
Το άρωμα είναι υπόθεση πολύ προσωπική. Οι μυρωδιές είναι συνδεδεμένες με προσωπικές στιγμές, ξυπνούν αναμνήσεις και επηρεάζουν την διάθεση. Ίσως για αυτό υπάρχουν τόσα πολλά, διαφορετικά αρώματα, αντρικά, γυναικεία ή unisex. Όμως τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πολύ μεγάλες διαφορές και στις τιμές των αρωμάτων. Οι fans του είδους αναζητούν όλο και πιο σπάνια, πολυτελή αρώματα και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν αδρά για να τα αποκτήσουν. Γιατί μπορεί ένα άρωμα να κοστίζει έως και 250 ευρώ για 100ml;
Η Σύνθεση
Η διαδικασία παραγωγής ενός αρώματος, φτηνού ή ακριβού είναι η ίδια. Εκεί που μπορεί να διαφέρουν είναι στη σύνθεση και τα συστατικά. Υπάρχουν κάποια πολύ σπάνια και ακριβά συστατικά που ανεβάζουν σημαντικά την τιμή ενός αρώματος. Τα αιθέρια έλαια λουλουδιών όπως το γιασεμί ή το τριαντάφυλλο απαιτούν μεγάλες ποσότητες λουλουδιών για να παραχθούν και ανεβάζουν την τιμή του προϊόντος. Επιπλέον, τα πιο φτηνά αρώματα χρησιμοποιούν συχνά συνθετικά συστατικά αφού τα φυσικά εκχυλίσματα είναι συνήθως πιο ακριβά. Τα αρώματα υψηλής αρωματοποιία ενδέχεται επίσης να έχουν μεγαλύτερο ποσοστό αιθέριων ελαίων γεγονός που επηρεάζει την τιμή τους. Παρόλα αυτά, ένα πιο οικονομικό άρωμα με συνθετικά συστατικά είναι πιθανό να έχει πολύ ωραίο αποτέλεσμα και να κερδίσει την προτίμηση όσων το δοκιμάσουν.
Η Συσκευασία
Το άρωμα είναι ένα είδος πολυτελείας, μια μικρή απόλαυση που για πολλούς αποτελεί μια μικρή καθημερινή ιεροτελεστία. Για να τονίσουν αυτή την αίσθηση πολυτέλειας συχνά οι εταιρείες αρωμάτων επιλέγουν ακριβά μπουκάλια με ιδιαίτερο design, φτιαγμένα από κρύσταλλο και με καπάκια από πολύτιμα υλικά. Όλη αυτή η προσπάθεια αντικατοπτρίζεται στην τελική τιμή του αρώματος υπάρχουν όμπως πάντα κάποιοι που επιλέγουν να πληρώσουν για να αποκτήσουν ένα εκλεπτυσμένο, σπάνιο μπουκάλι αρώματος που αποτελεί άλλωστε και διακοσμητικό στοιχείο στο μπάνιο ή το μπουντουάρ.
Το Marketing
Συχνά ένα άρωμα συνοδεύεται από μια εντυπωσιακή και δαπανηρή διαφημιστική καμπάνια που μπορεί να περιλαμβάνει συνεργασία με διάσημους σταρ του κινηματογράφου ή της μουσικής ως πρεσβευτές, διαφημιστικά φιλμ που μοιάζουν με ταινίες μικρού μήκους, προβολή σε όλα τα μέσα κλπ. Από την άλλη κάποιες εταιρείες επιλέγουν να έχουν πιο χαμηλό προφίλ, να προωθούν τα αρώματά τους μέσω του word of mouth, να παράγουν μικρές ποσότητες και να παρουσιάζουν το προϊόν τους σαν ένα είδος πολυτελείας, παρόμοιο με ένα ακριβό κρασί ή ένα έργο τέχνης. Σε κάθε περίπτωση δημιουργείται, με διαφορετικό τρόπο, ένας θόρυβος και ένα hype γύρω από το άρωμα το οποίο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές.
Τελικά, ένα ακριβό άρωμα αξίζει τα λεφτά του;
Είναι μάλλον δικό σου το συμπέρασμα αφού το άρωμα είναι θέμα προτίμησης και προσωπικότητας. Μπορεί κάποιος να ενθουσιαστεί με ένα προσιτό άρωμα και κάποιος άλλος να αναζητήσει μια πολύ exclusive αρωματική δημιουργία και να είναι πρόθυμος να πληρώσει για να την αποκτήσει. Όπως και με τα ρούχα έτσι και με το άρωμα εκφράζεις την προσώπικότητά σου και είναι δική σου απόφαση πόσα θα ξοδέψεις για να μικρό αλλά πολύτιμο μπουκαλάκι.