Το κοκκινόμαλο ιερό τέρας της μόδας, η γυναίκα που αμπαλάρισε το σχήμα των πραγμάτων και τη γυναικεία φιγούρα μέσα από τις εκάστοτε τάσεις, των τελευταίων 28 χρόνων, από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας της αμερικανικής Vogue, αποχωρεί. Η πραγματική σταρ της ταινίας/ντοκιμαντέρ, The September Issue, για τη ζωή, τα πάθη και τις ίντριγκες στη Βίβλο της μόδας, την Vogue, βγαίνει εκτός κάδρου. Η Grace θα κρατήσει το γραφείο της στο περιοδικό, παρ' όλα αυτά δεν θα ηγείται του τμήματός της, αν και δεν υπάρχει -για την ώρα- σχέδιο αντικατάστασής της. Παράλληλα δουλεύει πάνω στα δικά της πρότζεκτ: το λανσάρισμα ενός αρώματος με τον οίκο Comme des Garcons και την έκδοση ενός coffee-table book από τις εκδόσεις Phaidon.
Η γυναίκα που εμφανίστηκε φορώντας πιτζάμες στο γκαλά του μουσείου Met το 2015, ήταν πάντα στο πλευρό της διευθύντριας της Vogue, Anna Wintour, σε μια σχέση αγάπης-μίσους, εξάρτησης και ανταγωνσιμού, όπως είδαμε και στο ανάλογο ντοκιμαντέρ. Η Grace έφερε στη Vogue τον υπαρκτό ρομαντισμό μέσα από τις εικόνες που δημιούργησε, της χάρισε πολλή από τη χάρη της (grace ίσον χάρη). Ο κόσμος της υπερστιλίστριας του πλανήτη, μπορεί να έχει συνδεθεί με το μεγαλύτερο εκδοτικό γεγονός στον κόσμο της μόδας, κουβαλάει όμως μια αυτονομία, η οποία έχει να κάνει καθαρά με την προσωπικότητα της ίδιας της Coddington. Κι ο κόσμος αυτός χωράει τις γάτες της, το στέμμα των κόκκινων μαλλιών της, την Ουαλική αίσθηση χιούμορ και τρυφερότητας, καθώς και ένα ασίγαστο κέφι. Το τελευταίο, το κέφι, μοιάζει να είναι η βασική αντιδιαστολή της με της Wintour.
«Πραγματικά λατρεύω την Vogue. Έχω περάσει όλη μου τη ζωή εκεί, από τότε που με ανακάλυψαν 19 ετών» λέει η Grace, η οποία είχε ξεκινήσει ως μοντέλο. «Δεν φεύγω από την Vogue, με έχει βοηθήσει, μου έχει ανοίξει όλες αυτές τις πόρτες τόσα χρόνια. Και σίγουρα δε θέλω να συνταξιοδοτηθώ. Απλά, θα αλλάξει ο τρόπος συνεργασίας. Αλλάζει ο τρόπος προσέγγισης. Θα έχω πλέον το χρόνο να επικοινωνήσω στον κόσμο όλα αυτά που έμαθα από τον χώρο της μόδας, όλα αυτά τα χρόνια» εξηγεί η ίδια.
Αυτό που πραγματικά δημιουργεί ενδιαφέρον, γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις στο fashion παρασκήνιο πάντως, είναι η συνεχής απομάκρυνση, εκούσια ή ακούσια, ανθρώπων με ιστορία και περγαμηνές. Λες και όσοι έχουν ποιότητα αντιτίθενται στην εποχή, η οποία μάλλον εστιάζει στην ποσότητα.