«Οι μεγάλες εταιρίες μόδας δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να μην βρουν τρόπο να σε κοροϊδέψουν. Γιατί αμέσως μόλις αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι τα αμέτρητα τρικ τα οποίουν έχουν σκεφτεί για να σε ξεγελάσουν εκείνοι θα ανακαλύψουν άλλα τόσα, νέα τρικ για να σε ξεγελάσουν ξανά,» λέει η Jenny Mustard, vlogger και fashion infleuncer, η οποία ισχυρίζεται ότι γνωρίζει καλά όλα τα μικρά και τα μεγάλα κολπάκια με τα οποία οι πιο διάσημες αλυσίδες μόδας καταφέρνουν να σε πείσουν να αγοράσεις πράγματα που υπό άλλες συνθήκες δεν θα αγόραζες με τίποτα.
Στο παρακάτω βίντεο η Mustard αριθμεί ένα-ένα τα οχτώ πιο συνηθισμένα και πετυχημένα τρικ που γνωστά brands (από τα πιο οικονομικά μέχρι τα πιο πολυτελή) βάζουν σε εφαρμογή προκειμένου να «εγκλωβίσουν» τον πελάτη σε μία παγίδα συνεχούς κατανάλωσης και φέρνει τα πιο παραστατικά παραδείγμα ώστε να γίνουν πλήρως κατανοητά.
Να μερικά από αυτα:
1. Τα ταμπελάκια πάνω στα οποία αναγράφεται η χώρα όπου έχει κατασκευαστεί ένα ρούχο. Η Mustard μας εξηγεί πως αν το ταμπελάκι γράφει πως ένα item είναι κατασκευασμένο στην Ιταλία αυτό που στην πραγματικότητα εννοεί είναι πως η τελική επεξεργασία έχει γίνει στην Ιταλία και τίποτα περισσότερο.
2. Η παγίδα του μοτίβου. Σύμφωνα με την Mustard τα έντονα σχέδια και μοτίβα στα ρούχα κρύβουν τις ατέλειες ενός υφάσματος ή ένος πατρόν. Γι' αυτό τον λόγο πρέπει να προσέχουμε λίγο περισσότερο όταν αγοράζουμε κομμάτια με έντονα χρώματα και σχέδια.
3. Διάσπαση προσοχής. Ένας τρόπος με τον οποίο οι μεγάλες αλυσίδες μόδας σε βάζουν στην διαδικασία να αγοράσεις περισσότερα είναι βάζοντας διάφορα αντικείμενα σε άσχετα σημεία του μαγαζιού. Για παράδειγμα ένα σταντ με τσάντες ανάμεσα σε πάρα πολλά παντελόνια. Έτσι το μυαλό σου μπερδεύεται και αρχίζεις να σκέφτεσαι πως χρειάζεσαι και αυτό και εκείνο και το άλλο.
4. Η πόζα του μοντέλου. Όταν ψωνίζουμε on line καλό είναι να παρατηρούμε πάντα πώς ποζάρει το μοντέλο που φοράει το ρούχο που θέλουμε να αγοράσουμε. Αν στη φωτογραφία δεν στέκεται σε ευθεία στάση με τα χέρια κοντά στον κορμό του σώματος, αλλά σκύβει προς τα μπροστά με τα χέρια διπλωμένα τότε αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι το ρούχο δεν έχει πολύ καλή εφαρμογή.
Δες το βίντεο.