ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Από τη στιγμή που απέκτησα την κόρη μου, ό,τι όνειρα κάνω έχουν το όνομα και τη μορφή της»

Ο Νίκος Βουρλιώτης μίλησε στο womanTOC για τους Goin’ Through, την ιστορική συνεργασία με τον Βλάσση Μπονάτσο, αλλά και το πώς βιώνει την πατρότητα.

«Από τη στιγμή που απέκτησα την κόρη μου, ό,τι όνειρα κάνω έχουν το όνομα και τη μορφή της»

Ο Νίκος Βουρλιώτης (Νivo) έχει βάλει τη δική του σφραγίδα στο ελληνικό τραγούδι και σε ένα είδος μουσικής που άργησε να αναπτυχθεί στην χώρα μας. Μίλησε στο womanTOC για τα πρώτα του βήματα, για το πώς δημιουργήθηκε το συγκρότημα Goin’ Through, για την κυριαρχία της trap τα τελευταία χρόνια, αλλά και την ενασχόλησή του με την πολιτική.

Τι είναι αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε εξαρχής με την μουσική;

«To τεράστιο πάθος μου και η ανάγκη για επικοινωνία με οδήγησαν στην τέχνη και στη μουσική. Κάπως έτσι ξεκίνησα, στην αρχή ως DJ. Το ίδιο πάθος αργότερα, μαζί με την ανάγκη της έκφρασης, με οδήγησαν και μπροστά από τα πλατό. Όλα αυτά τα χρόνια, που κάνω μουσική και τραγούδια με τους Goin’ Through, καθοδηγούμαι και εμπνέομαι από συναισθήματα σκιαγραφώντας τις λεπτομέρειές τους και εκφράζοντας τη δύναμή τους. Καταγράφω με ειλικρίνεια καθετί μέσα από το μυαλό και την ψυχή μου, φτιάχνω τραγούδια και έχω καταφέρει να “τρυπώσω” όχι μόνο στη δισκογραφία αλλά και στην ψυχή και τη συνείδηση του κοινού».

Ποιες υπήρξαν οι καταβολές σας;

«Όλες οι επιρροές μου έχουν ένα κοινό, που εκφράζεται μέσα από την αυθεντικότητά τους. Κρύβουν αμέτρητες ώρες στα ράφια των δισκοπωλείων, να χαζεύω και να ακούω δίσκους, να μαθαίνω με κάθε λεπτομέρεια τα πάντα γύρω από αυτούς. Κάπως έτσι διαμορφώθηκαν η γνώση και η μουσική παιδεία μου. Παράλληλα, καθώς μεγάλωσα στην Αγία Βαρβάρα, ένιωσα ότι είχα κοινές προσλαμβάνουσες παραστάσεις με τον κόσμο της μαύρης μουσικής. Έτσι συνδέθηκα μαζί του και τον αγάπησα πολύ».

«Αμέτρητες ώρες στα ράφια των δισκοπωλείων, να χαζεύω και να ακούω δίσκους, να μαθαίνω με κάθε λεπτομέρεια τα πάντα γύρω από αυτούς. Κάπως έτσι διαμορφώθηκαν η γνώση και η μουσική παιδεία μου»

Πώς δημιουργήθηκε το συγκρότημα Goin’ Through;

«Η σχέση μου με τον μετέπειτα συνεργάτη μου και συνδημιουργό του συγκροτήματος, Μιχάλη Παπαθανασίου, ξεκίνησε στις αρχές του ’90 λίγο πριν από τη στρατιωτική θητεία μου. Αυτή η σχέση εξελίχτηκε μαζί με τον ήχο που χαρακτήρισε το συγκρότημα τα επόμενα τέσσεραχρόνια και το ’94 απέκτησε υπόσταση και ταυτότητα με την κυκλοφορία του πρώτου μας single με τίτλο “Αναζήτηση”. Το ’95 ακολούθησαν το πρώτο μας ολοκληρωμένο άλμπουμ Goin’ Τhrough, με τον ίδιο τίτλο, και η μνημειώδης συνεργασία μας με τον Βλάσση Μπονάτσο στη διασκευή του τραγουδιού “Γαρύφαλλε”, που έκανε το συγκρότημα γνωστό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Η συνέχεια χαρακτηρίστηκε από δεκάδες ετερόκλητες συνεργασίες, διάφορα στυλ και πειραματισμούς, αλλά κυρίως από ωραία τραγούδια με αντοχές και διαχρονική δύναμη, τραγούδια που αγκαλιάστηκαν από το κοινό και δημιούργησαν τάση εξίσου δυνατή και δημοφιλή με αυτήν που γνωρίζει σήμερα η trap στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο».

«Από τη στιγμή που απέκτησα την κόρη μου, ό,τι όνειρα κάνω έχουν το όνομα και τη μορφή της»
«Καθώς μεγάλωσα στην Αγία Βαρβάρα, ένιωσα ότι είχα κοινές προσλαμβάνουσες παραστάσεις με τον κόσμο της μαύρης μουσικής. Έτσι συνδέθηκα μαζί του και τον αγάπησα πολύ».

Ήσασταν από τους πρώτους που καθιερώσατε αυτούς τους ήχους στην Ελλάδα. Είχατε κάποια συνταγή επιτυχίας;

«Όλα αυτά τα χρόνια επένδυσα σχεδόν ολοκληρωτικά στο ένστικτο και στην ψυχή μου. Δούλεψα πολύ όχι μόνο πάνω σε ιδέες μου αλλά και σε πρόσωπα. Εξάλλου ένας “ηγέτης” οφείλει πάντα να ανακαλύπτει το ταλέντο ή τα θετικά στοιχεία και να τα αναδεικνύει. Να τα απογειώνει. Αυτό ακριβώς έκανα όλα αυτά τα χρόνια με όλους όσους συνεργάστηκα κι αυτή είναι όχι μόνο η “συνταγή” μου αλλά και η ιστορία μου. Είναι το δικό μου βιβλίο, που έγραψα με ειλικρίνεια και αλήθεια, με πάθος και φαντασία και για το οποίο καμαρώνω, ακόμα και για τα όποια ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη του».

«Το ’95 ακολούθησε η μνημειώδης συνεργασία μας με τον Βλάσση Μπονάτσο στη διασκευή του τραγουδιού “Γαρύφαλλε”, που έκανε το συγκρότημα γνωστό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό»

Υπάρχει κάποια διάκριση ή συνεργασία που έχετε ξεχωρίσει στη διαδρομή σας;

«Πέρα από τη σημειολογικής σημασίας συνεργασία με τον αείμνηστο Βλάσση Μπονάτσο το ’95, η επόμενη μεγάλη στιγμή του συγκροτήματος ήταν και θα είναι πάντα η συνεργασία με τον Guru από τους Gangstar (ένα από τα δημοφιλέστερα hip hop γκρουπ στην ιστορία της μουσικής) στο άλμπουμ “La Sagrada Familia” το 2004. Ο Αμερικανός ράπερ Guru έφυγε τον Απρίλιο του 2010 κι άφησε πίσω του τεράστια παρακαταθήκη από τραγούδια και συνεργασίες - μεταξύ αυτών το τραγούδι “Αυτή τη ζωή” που ηχογραφήσαμε το 2004 στη Νέα Υόρκη».

Πως βλέπετε την εξέλιξη της ελληνικής μουσικής και την απήχηση της trap στη νέα γενιά;

«Την παρακολουθώ όχι μόνο με ενδιαφέρον αλλά και ικανοποίηση. Νιώθω ότι η μουσική μας απολαμβάνει επιτέλους μια εξωστρέφεια για την οποία δουλέψαμε πολύ συστηματικά ως συγκρότημα, με πλάνο και συνέπεια για πολλά χρόνια. Σήμερα οι νέοι καλλιτέχνες και η ραπ μουσική, το hip hop και η trap είναι mainstream και συμβαδίζουν με τη διαδικτυακή εποχή, που βοηθά ιδιαίτερα στη διάδοσή τους. Εν αντιθέσει με εμάς, που δεν είχαμε τέτοια εργαλεία να χρησιμοποιήσουμε και να αναπτύξουμε».

«Ο Αμερικανός ράπερ Guru έφυγε τον Απρίλιο του 2010 κι άφησε πίσω του τεράστια παρακαταθήκη από τραγούδια και συνεργασίες - μεταξύ αυτών το τραγούδι “Αυτή τη ζωή” που ηχογραφήσαμε το 2004 στη Νέα Υόρκη»

Θα τολμούσατε να συνεργαστείτε με κάποιον από τους νεότερους καλλιτέχνες ή με καλλιτέχνες που έχουν τραγουδήσει trap;

«Φυσικά. Γιατί όχι. Εξάλλου οι συνεργασίες μου όλα αυτά τα χρόνια δηλώνουν ξεκάθαρα το πόσο τολμηρός είμαι. Δε βλέπω την trap με την ίδια αφοριστική διάθεση με την οποία τη βλέπουν κάποιοι άλλοι. Πιστεύω ότι υπάρχει πολύ ταλέντο εκεί έξω αλλά και ο χώρος για νέα πράγματα».

Θα γράφατε ή θα ερμηνεύατε κάποιο τραγούδι για την Eurovision;

«Παρακολουθώντας όλα αυτά τα χρόνια το θεσμό, έχω πλέον πεισθεί ότι οι απαιτήσεις σε μία τέτοια διοργάνωση, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχουν συγκεκριμένες ανάγκες, πρόσωπο και αισθητική ταυτότητα. Αυτό σημαίνει ότι δεν νιώθω πως θα μπορούσε ένα δικό μου τραγούδι να ταιριάξει εκεί και κυρίως πως θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό. Πιθανότατα κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες να δοκίμαζα να γράψω κάποιο τραγούδι για έναν τέτοιο διαγωνισμό, αλλά χωρίς να κρίνω απαραίτητη την παρουσία μου σε αυτόν».

«Δε βλέπω την trap με την ίδια αφοριστική διάθεση με την οποία τη βλέπουν κάποιοι άλλοι. Πιστεύω ότι υπάρχει πολύ ταλέντο εκεί έξω αλλά και ο χώρος για νέα πράγματα»

Πως πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με την πολιτική;

«Η σχέση μου με τα κοινά είναι η φυσιολογική διαδρομή ενός ευαίσθητου και ενεργού πολίτη. Το παγκάκι της πλατείας όπου χάραζα τα όνειρα μου στο “Θέλω να γυρίσω” αντιπροσώπευε πάντα τα όνειρα μου για ένα καλύτερο αύριο, το όραμα για το μέλλον. Τώρα από τη θέση μου στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας μπορώ να προσφέρω περισσότερα και θεσμικά στο ρόλο που μού έχουν εμπιστευτεί οι συνδημότες μου και ο δήμαρχος. Το όραμα δεν το φτάνει κανείς εύκολα, πόσο μάλλον αν δε δουλέψει και δεν προσπαθήσει. Αισθάνομαι και είμαι στην πιο παραγωγική φάση της ζωής μου, να προσφέρω και να τα υλοποιήσω μαζί με τους υπόλοιπους δημοτικούς συμβούλους και τον δήμαρχο, τα πλάνα του για μια πόλη πιο όμορφη, πιο λειτουργική. Για να παραδώσουμε στα παιδιά μας μια πόλη καλύτερη από εκείνη που παραλάβαμε».

«Η σχέση μου με τα κοινά είναι η φυσιολογική διαδρομή ενός ευαίσθητου και ενεργού πολίτη. Το παγκάκι της πλατείας όπου χάραζα τα όνειρα μου στο “Θέλω να γυρίσω” αντιπροσώπευε πάντα τα όνειρα μου για ένα καλύτερο αύριο, το όραμα για το μέλλον»

Πόσο σας έχει επηρεάσει η πανδημία;

«Η πρώτη καραντίνα με πέτυχε σε φάση μεγάλων ευθυνών, πολλών δραστηριοτήτων και δημιουργικού αγώνα, απροετοίμαστο να περιορίσω τα καθήκοντά μου, τις δραστηριότητές μου και τις δουλειές μου. Παραδέχομαι ότι επηρεάστηκα και ζορίστηκα πολύ. Δεν “αράξα” όμως στο σπίτι όλη μέρα αμέριμνος δοκιμάζοντας συνταγές, βλέποντας Netflix και κάνοντας χαβαλέ. Προσπάθησα να αντιμετωπίσω από την αρχή την κατάσταση με σοβαρότητα κι ευαισθησία. Ανησυχώ για τον κόσμο, για την επόμενη ημέρα, για το πού μας οδηγεί όλο αυτό, για την νέα “κανονικότητα”, όποια κι αν είναι αυτή, αλλά ελπίζω κι αισιοδοξώ ότι παρ’ όλα τα προβλήματα και τις νοοτροπίες, θα καταφέρουμε ως κοινωνία να το ξεπεράσουμε κι αυτό».

«Παραδέχομαι ότι επηρεάστηκα και ζορίστηκα πολύ από την καραντίνα. Δεν “αράξα” όμως στο σπίτι όλη μέρα αμέριμνος δοκιμάζοντας συνταγές, βλέποντας Netflix και κάνοντας χαβαλέ»

Ποια ανεκπλήρωτα όνειρα θέλετε να πραγματοποιήσετε στο άμεσο μέλλον;

«Μια ζωή θυμάμαι τον εαυτό μου να ονειρεύεται τα ίδια ακριβώς πράγματα. Εμπειρίες, ταξίδια, ανθρώπους, όλα μαζί με μια αχόρταγη επιθυμία για γνώση, έκφραση και δημιουργία. Τα όνειρά μου μόνο αυξάνονται με τη πάροδο του χρόνου. Δεν ονειροβατώ όμως, ούτε ζω στον κόσμο μου. Καταλαβαίνω ότι οι συνθήκες δυσκολεύουν πολύ κόσμο και από εκεί πηγάζει εν μέρει η εσωτερική μου ανάγκη να προσφέρω ως ενεργός πολίτης και δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας. Είναι σημαντικό να μπορούμε και να ονειρευόμαστε και να προσφέρουμε. Μάλιστα τα δικά μου όνειρα έχουν αποκτήσει πλέον άλλη αξία και διάσταση από τη στιγμή που απέκτησα την κόρη μου. Ό,τι όνειρα κάνω έχουν πια το όνομα και τη μορφή της. Είναι η έμπνευση μου και ο προορισμός μου!».

«Μια ζωή θυμάμαι τον εαυτό μου να ονειρεύεται τα ίδια ακριβώς πράγματα. Εμπειρίες, ταξίδια, ανθρώπους, όλα μαζί με μια αχόρταγη επιθυμία για γνώση, έκφραση και δημιουργία»

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας βήματα;

«Πάντα υπάρχει ένα single, πάντα υπάρχει κάποιο άλμπουμ, πάντα υπάρχει μια ταινία. Ετοιμάζουμε νέα tracks για δύο άλμπουμ, το ένα Goin’ Through, ενώ παράλληλα ετοιμάζουμε για πρώτη φορά ένα άλμπουμ NIVO, με πιο προσωπικό και ιδιαίτερο λυρικό περιεχόμενο. Μέσα από αυτό το άλμπουμ κυκλοφορούμε σε λίγες μέρες ένα τραγούδι με τίτλο “Jesus”.

»Δουλεύουμε, ακόμα, ένα ντοκιμαντέρ βασισμένο στη διαδρομή μας στη δισκογραφία όλα αυτά τα χρόνια, με λεπτομέρειες που αφορούν όχι μόνο τη δουλειά μας αλλά και τις συμπεριφορές καθώς και τον τρόπο σκέψης μιας ολόκληρης βιομηχανίας.

»Τέλος στο πλαίσιο του έργου που γίνεται στην Αγία Βαρβάρα, συνεχίζεται η μεγάλη προσπάθεια του Δήμου να αγκαλιάσει τα παιδιά και τους νέους μέσα από τις πολιτιστικές δομές του και την εκπαίδευση όπως τη Σχολή Δραματικής Τέχνης, τις Σχολές Χορού, Παραδοσιακών Χορών, το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και το Δημοτικό Ωδείο. Μας ενδιαφέρει να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε και να διευρύνουμε αυτές τις δομές, όπως κάνουμε αυτόν τον καιρό με το στούντιο που διαθέτει ο Δήμος, αναβαθμίζοντας το ρόλο του με τη νέα Πρότυπη Ακαδημαϊκή Σχολή Μουσικής Βιομηχανίας, Ψυχαγωγίας & Καλλιτεχνικής Δράσης.

»Έτσι φτιάχνουμε στην πόλη μια νέα και παραγωγική “κυψέλη”, ως απάντηση στις σύγχρονες τάσεις και προδιαγραφές της μουσικής και της ψηφιακής επεξεργασίας του ήχου. Σκοπός είναι να συνδυάσουμε τα καλλιτεχνικά τμήματα με ακόμα πιο δημιουργικό και διαδραστικό τρόπο, φέρνοντάς τα πιο κοντά στην επεξεργασία της σύνθεσης και της παραγωγής. Παράλληλα θέλουμε να δώσουμε σε μικρούς και μεγάλους την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τους χώρους του θεάματος, της μουσικής και της τηλεοπτικής παραγωγής».

Τι θα θέλατε να πείτε κλείνοντας;

«Εύχομαι σύντομα η κοινωνία μας να συνειδητοποιήσει ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ανθρωπιά και καλοσύνη. Χωρίς αυτά η ζωή μας θα γίνει ακόμα σκληρότερη, ακόμα πιο δύσκολη κι εμείς ακόμα πιο μόνοι».

Παρακολουθήστε το βίντεο κλιπ του «Θέλω να γυρίσω»:

Info

www.gointhrough.gr, Instagram, Facebook, Twitter, YouTube

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

25 Απρ 2024

Η 90χρονη Ζωζώ Σαπουντζάκη με την 81 ετών Μαρία Ιωαννίδου ντυμένες στα λευκά

Οι δύο φίλες βρέθηκαν στα αποκαλυπτήρια της προτομής του πατριάρχη του ελληνικού κινηματογράφου Φιλοποίμενα Φίνου.

25 Απρ 2024

Τζένη Μπαλατσινού: "Νιώθω ευλογημένη που έγινα τέταρτη φορά μαμά σε μεγάλη ηλικία"

"Προσπαθώ να χορτάσω όλο αυτό το θαύμα που λέγεται ζωή, μωρό, μυρωδιά μωρού, γέλια, αταξίες, τα πάντα" είπε η Τζένη Μπαλατσινού.

Περισσότερα από

News

25 Απρ 2024

Το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας έγινε μέρος του ταξιδιού της Ολυμπιακής Φλόγας και της διαδρομής της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας

Ο Χρυσός Ολυμπιονίκης και πρεσβευτής του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας, Νικόλας Κακλαμανάκης, μετέφερε την Ολυμπιακή Δάδα στο χώρο της Τελετής και άναψε τον βωμό.

25 Απρ 2024

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το σπάνιο στιγμιότυπο με τον δεύτερο σύζυγό της, Γιώργο Ηλιάδη στο Λονδίνο

Ο φακός του Μαρίνου Κουσουμίδη απαθανάτισε τον έρωτα της εθνικής σταρ, ο οποίος έληξε άδοξα, αλλά κανείς τους δεν ξέχασε ποτέ.

25 Απρ 2024
25 Απρ 2024

Μπρους Γουίλις και της Ντέμι Μουρ: Κόρες και εγγονή ποζάρουν με ροζ μαγιό

Οι κόρες των διάσημων σταρ, μοιράστηκαν στιγμιότυπα από τις οικογενειακές τους διακοπές.

25 Απρ 2024

Πέθανε ο πατέρας του Γιάννη Καλλιάνου - Η περιπέτεια για ένα κρεβάτι ΜΕΘ και οι καταγγελίες του βουλευτή

Ο Γιάννης Καλλιάνος είχε περιγράψει τη σοβαρότητα της κατάστασης του πατέρα του, εκφράζοντας μάλιστα και τα παράπονά του για τον τρόπο που αντιμετώπισαν την οικογένεια στο νοσοκομείο.

25 Απρ 2024

Όταν οι εκπαιδευτικοί μας σώζουν κυριολεκτικά τη ζωή των μαθητών τους

Βράβευση εκπαιδευτικών που έσωσαν τη ζωή παιδιών εν ώρα υπηρεσίας από τον Υπουργό Παιδείας.

25 Απρ 2024

Θεσσαλονίκη: Λαμπάδες όλο τρέλα- από σούσι ως τενεκέ ελαιόλαδου

Λαμπάδες πιτόγυρο; Γίνεται. Ελαιόλαδο; Γίνεται. Σούσι; Και βέβαια. Φαίνεται πως στην Ελλάδα το φαγητό είναι το Ν.1 σε ζήτηση.