναι το πόσο όμορφο είναι» και αυτό ήταν αρκετό για να πάρει φωτιά το ίντερνετ. Οι λέξεις «alien» και «παράνομος» ήταν μια έμμεση αναφορά στο μεταναστευτικό ζήτημα που είναι αυτή τη στιγμή το μείζον θέμα της πολιτικής Τραμπ, καθώς οι μετανάστες και οι μειονοτικές ομάδες που δεν έχουν αποκτήσει visa χαρακτηρίζονται συχνά ως «εξωγήινοι» σε μια προσβλητική εγχώρια σλανγκ.
Ο ίδιος ο Scott, επιβεβαίωσε τις προθέσεις του, εξηγώντας ότι με αυτή την καμπάνια φιλοδοξεί να επεκτείνει τη συζήτηση σχετικά με το τι θεωρείται εξωγήινο και παράνομο, αλλά τα πράγματα έγιναν μόνο χειρότερα.
Πολλοί χρήστες θεώρησαν ότι ο Scott αντιμετώπιζε με ελαφρό και επιφανειακό τρόπο ένα τόσο σοβαρό ζήτημα και ότι, με την επίφαση του ακτιβισμού, επιχειρεί να το εκμεταλλευτεί για να βγάλει χρήματα, χωρίς να κάνει πράξεις προς την επίλυσή του. Άλλοι, εστίασαν στη φράση το μόνο παράνομο στα μοντέλα ήταν η ομορφιά τους και άλλοι προέτρεψαν τον Scott να προσλάβει μοντέλα με διάφορετικούς τύπους δέρματος και να τους δώσει βήμα στη βιομηχανία.
Τελικά, ο ίδιος αφαίρεσε την επίμαχη φράση, αναρτώντας μια ανακοίνωση που μεταξύ άλλων γράφει «Είχα βάψει τα μοντέλα και στο σόου μου και αυτή η καμπάνια είναι ένας τρόπος να συζητήσουμε και να καταλάβουμε τι σημαίνει εξωγήινοι- είναι μπλε, πορτοκαλί, πράσινοι; Είναι φίλοι μας, συνάδελφοί μας, γείτονες, συγγενείς και άνθρωποι που αγαπάμε».
Διαβάζοντας τη σκέψη του διάσημου σχεδιαστή, δεν διακρίνουμε κάποιο σφάλμα- οι ειλικρινείς προθέσεις πίσω από μια πράξη είναι πάντα και παντού δυσανάγνωστες. Και, σίγουρα, η συζήτηση για την εκμετάλλευση ακτιβιστικών ιδεών από το χώρο της μόδας και τη διαχείρισή τους ως trend προς απόκτηση ενός πιο σοβαρού και ενημερωμένου προφίλ, είναι απαραίτητη, αλλά από την άλλη, έχει κανείς την αίσθηση ότι πλέον, υπάρχει μια μάλλον υπερβολική ευαισθησία στο οτιδήποτε πολυσήμαντο.
Το politically correct, δηλαδή, είναι το νέο μαύρο.