0
SHARES

Έζησε έντονα και για πολύ λίγο μία ταραχώδη ζωή ποτισμένη με ακραία συναισθήματα και - πάντα - πληγωμένη αγάπη. Η ντίβα του γαλλικού τραγουδιού, Δαλιδά, είδε και τους τρεις μεγάλους έρωτες της να φεύγουν από τη ζωή, βίαια και ξαφνικά - να αυτοκτονούν είτε λίγο καιρό μετά τον χωρισμό τους, είτε ενώ ήταν ακόμα σε μία παθιασμένη σχέση μαζί της. 

Η ίδια σε συνέντευξη της τη δεκαετία του 80 δήλωνε «η ζωή έχει γίνει απίστευτα αφόρητη» για να πάρει τελικά και η ίδια την απόφαση να αυτοκτονήσει το 1987 για να μπορέσει επιτέλους να συναντήσει αυτούς που αγάπησε πιο γαλήνια και ήρεμη από ποτέ.

Τα παιδικά χρόνια στην Αίγυπτο

Η Yolanda Cristina Gigliotti γεννήθηκε σε μία μακρινή, ειρηνική Αίγυπτο, που δεν θύμιζε σε τίποτα την σημερινή εικόνα της μεγάλης αφρικανικής χώρας. Το κορίτσι που έμελλε να γίνει αργότερα γνωστό ως μία από τις μεγαλύτερες ντίβες του γαλλικού τραγουδιού με το σύντομο όνομα Dalida, ήρθε στον κόσμο στις 17 Ιανουαρίου του 1933 μέσα σε ένα πολύ ιδιαίτερο περιβάλλον όπου χριστιανοί, μουσουλμάνοι και άραβες συνυπήρχαν μεταξύ τους ήσυχα και αρμονικά, αποκτώντας και η ίδια μέσα της κάτι από την μοναδικότητα αυτού του τόσο ιδιαίτερου κράματος.

Ο πατέρας της Yolanda Cristina υπήρξε βιρτουόζος του βιολιού και ένας από τους πιο φημισμένους μουσικούς της εμβληματικής Όπερας του Καΐρου. Η κόρη του ήρθε σε επαφή με την μαγική δύναμη του συγκεκριμένου μουσικού οργάνου, αλλά και της μουσικής σε ηλικία μόλις 2 χρονών μέσα από μία πολύ επίπονη διαδικασία, όταν οι γιατροί διέγνωσαν στο ένα μάτι της μία επικίνδυνη φλεγμονή. Έτσι η μικρή αναγκάζεται να περάσει 40 ολόκληρες ημέρες με τα μάτια δεμένα σε επιδέσμους. Βυθισμένη στο απόλυτο σκοτάδι ο μοναδικός ήχος που έμοιαζε να την παρηγορεί ήταν αυτός του βιολιού του πατέρα της.

Η μικρή Δαλιδά, βυθισμένη για 40 ημέρες στο απόλυτο σκοτάδι, βρήκε παρηγοριά στους υπέροχους ήχους από το βιολί του πατέρα της

Τα πρώτα βήματα στο τραγούδι και ο έρωτας με τον Ντελόν

Η καριέρα στον χώρο του θεάματος έμοιαζε μονόδρομος για την 21χρονη Dalida που προσπαθώντας να ανέλθει στο καλλιτεχνικό στερέωμα συμμετείχε σε διάφορα κάστινγκ. Σε ένα από αυτά γνωρίζει τον επίσης νεαρό τότε Αλέν Ντελόν και η πάντα επιρρεπής στην αγάπη, ακραία συναισθηματική φύση της, όπως έχουν παραδεχθεί άνθρωποι που τη γνώριζαν καλά, τον ερωτεύεται ακαριαία.

Το 1961 η Δαλιδά παντρεύεται τον άνθρωπο που την ανακάλυψε, τον συνθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του Europe 1, Lucien Morisse

Η σχέση της με τον Ντελόν γέννησε και την πρώτη τεράστια επιτυχία της, το διάσημο «Paroles, paroles» που την έβαλε για τα καλά στα μουσικά πράγματα. Ωστόσο πίσω από τη μεγάλη εμπορικότητα και την γοητευτική περσόνα της ντίβας, η οποία ακολούθησε τη Δαλιδά μέχρι το τέλος της ζωής της, βρισκόταν ένας άλλο άνδρας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Europe 1, Lucien Morisse . Μέσα σε δύο χρόνια ο άνθρωπος που διαμόρφωσε το τότε ραδιόφωνο είχε γίνει ο αγαπημένος όλων και το 1961 κατάφερε να παντρευτεί το «δημιούργημά» του.

«Ήταν ο μοναδικός άντρας της ζωής μου», θα πει η Δαλιδά χρόνια μετά. Εκείνη όμως ήταν αυτή που τον εγκατέλειψε μερικούς μήνες μόλις μετά τον γάμο τους. «Ήμουν πολύ νέα για να με διορθώσει κάποιος», θα εκμυστηρευτεί μετανιωμένη. 

Ήρθε σε επαφή με την μαγική δύναμη του συγκεκριμένου μουσικού οργάνου, αλλά και της μουσικής σε ηλικία μόλις 2 χρονών μέσα από μία πολύ επίπονη διαδικασία, όταν οι γιατροί διέγνωσαν στο ένα μάτι της μία επικίνδυνη φλεγμονή

Η Δαλιδά μιλούσε πάντα με τα πιο θερμά λόγια για τον πρώτο σύζυγο της, ο οποίος παρέμεινε πάντα δίπλα παρά τον χωρισμό τους, αποκαλύπτοντας αρκετά χρόνια αργότερα ότι ο πόνος που αισθάνθηκε όταν εκείνος αποφάσισε να αφαιρέσει τη ζωή του το 1970, σε ηλικία μόλις 41 ετών ήταν αβάσταχτος. 

Το φεστιβάλ του Σαν Ρέμο

Κι όμως αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η Δαλιδά χρειάστηκε να αντιμετωπίσει και να διαχειριστει την ξαφνική απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Τρία χρόνια νωρίτερα, και συγκεκριμένα το 1967, η ίδια και ο τότε αγαπημένος της Luigi Tecno, αποφασίζουν να συμμετάσχουν στο φεστιβάλ του Σαν Ρέμο, έναν λαμπερό θεσμό που έχαιρε τεράστιας εκτίμησης από όλους τους καλλιτεχνικούς κύκλους τη δεκαετία του 60, με το τραγούδι «Ciao». Τίτλος ο οποίος αποδείχθηκε προφητικός αφού μετά την απόρριψη του κομματιού από το φεστιβάλ ο Tecno βρέθηκε νεκρός στο δωμάτιο του ξενοδοχείου όπου έμενε μαζί με τη νεαρή τραγουδίστρια

Το 1967 η ντίβα του τραγουδιού κάνει απόπειρα αυτοκτονίας σε μία αδυναμία να διαχειριστεί τον πρόωρο χαμό του εραστή της Luigi Tecno

Mάλιστα ήταν εκείνη αυτή που τον βρήκε πρώτη, ξαπλωμένο μπρόμυτα στο πάτωμα. Στην αρχή η Δαλιδά πίστεψε ότι ο Luigi απλώς κοιμόταν ζαλισμένος από το αλκοόλ και τα υπνωτικά που είχε καταναλώσει γεμάτος απογοήτευση μετά τον αποκλεισμό του τραγουδιού τους. Πήρε στα χέρια της το κεφάλι του, χάιδεψε τα μαλλιά του και λίγο αργότερα έκανε την τραγική διαπίστωση. Το κεφάλι του είχε αίμα. Ο Tenco ήταν νεκρός. «Δεν το έκανα αυτό γιατί κουράστηκα από τη ζωή, αλλά ως μία πράξη διαμαρτυρίας απέναντι σε ένα κοινό που στέλνει στον τελικό ένα τραγούδι όπως το Moi, toi et les roses», έγραφε στο σημείωμα που είχε αφήσει.

Τις εβδομάδες που ακολούθησαν τον θάνατο του Tenco η Δαλιδά είναι σαν να έχει μπει στον αυτόματο. Κάνει ηχογραφήσεις, βγαίνει σε εκπομπές στην τηλεόραση, μέσα της όμως μία σκέψη αρχίζει να ωριμάζει. Τέσσερις εβδομάδες αργότερα επισκέπτεται τα αδέρφια του εραστή της. Είναι αποκαρδιωμένη. «Βλέπεις; Υπάρχει μία θέση δίπλα», θα πει στη γραμματέα και ξαδέρφη του Tenco πάνω από τον τάφο του.

Ένας από τους μεγάλους, κρυφούς έρωτες της ζωής της ήταν αυτός με τον Πρόεδρο της Γαλλιάς, Φρανσουά Μιτεράν

Ένα μήνα μετά κάνει και η ίδια απόπειρα αυτοκτονίας σε δωμάτιο του ξενοδοχείου Prince de Galles στο Παρίσι. Την τελευταία στιγμή όμως μία από τις καμαριέρες, ανησυχώντας για την παράξενη ησυχία στο δωμάτιο άνοιξε την πόρτα, βρίσκοντας τη Δαλιδά μισοαναίσθητη από μεγάλη ποσότητα βαρβιτουρικών. 

Όλα για τον έρωτα

Η Δαλιδά έζησε σχεδόν όλη τη ζωή της βουτηγμένη σε έντονα συναισθήματα παράλογου έρωτα. Πολλές από τις σχέσεις της ήταν τελείως αδιέξοδες, ανάμεσα σε αυτές και αρκετές με πανίσχυρους πλην παντρεμένους άντρες του πλανήτη. Ένας από τους μεγάλους θαυμαστές της και ο Πρόεδρος της Γαλλιάς Φρανουά Μιτεράν, ο οποίος μόλις ανέλαβε αφού ανέλαβε την εξουσία δεν μπορούσε πια να την επισκεφθεί για να απολαύσουν παρέα μία πιατέλα με θαλασσινά. Ακόμα και οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας «έσπαγαν» πλάκα με τη συγκεκριμένη σχέση αποκαλώντας κοροϊδευτικά τον Μιτεράν: «Mimi l'Amoroso», δηλαδή «έρωτευμένο με μία ντίβα του τραγουδιού». 'Ενας από τους λόγους που προκάλεσε τα έντονα σχόλια της υψηλής κοινωνίας της Γαλλιάς δεν ήταν φυσικά άλλος από το γεγονός ότι η Δαλιδά ήταν μία ερμηνεύτρια ελαφρών ποπ κομματιών, όπως τα «Petit Gonzalès» και «Itsi bitsi petit Bikini», που παρά την μεγάλη επιτυχία που είχαν σημειώσει παρέμεναν αφόρητα «light» για τους διανοούμενους της εποχής. 


Η τελευταία αγάπη

Η Δαλιδά λάτρευε να είναι ερωτευμένη, ήταν όμως και πολύ συναισθηματική. Ο διάσημος Richard Chanfray, που ήθελε να τον αποκαλούν Κόμη του Σεντ Ζερμέν, αν και από την καταγωγή του δεν προέκυπτε κάτι τέτοιο, είναι ο επόμενος μεγάλος έρωτάς της. Το 1983 όμως, δύο χρόνια μετά τον χωρισμό τους ο εκκεντρικός Chanfray αυτοκτονεί. «Φέρνω ατυχία στους άντρες που αγαπώ», θα πει η Δαλιδά με τρεμάμενη φωνή.

Ένας από τους μεγάλους θαυμαστές της και ο Πρόεδρος της Γαλλιάς Φρανουά Μιτεράν

Στις 2 Μαΐου του 1987 κανείς δεν έχει την παραμικρή υποψία για τα σχέδιά της. Το πρόγραμμά της περιελάμβανε ένα σωρό πράγματα: μία τηλεοπτική εκπομπή, ένα θεατρικό έργο, μία φωτογράφιση. Ήταν 54 ετών και παρ' όλα αυτά είχε κάνει μία εντυπωσιακή στροφή στην καριέρα της.

Η Δαλιδά έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 54 ετών, τον Μάιο του 1987

Εκείνη την ημέρα είχε ακυρώσει μία βραδιά στο θέατρο και περιμένει τηλεφώνημα από τον νέο της εραστή, έναν γιατρό, τον Francois Naudy. Εκείνος δεν της τηλεφωνεί ποτέ. Αυτός όμως δεν είναι ο λόγος για τον οποίο αυτοκτονεί. 20 σχεδόν χρόνια από την πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας, δίνει ακόμα με γενναιότητα μάχη με το τέρας της κατάθλιψης και τελικά υποκύπτει στη δύναμή του. «Η ζωή είναι αφόρητη», είχε πει λίγο καιρό πριν το θάνατο της εκείνο το ανοιξιάτικο βράδυ στα τέλη της δεκαετίας του 80.


 

TAGS