ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η Χριστίνα Μαρτίνη οραματίστηκε τις σύγχρονες γυναίκες των μεγάλων πόλεων με κρητικά στιβάνια

«Όπως και τα χειροποίητα σανδάλια έτσι και τα κρητικά στιβάνια είναι μέρος της παράδοσης μας» λέει η δημιουργός των αγαπημένων Ancient Greek Sandals.

Η Χριστίνα Μαρτίνη οραματίστηκε τις σύγχρονες γυναίκες των μεγάλων πόλεων με κρητικά στιβάνια

«Η Ancient Greek Sandals της Χριστίνας Μαρτίνη και του Νικόλα Μινόγλου ιδρύθηκε το 2011 και διαθέτει το 99% της παραγωγής της εκτός Ελλάδας. Τα προϊόντα της συγκαταλέγονται στα αγαπημένα είδη υπόδησης του διεθνούς jet set, τα οποία είναι τοποθετημένα σε περισσότερες από 300 εμβληματικές μπουτίκ, σε πάνω από 50 χώρες. Κερδοφόρα εταιρεία και πλήρως αυτοχρηματοδοτούμενη από την αρχή, παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων 50%» διαβάζω στο fortunegreece.com, αλλά έτσι κι αλλιώς γνωρίζω, από πρώτο χέρι, την αίσθηση του να περπατάς μέσα στα μοντέλα Alcyon και Thais, απολαμβάνοντας την flat κομψότητα της απομάκρυνσης από το κάθε τι περιττό. Αν το σκεφτεί κανείς, το σανδάλι είναι είναι το πιο σοφό υπόδημα -εστιάζει στην ουσία, αποκλειστικά και μόνο.

Μια πρόσφατη επίσκεψη στο κατάστημα-ιστορική γωνία του ελληνικού brand, στην οδό Κολοκοτρώνη, στον αριθμό 1, με εφέρε αντιμέτωπη με μία υπερστιλάτη έκπληξη. Τα κρητικά στιβάνια by Ancient Greek Sandals. Η απόλυτη απόδειξη ότι η υπέρβαση του στυλ ενώνει, συνδέει, ενσωματώνει. Από τα όρη του Ψηλορείτη στα πόδια των πολυάσχολων και φουριόζων γυναικών της Αθήνας, από τη λεβεντογέννα Κρήτη σε όλα τα βουλεβάρτα του πλανήτη, από το φολκλόρ στο μοντέρνο. «Όπως και τα χειροποίητα σανδάλια έτσι και τα κρητικά στιβάνια είναι μέρος της παράδοσης μας» λέει η γυναίκα πίσω από την ιδέα, Χριστίνα Μαρτίνη και έτσι ξεκινάει μία χαλαρή κουβέντα.

Η Χριστίνα Μαρτίνη οραματίστηκε τις σύγχρονες γυναίκες των μεγάλων πόλεων με κρητικά στιβάνια
Η Ancient Greek Sandals της Χριστίνας Μαρτίνη και του Νικόλα Μινόγλου ιδρύθηκε το 2011 και διαθέτει το 99% της παραγωγής της εκτός Ελλάδας.
Γνωρίζω, από πρώτο χέρι, την αίσθηση του να περπατάς μέσα στα μοντέλα Alcyon απολαμβάνοντας την flat κομψότητα της απομάκρυνσης από το κάθε τι περιττό.

-Από το 2011 που ιδρύθηκε το ancient greek sandals μέχρι σήμερα τι έχει αλλάξει στον τρόπο που βλέπεις το ελληνικό υπόδημα;

«Στην Ελλάδα είχαμε πάντοτε πολλούς και καλούς υποδηματοποιούς και τεχνητές. Στη δεκαετία του '80 και '90 είχαμε και πολλές εξαγωγές από ποιοτικά υποδήματα στο εξωτερικό. Έγινε μια μεγάλη κοιλιά λόγω της ανάπτυξης της παραγωγής στην Κίνα και λόγω της κρίσης δυστυχώς έκλεισαν πολλά "δυνατά" ελληνικά εργοστάσια και βιοτεχνίες. Σιγά σιγά νομίζω -και ελπίζω- ότι έχουν αρχίσει περισσότεροι νέοι να ασχολούνται με τον σχεδιασμό και κατασκευή παπουτσιών. Εκτός από εμάς, υπάρχουν και άλλες εταιρείες που κάνουν αξιόλογες προσπάθειες, όποτε νομίζω πως υπάρχει φως στο τούνελ».

-Γιατί τα σανδάλια είναι και θα είναι πάντα στη μόδα;

«Γιατί είναι το απόλυτο καλοκαιρινό υπόδημα. Μπορεί να φορεθεί στην πόλη αλλά και στο νησί από το πρωί μέχρι το βράδυ.Το σανδάλι, αν και είναι ένα συγκεκριμένο είδος υποδήματος, μπορεί να βγει σε τόσες πολλές διαφορετικές παραλλαγές ακολουθώντας τις τάσεις της μόδας και της εποχής, που δύσκολα θα το βαρεθεί ποτέ κανείς -τόσο ο ίδιος ο δημιουργός του όσο και οι γυναίκες ή και οι άνδρες που το επιλέγουν».

Μια πρόσφατη επίσκεψη στο κατάστημα-ιστορική γωνία του ελληνικού brand, στην οδό Κολοκοτρώνη, στον αριθμό 1, με εφέρε αντιμέτωπη με μία υπερστιλάτη έκπληξη.
Τα κρητικά στιβάνια by Ancient Greek Sandals. Από την ιταλική λέξη stivane που σημαίνει μπότα.

-Πως έφτασες στην φανταστική ιδέα με τα κρητικά στιβάνια για τον χειμώνα του 2020;

«Όπως και τα χειροποίητα σανδάλια έτσι και τα κρητικά στιβάνια είναι μέρος της παράδοσης μας. Και απαιτούνται ιδιαίτερες τεχνικές και γνώσεις για να πραγματοποιηθούν. Τα στιβάνια μου άρεσαν πάντα ως σχέδιο μπότας λόγω των χαρακτηριστικών πτυχών τους, είναι πολύ ξεχωριστά, και άνετα θα μπορούσα να τις δω φορεμένες από μοντέρνες γυναίκες σε μητροπόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Παρίσι κ.λπ. Είναι μια κομψή και διαχρονική εναλλακτική της μπότας ιππασίας».

-Πόσο δύσκολο ήταν να πραγματοποιηθεί αυτή η ιδέα;

«Αρχικά, έπρεπε να βρω έναν εξειδικευμένο τεχνίτη στην Κρήτη, ο οποίος θα ήταν ανοιχτός να συνεργαστούμε και να διαφοροποιήσει το σχέδιο όπως το είχα φανταστεί. Κάναμε πολλές δοκιμές και τελικά καταλήξαμε να δουλεύουμε με ένα ταλαντούχο νεαρό τεχνίτη στιβανιών, ο οποίος μας έκανε ένα δείγμα στο επίπεδο που θέλαμε όσον αφορά τη φόρμα, την άνεση, την ποιότητα και την αισθητική. Πάνω σε αυτό το δείγμα βασιστήκαμε έτσι ώστε να τροποποιήσουμε λίγο τις διαστάσεις, χρησιμοποιώντας δέρματα και δερμάτινες σόλες από την Ιταλία».

«Κάναμε πολλές δοκιμές και τελικά καταλήξαμε να δουλεύουμε με ένα ταλαντούχο νεαρό τεχνίτη στιβανιών, ο οποίος μας έκανε ένα δείγμα στο επίπεδο που θέλαμε όσον αφορά τη φόρμα, την άνεση, την ποιότητα και την αισθητική».
«Η αρχική σκέψη όπως πάντα ήταν "τι θα ήθελα να φοράω εγώ;" και έτσι προχώρησα στο σχεδιασμό».

-Ποια είναι η διαδικασία παραγωγής ενός ζευγαριού στιβανιών; Πόσο χρόνο/μέρες χρειάζεται;

«Όπως μου εξήγησε ο τεχνίτης, η διαδικασια ειναι η εξής: Κόβουμε το δέρμα σύμφωνα με τα πατρόν τα οποία ράβονται και παράλληλα διαμορφώνονται οι χαρακτηριστικες πτυχώσεις στο σημείο του αστραγάλου. Στη συνέχεια φορμάρονται και μοντάρονται πάνω στα καλαπόδια και είναι έτοιμα να υποδεχτούν τη δερμάτινη σόλα και το τακούνι. Μόλις μπει και η σόλα, κι αφου κολληθει καλά, βγαζουμε τα καλαπόδια για να ραφτεί απο κάτω το φοντι με τη σόλα. Το σιδερώνουμε στο γαμπάλι (καλαπόδι γάμπας) για να αποφύγουμε το ζάρωμα του δερματος. Κι έπειτα, όπως υποδεικνύει ο παραδοσιακός τρόπος, γυαλίζουμε τα στιβάνια έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία ατέλεια. Η συνολική διαδικασία παραγωγής απαιτεί περίπου τρεις μέρες».


-Εκτός από τα στιβάνια είδα και μια σειρά από μπότες. Θα ήθελες να μου πεις δυο λόγια και για αυτή την ιδέα;

«Θέλοντας να εμπλουτίσουμε την προϊοντική μας γκάμα, με αφορμή φυσικά και το πρώτο μας κατάστημα στην Αθήνα, αλλά και για να απαντήσουμε στην επιθυμία των πελατών μας οι οποίοι θέλουν να δουν περισσότερα πράγματα από εμάς, σκεφτήκαμε να κάνουμε μια micro συλλογή από κάποια χειμερινά σχέδια. Έτσι, λανσάραμε τις μπαλαρίνες Ancient Greek Sandals για το φθινόπωρο και προχωρήσαμε με κάποια σχέδια από μπότες για το χειμώνα. Η αρχική σκέψη όπως πάντα ήταν "τι θα ήθελα να φοράω εγώ;" και έτσι προχώρησα στο σχεδιασμό. Τα μποτάκια Hera και Demetra, από κρούτα και sheepskin με κρεπ σόλα, προορίζονται για καθημερινή χρήση, στο πλαίσιο ενός comfy ή bohemian look, και είναι ιδανικά για περπάτημα και εκδρομές. Οι 70s λογικής μπότες Ariti και Diotima έχουν άνετο χοντρό τακούνι ύψους 8 εκ. που τις κάνει ιδανικές για να φορεθούν από το πρωί στη δουλειά έως το βράδυ στην έξοδο. Το σχέδιο Ariti είναι διακοσμημένο με μια κοτσίδα από το χαρακτηριστικό ακατέργαστο δέρμα που χρησιμοποιούμε για τα σανδάλια, ενώ το σχέδιο Diotima είναι στολισμένο με ένα χρυσό anklet το οποίο μπορεί να αφαιρεθεί ή να αντικατασταθεί με άλλο βραχιόλι».

«Οι φαν του brand έχουν εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία να δουν από εμάς και χειμερινά σχέδια, γεγονός που αποτελεί μια πολύ ευχάριστη και πολύ δημιουργική πρόκληση» /στη φωτό οι Dimitra boots.

-Πώς έχει υποδεχθεί η αγορά τα «χειμωνιάτικα» Ancient Greek sandals;

«Οι φαν του brand έχουν εκφράσει πολλές φορές την επιθυμία να δουν από εμάς και χειμερινά σχέδια, γεγονός που αποτελεί μια πολύ ευχάριστη και πολύ δημιουργική πρόκληση. Πήραμε πολύ θετικά σχόλια από τους πελάτες του καταστήματός μας (προς το παρόν διατίθενται αποκλειστικά στο flagship store της Αθήνας και πουθενά αλλού), αλλά νομίζω ότι είναι ακόμα πολύ αρχή και δεν έχουμε καν καταχωρηθεί ως "χειμερινοί" στη συνείδηση του κοινού. Για εμάς ο χειμώνας είναι προς το παρόν σε πειραματικό στάδιο και ελπίζουμε να εξελιχθούμε σύντομα ώστε να μπορούμε να εξάγουμε μια ολοκληρωμένη συλλογή χειμερινών στο εξωτερικό όπως κάνουμε και με τα σανδάλια για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι».

-Ποια είναι η βασική τριάδα παπουτσιών που μια γυναίκα πρέπει να έχει στη ντουλάπα της τον χειμώνα;

«Chelsea boots για να φορεθούν με παντελόνια και τζιν καθημερινά στη δουλειά. Ψηλές μπότες με τακούνι οι οποίες μπορούν να φορεθούν και βράδυ, και τέλος ένα ζεστό sneaker/ boot για τον ελεύθερο χρόνο και τις εκδρομές».

-Μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης με το ελληνικό υπόδημα έχεις συμβάλλει στο να αποκτήσει το "made in Greece" αξία στη συνείδηση των καταναλωτών. Πώς ήταν τα πράγματα αρχικά, πόσο δύσκολο ήταν;

«Ξεκινήσαμε εν μέσω κρίσης, σε μια εποχή που οι ελληνικές βιοτεχνίες έκλειναν η μια μετά την άλλη. Το DNA του brand είναι καθαρά ελληνικό, δε θα μπορούσαμε να κάναμε την παραγωγή μας σε κάποια άλλη χώρα. Στην αρχή ήταν δύσκολο να βρούμε έναν κατάλληλο κατασκευαστή αλλά και να μας εμπιστευτούν οι Ελληνες Καταναλωτές. Η επιτυχία όμως τον Ancient Greek Sandals ήρθε πρώτα από το εξωτερικό και μετά ακολούθησε η Ελλάδα. Θέλω να πιστευω ότι ως brand, κι έχοντας τη σφραγίδα "handmade in Greece" χαραγμένη στη σόλα μας, συμβάλαμε στην ανάδειξη της χώρας μας στο τομέα της υποδηματοποιίας σε διεθνές επίπεδο».

facebook.com

Οι αγαπημένες Hera boots.
Οι Diotima boots με το χαρακτηριστικό anklet των Ancient Greek Sandals.
Οι αγαπημένες Hera boots.
Οι αγαπημένες Hera boots.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.