O καφές φημιζόταν για πολύ καιρό ότι έβλαπτε την επιδερμίδα. Ωστόσο, η εταιρεία Frank Body, που, με έδρα τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, προσφέρει προϊόντα περιποίησης δέρματος με βάση την καφεΐνη, έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία. Και η απόδειξη; Έχει κάνει χιλιάδες γυναίκες ανά τον κόσμο να επαλείφουν το πρόσωπο και το σώμα τους με κόκκους καφέ και να αναρτούν το αποτέλεσμα στο Instagram.
«Είναι μύθος ότι ο καφές βλάπτει το δέρμα», εξηγεί ένας από τους ιδρυτές της, ο Bree Johnson. «Αντίθετα, η Frank Body πέτυχε χάρη στα άπειρα οφέλη που έχει η καφεΐνη στo πρόσωπο και το σώμα μας».
Πώς, όμως, ξεκίνησε η ιδέα;
Ένας από τους συνεργάτες του Johnson και, επίσης, συνιδρυτής της εταιρείας, ο Steve Rowley, εργαζόταν σε καφετέρια, όταν δύο γυναίκες πήγαν και του ζήτησαν κόκκους καφέ για να χρησιμοποιήσουν για απολέπιση.
«Ήταν η στιγμή του “εύρηκα”», περιγράφει σήμερα. «Οι παλαιότερες γυναίκες ήξεραν ότι η καφεΐνη κάνει καλό στην επιδερμίδα, αλλά, όταν με έρευνα διαπιστώσαμε ότι και η επιστήμη το επιβεβαιώνει, καταλάβαμε ότι μπορούσε να μας δώσει το έναυσμα για μια καλή επιχειρηματική κίνηση».
Μάλιστα, το 2013 που ξεκίνησε να λειτουργεί η Frank Body δεν υπήρχε άλλη εταιρεία που να προσφέρει προϊόντα καφέ για περιποίηση δέρματος.
«Τα δοκίμασα στο μπάνιο και το δέρμα μου έγινε πολύ απαλό. Έξι μήνες αφότου τα λανσάραμε και στην αγορά, πολλοί μας έστελναν φωτογραφίες τού πώς ήταν η επιδερμίδα τους “πριν&μετά” από τη συστηματική χρήση τους».
Αρκετοί, μάλιστα, επισήμαναν ότι τα προϊόντα με βάση την καφεΐνη τούς βοήθησαν στην αντιμετώπιση εκζεμάτων, κυτταρίτιδας, ακμής, ακόμα και ψωρίασης.
Με ποιο τρόπο, όμως, ωφελεί πρακτικά ο καφές το δέρμα;
Ο Johnson εξηγεί: «Πρώτον, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, τα οποία ευνοούν την επιδερμίδα. Δεύτερον, έχει το ίδιο pH με το δέρμα με αποτέλεσμα τη βελτίωση της υφής και την τόνωσή του. Και τρίτον, βοηθάει στην παραγωγή κολλαγόνου, που κάνει πολύ καλό στο πρόσωπο και το σώμα μας».
Επίσης, η απολέπιση με κόκκους καφεΐνης είναι πολύ πιο φυσική – αλλά και οικολογική - συγκριτικά με άλλα προϊόντα.
Και όσον αφορά το ερώτημα αν η κατανάλωση καφέ ως ρόφημα έχει εξίσου θετικές επιδράσεις στο δέρμα, ο Johnson απαντά αρνητικά, υποστηρίζοντας ότι οι κόκκοι πρέπει να απλώνονται τοπικά για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Διαφορετικά, η καφεΐνη δεν φτάνει πάντα στα σημεία που χρειάζεται.
Εντύπωση προκαλεί, μάλιστα, το γεγονός είναι ότι στη σελίδα #TheFrankEffect του Instagram βλέπουμε χιλιάδες άνδρες και γυναίκες «λερωμένους» με κόκκους καφέ, υποστηρίζοντας τα συγκεκριμένα προϊόντα, καθώς και φωτογραφίες τους “πριν&μετά” τη χρήση τους.
Και, όπως περιγράφουν οι ιδρυτές της Frank Body, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν διέθετε χρήματα για άλλου είδους διαφήμιση, το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο τη βοήθησε πολύ να γίνει γνωστή.
«Όταν βλέπεις κάποιον να έχει δοκιμάσει ένα προϊόν και να έχει ωφεληθεί, το εμπιστεύεσαι κι εσύ», εξηγεί ο Johnson.
Μόλις σήμερα, λοιπόν, έχοντας ήδη σαρωτική διαδικτυακή επιτυχία, η Frank Body σκέφτεται να ξεκινήσει και τη διαφημιστική της καμπάνια...